Gyvenimas

2018.07.18 07:18

Kaip išgyventi karščius: jokio ledinio vandens ir per didelio aktyvumo

LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2018.07.18 07:18

Greitai besikeičiantis oras gali neigiamai paveikti mūsų savijautą. Kineziterapeutas dr. Vitalijus Naumavičius sako, kad seniau imunitetą oro permainoms buvo galima įgyti po kaitinimosi pirtimi apsipilant šaltu vandeniu. Neturintiems sąlygų didinti atsparumą greitai kintančioms oro sąlygoms, kineziterapeutas pataria vėsiu metu daugiau valgyti karšto maisto, kad sušildytumėte savo organizmą.

Dr. V. Naumavičius nepataria per karščius gerti ledinio vandens, jis siūlo vartoti vėsinančius gėrimus iš mėtų, pipirmėčių, jazminų, taip pat galima vartoti kavą. Per karščius nepatariama gerti arbatos su ženšeniu arba imbieru. Karštą dieną reikėtų išgerti nuo 2 litrų vandens, pusę kiekio galėtų sudaryti mineralizuotas vanduo, nes prakaituodami prarandame elektrolitų.

Gydytojas nepataria intensyviai sportuoti esant daugiau nei 25 laipsnių temperatūrai. Aktyvumą siūloma atidėti ankstyvam rytui ar vakarui, kai oras atvėsta.

„Jei esate profesionalus sportininkas ir žadate važiuoti į pasaulio čempionatą Katare, ir jums reikia pripratinti savo kūną didžiulei temperatūrinei apkrovai, tada esant aukštai temperatūrai galite sportuoti“, – sako gydytojas.

Tiems, kas sunkiau pakelia karštį, verčiau sportuoti ne lauke, o sporto salėje, kur yra vėsinama. Jei karštį mėgstate ir norite būti lauke, verčiau rinktinės plaukiojimą ar kitą vandens sportą.

Daugiau gydytojo patarimų per karščius – pokalbyje.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.