Gyvenimas

2018.08.20 18:31

Žaliuosius kokteilius dažniausiai gadina vienas ingredientas

Eimantė Juršėnaitė, LRT.lt2018.08.20 18:31

Žalieji kokteliai ar glotnučiai turėtų būti puikios savijautos ir geros išvaizdos šaltinis, bet galime juos labai lengvai sugadinti. Taip bus, jei įpilsime karvės pieno, kurio išvis verčiau nevartoti, portalui LRT.lt sako mitybos specialistė Gintarė Jonaitytė. Pasak jos, žalieji kokteiliai suteiks daug naudos, jei tinkamai pasirinksime produktus. Ir netiesa, kad, kaip dažnas mano, žalieji kokteiliai tinka tik pusryčiams.

– Glotnučiais ar žaliaisiais kokteliais daugelis vadina beveik visus kokteilius, kuriuos suplaka namuose. Kas iš tiesų yra žalieji kokteiliai ir kaip turėtume juos gaminti?

–  Žalieji kokteiliai yra gaminami iš kelių pagrindinių ingredientų. Kokteilio pagrindą sudaro skysčiai (vanduo, riešutų pienas, fermentuoti grūdų gėrimai, šviežios daržovių ar vaisių sultys).

Viena svarbiausių sudėtinių dalių – žalumynai. Jei per dieną suvartojame bent vieną glotnutį su sauja žalumynų, gauname maždaug 3–4 žalumynų porcijas, o Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja kasdien suvartoti maždaug po 5–6 porcijas. Taigi glotnučiai yra puikus būdas gauti žalumynų, chlorofilo, reikiamų vitaminų bei mineralų. Į kokteilius galima dėti viską, kas yra žalia, ir ką mūsų skrandis galėtų suvirškinti: salotas, gražgarstes ir net morkų ar braškių lapus. Žalumynai labai tinka visiems, kurie nori išvalyti organizmą, jaustis sveikesni, energingesni, darbingesni.

Galiausiai, kokteiliuose turėtų būti vaisių ar uogų: nuo aviečių iki obuolių ar egzotinių vaisių, pvz., mangų.

Taigi skysčiai, žalumynai ir uogos bei vaisiai – koktelio pagrindas. Taip pat papildomai galima naudoti prieskonius: aitriąsias paprikas, karį ar Ceilono cinamoną.

Pixabay nuotr.

– O kas jei į kokteilį įpilame karvės pieno ar dedame graikiško jogurto?

– Karvės pieno produktų vartoti iš vis nerekomenduoju. Pieno baltymas kazeinas žmogaus organizme yra virškinamas fermento, kurio aktyvumas mažėja mums sulaukus dvejų metų. Jei žmogui yra maždaug dvidešimt, fermentas virškinantis pieną, jogurtą, varškę ar pan. gali būti beveik neaktyvus. Todėl karvės pienas ir jo produktai organizme gali sukelti puvimo procesus, formuoti gleives, alergijas.

Įsivaizduokite, į kokteilį dedame uogas ir vaisius – greitai virškinamus angliavandenius, taip pat augalinį riebalą, pvz., avokadą ir visa tai užpilame karvės pienu ar graikišku jogurtu. Gauname masę, sudarytą iš angliavandenių, riebalų ir baltymų. Su visu ta koše skrandžiui bus labai sunku susidoroti, o karvės pienas gali sumažinti kitų kokteilio produktų teikiamą naudą juos pūdydamas.

Kokteiliai daugeliui siejasi su energija, lengvumu, puikia savijauta bei nauda odai ar plaukams. Naudojant karvės pieną gauname visai ne tai, ko tikimės – mums gali pūsti pilvą, kokteilis bus sunkiai virškinamas, jausimės apsunkę.

– Kokį augalinį skystį geriausia rinktis?

– Jei norite pajausti kokteilių naudą, rinkitės augalinį pieną. Puikiai detoksikuoja vanduo ar kokoso vanduo, kuriame gausu kalio bei kitų elektrolitų, skatinančių iš organizmo pasišalinti nereikalingas druskas ir toksinus. Migdolų pienas – puikus pasirinkimas. Tai vienintelis riešutas, kuris šarmina organizmą. Visas kitas augalinis pienas veikiau skonio reikalas, tačiau kur kas geriau nei karvės pienas.  

– Vyrauja įsitikinimas, kad glotnučiai labiausiai tinka pusryčiams. Kaip yra iš tiesų?

– Kokiu paros metu turime vartoti kokteilius, priklauso nuo jų sudėties. Jei kokteilio pagrindas – vanduo, kokteilis bus tinkamesnis vakare, kai norime detoksikuoti organizmą arba ryte, kai reikia energijos. Jei į kokteilį pilame augalinį pieną, jis labiau tiks pietums ar vakarui.

Pixabay nuotr.

– Vadinasi, kokteiliai turi skirtingą poveikį?

– Taip. Labai populiarūs yra detoksikuojantys kokteiliai. Pusę ar net du trečdalius jų sudėties turėtų sudaryti žalumynai. Vaisiai ar uogos padeda aprūpinti organizmą reikalingais vitaminais ir mineralais, o žalumynuose esantis chlorofilas padeda pašalinti nereikalingus šlakus.

Jei gaminame kokteilį iš kokosų pieno ar vandens, o į jį dedame, pvz., kanapių baltymus, ispaninių šalavijų sėklas, goji uogas ar pan., glotnutis bus tinkamesnis rytui ir suteiks reikalingos energijos. Be to, toks kokteilis padeda sutaupyti laiko, kai norime greitai pasigaminti sveikus pusryčius.

Pietums labiau tiktų sotesnis ir tirštesnis glotnutis,  kuriame yra kokosų ar kitų riešutų pieno, taip pat maltų kanapių sėklų, sumaltų linų sėmenų.

Vakarui puikiai tinka žaliasis kokteilis, kuris skatina virškinimą, pvz., su salierais ar aitriosiomis paprikomis, Ceilono cinamonu.

G. Jonaitytė pasidalijo žaliojo kokteilio su cinamonu receptu, kuris naudingas visiems, norintiems dailesnių kūno linijų. Receptas - vaizdo įraše.