Gyvenimas

2021.10.13 13:01

„Squid Game“ kūrėjui serialo idėja kilo iš baisaus skurdo, o dėl streso per filmavimus jis neteko 6 dantų

LRT.lt2021.10.13 13:01

Populiarusis Pietų Korėjos serialas „Squid Game“ ne tik tapo žiūrimiausiu „Netflix“ platformoje. Išgyvenimo drama kelia tikrų tikriausią karštinę: žmonės masiškai perka žalius kostiumus ir baltus sportinius batelius, o pagrindinė „Squid Game“ aktorė džiaugiasi per naktį aplankiusia šlove. Serialo kūrėjas neslepia – „Squid Game“ ėmė kurti iš nevilties ir patyrė tiek streso, kad neteko 6 dantų.

Nusifilmavusi itin žiaurioje išgyvenimo dramoje, žvaigžde tapo Ho Yeon Jung, seriale įkūnijusi pagrindinę veikėją Sae-byeok, numerį 067. Praėjusią savaitę 27 metų modelis tapo pasauline „Louis Vuitton“ ambasadore, o jos „Instagram“ sekėjų skaičius kone per naktį šoktelėjo nuo 400 tūkst. iki 17 mln. „Squid Game“ kaip aktorė debiutavusi Ho Yeon Jung taip pat vaidina ir naujausioje „Adidas“ reklamoje, rašo „The Guardian“.

Ir tai dar ne viskas. Seriale rodomus „Dalgona“ sausainius kepantis Seulo gatvės prekeivis Anas Yong-hui „Reuters“ sakė, kad serialo gerbėjų eilė prie jo parduotuvės ima rikiuotis jau nuo 11 valandos. Jis pasakojo, kad pastaruoju metu per dieną parduoda apie 500 sausainių – iki tol, kol pasirodė „Squid Game“, parduodavo 200.

Artėjant Helovinui, televizijos drama apie 456 žmonių grupę, kuri dėl išgyvenimo žaidžia tarp vaikų populiarų žaidimą „Subangavo jūra“, nugalėtojams užtikrinantį aprūpinimą iki gyvos galvos, paskatino domėjimąsi ir filmo veikėjų vilkimais sportiniais kostiumais.

Remiantis „Sole Supplier“ duomenimis, dėl serialo gerbėjų susidomėjimo firminių žalių sportinių kostiumų ir baltų „Vans“ įsispiriamų batų populiarumas šoktelėjo net 7800 proc., o Pietų Korėjos „Dalgona“ sausainiai tampa nauju jaunimo pamišimo objektu.

„Amazon“ teigia sulaukę daugiau nei 2 tūkst. atsakymų į užklausą „Squid Game“ kostiumas; „Google Trends“ paieškos sistemos vidinėje platformoje, stebinčioje vartotojų susidomėjimą, ši prekė priskiriama „proveržio“ kategorijai.

Maždaug prieš tris savaites pasirodęs korėjiečių serialas „Squid Game“ po premjeros pakilo į pirmą „Netflix“ žiūrimiausių vietą net 90-yje šalių. Trečiadienį „People“ paskelbė, kad „Squid Game“ nurungė iki šiol žiūrimiausią kino milžinės serialą „Bridgerton“ ir subūrė 111 mln. žiūrovų auditoriją visame pasaulyje.

Kaip rašo „South China Morning Post“, Kinijoje serialas „Squid Game“ taip pat labai populiarus, tik piratine forma, nes „Netflix“ šalies gyventojams yra neprieinamas. Na, o jei ir būtų prieinamas, vargu, ar „Squid Game“ pavyktų įveikti valstybinės cenzūros barjerą.

Piratinis serialo rodymas Kinijoje taip paplitęs, kad Pietų Korėjos ambasadorius šalyje Jangas Ha-sungas trečiadienį vykusiame kongreso posėdyje apgailestavo, kad jį galima rasti daugiau nei 60-tyje nelegalių interneto svetainių, ir paprašė Kinijos valdžios institucijų imtis veiksmų.

