Gyvenimas

2021.10.22 22:33

„Squid Game“ karštinė pasaulyje: kavinės siūlo žaisti žaidimus, o jų neįveikus laukia ir aštrios bausmės

Tadas Paškevičius, LRT TELEVIZIJOS laida „Svarbi valanda“, LRT.lt2021.10.22 22:33

Tai daugiausia peržiūrų per pirmą mėnesį sulaukęs „Netflix“ serialas istorijoje. Filmų ir serialų platformos atstovai teigia net negalėję numanyti, kokio dėmesio sulauks šis korėjiečių kūrinys. Vaikiškų žaidimų nekaltumą ir mirtį susiejantis serialas „Squid Game“ per kelias savaites sulaukė jau seniai nematytos populiarumo bangos.

Kavinės Indonezijoje lankytojai prie durų pasitinkami rožinius kombinezonus vilkinčių personų, kurių visą veidą dengia kaukės. Svečiai iškart palydimi į kavinės gilumą ir ten prasideda žaidimas vaikų gerai žinomas žaidimas „Raudona šviesa, žalia šviesa“. Vienas dalyvis – žaidimo vedėjas, kitų užduotis – pirmiems prieiti prie jo, tačiau judėti galima tik vedėjui nematant, o jei jis pamato – tu pralaimi.

Tik vaikų žaidimuose pralaimėjęs turi grįžti prie starto linijos, o populiarumo viršūnėse karaliaujančio korėjiečių serialo „Squid Game“ dalyviams nesėkmė reiškia mirtį.

„Labai smagu! Jaučiuosi laiminga, kad galiu pati pažaisti šį žaidimą ir iš žiūrovės tapti tikra žaidėja“, – tikino kavinės lankytoja Dini.

Ramanauskas apie netikėto populiarumo sulaukusį „Kalmaro žaidimą“: pandemijos nualintam pasauliui tai žinutė – gali būti dar blogiau

Rugsėjo 17-ąją filmų ir serialų platformoje „Netflix“ debiutavęs „Squid Game“ tapo daugiausia žiūrovų per pirmą mėnesį pritraukusiu serialu platformos istorijoje.

„Squid Game“ nukelia į distopinį pasaulį – 456 prasiskolinę ir finansinių problemų turintys asmenys nuvežami į paslaptingą salą ir joje žaidžia vaikiškus žaidimus. Laimėtojų laukia 35 milijonų eurų prizas, tačiau pralaimėtojų laukia tik mirtis.

Paskui milžinišką žiūrimumą netrūko sekti ir populiarumo banga. „Squid Game“ per kelias savaites tapo tikru kultūros fenomenu.

„Matėme daug panašių filmų. Pavyzdžiui, „Karališkąjį mūšį“ ar „Bado žaidynes“, tačiau „Squid Game“ stipriai išsiskiria vizualiai. Serialas labai gražus, pastatymas – neįtikėtinas, sukrečiantis ir pilnas spalvų. Be to seriale matome nekaltus, vaikiškus žaidimus ir būtent unikalu tai, kaip šis žaidimų nekaltumas pakeičiamas į blogį“, – aiškina žurnalo „The Times“ meno redaktorė Jade Cuttle.

Serialo populiarumas toks didelis, kad jį skuba išnaudoti verslininkai visame pasaulyje. Pavyzdžiui, kavinėje Pekine klientai kviečiami išmėginti save dar viename iš žaidimų – jame reikia iš apvalių ir Pietų Korėjoje populiarių saldainių (dalgona) išpjauti atitinkamas formas, jų nesuskaldant

„Žiūrėjau serialą ir pamaniau, kad jis labai įdomus. Ta dalis su saldainiais man paliko didžiulį įspūdį, juk dirbu saldumynų ir desertų versle. Priešingai nei kitose kepyklėlėse, pas mus skanumynus gali ir klientai kepti. Manau, serialas paskatins stiprų verslų augimą“, – tikino kavinės savininkė Hao.

„Kepdama dalgoną galvojau, ar šis žaidimas tikrovėje toks sunkus, kaip ir seriale, ar sausainiai tikrai taip lengvai skyla? Buvau susijaudinusi, nes neapleido mintis, kad sausainis suskils ir mirsiu“, – apie patirtis pasakojo klientė Vang.

Merginos nerimas nepagrįstas, nes suskaldžiusiems saldainio Pekino kavinėje niekas negresia, o štai to paties iššūkio nelaimėliams Maskvoje tenka išties pakentėti.

„Mano darbas – stebėti žaidžiančius. Tuos, kurie pralaimi, aš baudžiu. Bausmė: aštrus pipiras. Taip pat stebiu, kad užduotį dalyviai spėtų atlikti per dešimt minučių. Skaičiuojame laiką ir stebime kiekvieną žaidėją“, – tikino kavinės Rusijoje darbuotoja Nuslima.

Tiesa, ne visur serialo gerbėjų laukia bausmės. Štai Peru, tinkamai įveikęs sauldainių užduotį, gali dovanų gauti knygą.

„Ėmėmės įvairių veiklų, kad pritrauktume potencialių skaitytojų. Taip gimė idėja su sausainiais „Squid Game“. Manome, puikus būdas pritraukti kuo daugiau žmonių, kad atrastų mūsų knygyną ir knygas“, – patirtimi dalijosi knygyno darbuotoja Chrisel.

„Squid Game“ populiarumas žmones verčia domėtis ne tik pačiu serialu, bet ir Pietų Korėjos kultūra. Pavyzdžiui, korėjiečių kalbos kursai išgyvena tikrą bumą.

„Dar iki „Squid Game“ ir grupės BTS išgarsėjimo tūkstančiai žmonių norėjo mokytis korėjiečių, tačiau daugumai jų teko mokytis vieniems“, – sakė korėjiečių kalbos kursų įkūrėjas Sun.

„Kai prieš dvejus metus pradėjau mokytis korėjiečių, žmonės nesuprasdavo, kam man to reikia. Tačiau dabar korėjiečių kalba vakaruose ant bangos ir žmonės lieka sužavėti, kai pasakau, kad jos mokausi“, – tikina šios kalbos besimokanti Catarina.

„Netflix“ skelia, kad serialą jau peržiūrėjo per 150 milijonų platformos prenumeratorių, o jo vertė jau siekia beveik milijardą dolerių.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt