Gyvenimas

2021.10.14 11:37

„Lego“ kovos su lyčių stereotipais – kurs visus vaikus įtraukiančius žaislus

LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2021.10.14 11:37

Žaislinių kaladėlių gamintoja „Lego“ praneša sieksianti panaikinti lyčių stereotipus ir kurti visus vaikus įtraukiančius žaislus. Tokio sprendimo imtasi atlikus visuotinę apklausą apie vaikų žaidimo įpročius. Atskleista, kad požiūris į žaidimus ir būsimas karjeras didina atskirtį tarp mergaičių ir berniukų.

Žaidimų laiku viename iš Jungtinės Karalystės darželių vaikai kuria savo svajonių miestus ar daiktus – vaizduotei ribų nėra. Kaladėles tiek mergaitės, tiek berniukai klasėje renkasi iš tų pačių dėžių, tačiau paklausti, kuris „Lego“ rinkinys jų mėgstamiausias, vaikai renkasi stereotipiškai pagal lytį priskirtus žaislus. „Man nepatiko jos rinkinys, nes jis mergaitiškas, rožinis“, – sakė vienas berniukų.

Apklausos rodo, kad daugiau nei septyni iš dešimties berniukų nenori žaisti su „mergaitiškais“ laikomais žaislais, nes bijo, kad iš jų bus šaipomasi. Būtent tokį lyčių stereotipą siekia panaikinti danų kompanija „Lego“.

Žinios. Šiauliai pradeda rūšiuoti maisto atliekas

Anksčiau atlikta apklausa septyniose pasaulio valstybėse parodė, kad tėvai penkis kartus labiau linkę skatinti mergaites, o ne berniukus užsiimti tokia veikla kaip šokiai ir tris kartus labiau linkę skatinti jas mokytis gaminti. Berniukams tėvai keturis kartus dažniau nei mergaitėms siūlo sportuoti, dukart dažniau ragina juos žaisti koduoti mokančius žaidimus.

„Negalime daryti prielaidų, kad kažkas skirta tik berniukams ar mergaitėms. Nemanau, kad to reikia. Turime gaminti produktus, kurie vaikams patiktų, kad jais žaistų, galėtų kurti, ką nori, tačiau privalome jiems patiems leisti tai nuspręsti“, – pasakoja „Lego“ produkcijos ir rinkodaros vadovė Julia Goldin.

„Lego“ sprendimas kovoti su lyčių stereotipais – ne pirmas, vis daugiau žaislų gamintojų imasi panašių sprendimų. Dar prieš porą dienų Jungtinių Valstijų Kalifornijos gubernatorius pasirašė įstatymą, įpareigojantį pardavėjus nuo 2024-ųjų žaislų skyrių nebevadinti pagal lytį. Įvairių organizacijų atstovai ragina pažvelgti ir į reklamas, kur taip pat skatinamas stereotipinis žaislų pasirinkimas.

„Tiek daug visko vyksta internete, vaizdo įrašas vaikus informuoja, su kokiu žaislu jie turėtų žaisti. Tai sritis, į kurią „Lego“ taip pat turėtų atsižvelgti, kad reklamose būtų matomos tiek mergaitės, tiek berniukai iš įvairiausių grupių“, – mintimis dalijasi organizacijos „Leiskit žaislams būti žaislais“ atstovė Olivia Dickinson.

Tyrimai rodo, kad lyčių stereotipai veikia vaikų kūrybinį vystymąsi, taip pat paveikia karjeros pasirinkimus. Tėvai šešis kartus labiau linkę mokslininko profesiją ir aštuonis inžinieriaus matyti kaip vyrišką, o ne moterišką.

Plačiau – spalio 14 d. „Žinių“ įraše.

Žinios. Šiauliai pradeda rūšiuoti maisto atliekas
Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt