Gyvenimas

2018.01.23 18:00

„Spintos guru“ autorė pasakė, ar dar verta imtis mados tinklaraščių

Virginija Sližauskaitė, LRT.lt2018.01.23 18:00

Nors asmeninio stiliaus tinklaraščiai keliasi į „Instagram“ platformą, tradiciniai mados blogai nėra vakarykštis formatas – randasi vis naujų autorių, sulaukiančių milžiniško palaikymo. Taip LRT.lt sako tinklaraščio „Spintos guru“ autorė Deimantė Bulbenkaitė. Anot jos, tinklaraštininkai jau ir Lietuvoje gali pasiekti įžymybės statusą: „Turime puikių pavyzdžių, kas to sėkmingai ir labai kryptingai siekia. Tuomet iš tinklaraščio paprasta uždirbti, galima brangiai parduoti turinio vietą.“    

Tinklaraščių gausu, bet tai nėra vakarykštis formatas

Mados tinklaraščiai egzistuoja jau ne vienus metus, pasaulyje jų – neišmatuojama gausybė, kaip ir pačių mados mylėtojų. Net matant sėkmingus atvejus ir nesibaigiančiu dėmesiu besimėgaujančius tinklaraštininkus, kyla klausimas, ar dar verta pradėti rašyti visiškai naują mados blogą.

„Spintos guru“ autorė D. Bulbenkaitė įsitikinusi, kad to imtis verta, bet pabrėžia, kad asmeninis vertės suvokimas priklauso nuo keliamų lūkesčių: „Vieni juos rašo dėl saviraiškos, kiti – su intencija užsidirbti, savo aistrą paversti vieša platforma, išgarsėti. Manau, nebūtų teisinga sakyti, jog tinklaraštis – tai vakarykštis formatas, nes ir šiandien randasi naujų, įdomių autorių, į madą žiūrinčių savaip ir sulaukiančių milžiniško palaikymo.“

D. Bulbenkaitė pripažįsta, kad didėjantis tinklaraštininkų būrys kelia kartelę kokybei, todėl reikia atsižvelgti į tam tikrus dalykus. „Šiandien itin svarbi vaizdinė kokybė, autentiškumas, pats tinklaraščio dizainas, pritaikomumas mobilioms platformoms, socialinių tinklų paskyros. Svarbiais tampa dalykai, apie kuriuos prieš keletą metų niekas net nebūtų pagalvojęs“, – aiškina pašnekovė.

Vikos Paškelytės nuotr.

Kryptingai siekiant, iš tinklaraščio užsidirbti paprasta

Nors prieš kelerius metus apie įžymybės statusą tinklaraštininkai galėjo tik pasvajoti, dabar, anot D. Bulbenkaitės, tikrai įmanoma tai pasiekti: „Turime puikių pavyzdžių, kas to sėkmingai ir labai kryptingai siekia. Tuomet iš tinklaraščio paprasta uždirbti, galima brangiai parduoti turinio vietą. Didesnį pasiekiamumą ir platesnį skaitytojų būrį turintys autoriai nuolat sulaukia kvietimų ir renginius, dovanų – natūraliai tikintis, kad apie dovaną bus parašyta ar bent įdėta jos nuotrauka socialiniuose tinkluose.“

Pati „Spintos guru“ autorė teigia, kad jos pomėgis rašyti tinklaraštį nulėmė ir pasirinktas žurnalistikos studijas, pirmuosius darbus spaudoje bei visą tolesnę karjerą mados komunikacijoje. „Jei ne prieš dešimtį metų įkurtas „Spintos guru“, šiandien veikiausiai nedirbčiau mados industrijoje ir nebūčiau sukaupusi tiek patirties, kiek jos yra dabar“, – įsitikinusi D. Bulbenkaitė.

Tinklaraštininkė sako dažnai pagalvojanti, kaip per „Spintos guru“ gyvavimo dešimtmetį pasikeitė tiek ji pati, tiek skaitytojų auditorija: „Pradėjau apie madą nežinodama beveik nieko ir rašiau lygiai tokiai pat smalsiai auditorijai, o šiandien jau džiaugiuosi, kad galiu rašyti kaip profesionali žurnalistė, kalbinti gerbiamus mados industrijos veidus bei kalbėti tiek mėgėjų, tiek profesionalų auditorijai.“

Igor Ovsyannykov/Unsplash.com nuotr.

Išskiria tris sėkmę žadančius bruožus

Pasak D. Bulbenkaitės, tinklaraštis „Spintos guru“ dešimtmetį pasiekė greičiausiai dėl to, kad jame rašoma tai, ko nespausdina žurnalai. „Tikiu, kad auditorija, nors ir mažesnė bei labiau nišinė, vertina tinklaraščio kritiškumą, ilgesnius tekstus, skonį, bandymą kalbėti apie kartais kiek labiau eksperimentinę madą“, – aiškina pašnekovė.

Paklausta, kokiomis svarbiausiomis savybėmis turi pasižymėti geras mados tinklaraštis, D. Bulbenkaitė teigia, kad tai – aiškus temų laukas, reguliarumas, unikalus rašymo ir vizualų braižas.

„Spintos guru“ autorė pripažįsta, kad asmeninio stiliaus tinklaraščiai keliasi į „Instagram“ platformą: „Tai tapo dabartinės kartos RSS srautu – visos naujienos vienoje vietoje, visi įkvėpimo šaltiniai pasiekiami per kelias sekundes. Paprasta iš karto pamatyti, kas ir ką dėvi, kur tai įsigyti. „Instagram“ platforma patraukli ir komerciškai, nes patogu parduoti reklamą ir jau rytoj pasiūlyti šį tą naujo. Tai puiku, nes socialiniai tinklai tampa nauja vieta saviraiškai, leidžia greičiau pasiekti didesnę auditoriją. O jei kalbame apie ilgesnius ir gilesnius tekstus, tai juos vertinantys bei mėgstantys visuomet žino, kur tokį turinį rasti.“