Anksčiau, renkantis kosmetologę ar masažo meistrę, moterims dažniausiai pakakdavo patrauklios kainos ar draugės rekomendacijos. Šiuolaikinėms veiklioms damoms to nebeužtenka. Gyvenimo būdo pokyčiai, didėjantis mobilumas ir vis augantis paslaugų pasirinkimas lėmė kardinalius vartotojų poreikių pasikeitimus. Kartu su lūkesčiais kokybei išaugo ir jų jautrumas kitiems paslaugos aspektams – vietai, laikui ar netgi registracijos trukmei, teigiama pranešime spaudai.
Laikas tapo brangia vertybe
Pasak vartotojų elgsenos specialistės Indrės Radavičienės, šiuolaikinis vartotojas yra visiškai priklausomas nuo laiko. Tai viena didžiausių vertybių, kurią visais įmanomais būdais stengiamasi tausoti. Tie vartotojai, kurie neturi daug laisvo laiko, tačiau nesiskundžia pajamomis, stengiasi taupyti kiekvieną minutę – samdo aukles, namų šeimininkes, drabužius valo valyklose. Tokie vartotojai vertina įmonių lankstumą ir galimybę įsigyti norimas prekes ar paslaugas internetu.
„Šiuolaikinis vartotojas taupyti laiką stengiasi nuolat. Septyni iš aštuonių vartotojų ypač susierzina, kai jų laikas gaišinamas „nepelnytai“. Statistika taip pat rodo, kad penki iš aštuonių vartotojų yra linkę pirmenybę teikti tam pasiūlymui, kuris jam sutaupo laiko. Daugelis verslo organizacijų, norėdamos išsaugoti šiuolaikinį vartotoją, yra priverstos diegti naujas technologijas ir sprendimus, kurie leistų dar labiau „susidraugauti“ su klientu“, – teigia I. Radavičienė.
Grožio ir sveikatinimo paslaugų platformos „Pasiutus lapė“ pardavimų specialistė Asta Stasiulytė pastebi, kad grožio paslaugų moterys taip pat nori čia ir dabar: „Remiantis atliktu „focus“ grupės tyrimu, rinktis grožio procedūras ir registruotis į jas moterys nori joms patogiu metu, o ne tada, kai dirba meistrė. Pasak apklaustų moterų, joms gaila laiko, kurį dėl 45 minučių procedūros reikia skirti registracijoms – bandyti susisiekti su meistre, derinti jos dienotvarkę su savo, nepavykus to padaryti, ieškoti kitos specialistės. Kartais tokios registracijos gali užtrukti net iki pusvalandžio. Įvertinus tai, grožio, sveikatinimo paslaugų salonai turėtų apsvarstyti įdiegti išmanias, „online“ registracijų galimybes, leidžiančias moteriai rinktis iš kelių pasiūlymų. Popierinių žurnalų laikas baigiasi“, – teigia A. Stasiulytė.
Pardavimų specialistė priduria, kad taupyti laiką moterys nori ne tik registruojantis grožio procedūrai, bet ir renkantis tokį jos variantą, kuris garantuos ilgai išliekančius rezultatus.
Moterys renkasi atsakingiau
Taupydamos laiką, moterys nėra linkusios nuleisti kokybės kartelės. Grožio, sveikatinimo paslaugą rinktis sau patogiu metu jos nori ne tik todėl, kad negaištų laiko skambindamos meistrei, bet ir tam, kad kuo daugiau sužinotų apie paslaugos kokybę.
„Tyrimai rodo, kad moterys, lyginant su vyrais, prekes ar paslaugas renkasi kruopščiau. Jos ne tik atidžiau ieško paslaugos, ją vertina, bet ir dažniau domisi kitų vartotojų atsiliepimais. Vyrams svarbesnė yra ankstesnė patirtis, jie labiau linkę rinktis jau kartą išbandytą paslaugą. Žinoma, būna ir išimčių, priklausomai nuo asmeninių ar net demografinių savybių“, – įžvalgomis dalijasi I. Radavičienė.
Jai antrina ir A. Stasiulytė, teigianti, kad grožio procedūras moterys renkasi ypač atsakingai. Šioje sferoje labai svarbus komfortas procedūros metu ir rezultatų ilgalaikiškumas.
Vartotojų elgsenos specialistės I. Radavičienės teigimu, šiuolaikiniams pirkėjams be paslaugų kokybės ir norimų rezultatų labai svarbios ir unikalios patirtys. Tai pagrindžia ir „Pasiutusios lapės“ praėjusių metų duomenys: ieškodamos įdomių patirčių, moterys ypač pamėgo egzotiškus masažus, populiarios buvo ir ekologiško makiažo pamokos.