Serialas „Squid Game“ tapo puikiu įrodymu, kad „Netflix“ investicijos Pietų Korėjoje davė vaisių. Nuo 2015 iki 2020 metų interneto transliacijų platforma investavo apie 700 mln. JAV dolerių į korėjiečių filmus ir televizijos laidas. Nuo 2016 m. „Netflix“ savo žiūrovams pristatė apie 80 korėjiečių filmų ir serialų. Per pastaruosius dvejus metus vadinamųjų K-dramų populiarumas JAV padvigubėjo.

Maža to, naujasis serialas „Squid Game“ tapo „Netflix“ naujos veiklos krypties – internetinės parduotuvės, kurioje parduodami šio televizijos šou tematika dekoruoti marškinėliai ir džemperiai, – bandymo platforma. Bendrovė tikisi, kad prekyba paskatins abonentų skaičiaus augimą.

Atkreipdama dėmesį į filmo „Parasite“ ir korėjiečių pop grupių „BTS“ ir „Blackpink“ sėkmę, „Netflix“ Korėjos turinio viceprezidentė Minyoung Kim sakė, kad žiūrovai visame pasaulyje įsimyli korėjiečių istorijas, menininkus ir kultūrą. Šiais metais platforma planuoja išleisti 500 milijonų JAV dolerių korėjietiškam turiniui įsigyti.

„Squid Game“ kūrėjas Hwangas Dong-hyukas prisipažįsta, kad idėja susukti šį serialą jam kilo atsidūrus ant bankroto ribos ir gyvenant su mama bei močiute. Vienu metu jam taip trūko pinigų, kad net teko parduoti nešiojamąjį kompiuterį.

Po 10 metų delsimo dėl to, jog investuotojai ir aktoriai vengė istorijos, pasakojančios apie tai, kad dėl pinigų žmonės gali būti pasiryžę grumtis iki mirties, prasidėję intensyvūs serialo filmavimo darbai jo kūrėjui kainavo 6 dantis, prarastus dėl streso.

„Kairėje pusėje man vis dar trūksta dviejų krūminių dantų, – prisipažino jis interviu „CNN Film School“. – Reikia susidėti implantus, bet vis neturiu laiko.“

Tiea, serialo populiarumas paakstino Didžiosios Britanijos policiją įspėti paauglius nebandyti atkartoti jame rodomų žaidimų. Pranešama, kad internete platinami kvietimai dalyvauti „Squid Game“ simuliacijose, įspėjant, kad pralaimėjusieji bus verčiami bėgti ir į juos bus šaudoma iš pneumatinių ginklų.

„Mes žinome apie įrašą socialinėje žiniasklaidoje ir stengiamės gauti daugiau informacijos, kad būtų įgyvendintas atitinkamas policijos planas“, – teigiama Metropoliteno policijos pranešime, kurį cituoja „The Guardian“.

Serialo kūrėjams tenka dorotis ir su kitokiais iššūkiais. Štai Pietų Korėjoje gyvenanti verslininkė vietos žiniasklaidai pranešė per dieną sulaukianti tiek daug žinučių ir skambučių, kad jie ėmė trukdyti gyventi įprastą gyvenimą. Taip nutiko todėl, kad serialo žiūrovai ėmė masiški skambinti kai kuriose scenose nurodytu numeriu.

Taip sutapo, kad numeris jau 10 metų priklauso vienai verslininkei. „Šį telefono numerį jau naudoju ilgiau nei dešimt metų, todėl esu labai nustebusi. Iš savo telefono turėjau ištrinti daugiau kaip 4 tūkstančius numerių“, – sakė moteris leidiniui „Money Today“.

Gyventoja sakė iš pradžių nesupratusi, kodėl ėmė sulaukti daugybės skambučių. „Vėliau vienas pažįstamas man pasakė, kad toks pat numeris nurodomas seriale „Squid Game“, – komentavo moteris.

Kaip rašė BBC, nemalonumų dėl serialo patyrusi moteris atsisakė jai siūlomos daugiau kaip 5 tūkst. JAV dolerių siekiančios kompensacijos.

Tad visai nenuostabu, jog pasirodžius „Squid Game“ neapsieita ir be tam tikro intelektinio moralizavimo.

„Noriu paaiškinti, kad egzistuoja akivaizdus skirtumas tarp realaus pasaulio ir išgalvoto smurto žiūrėjimo“, – rašė leidinio „Variety“ apžvalgininkas, svarstydamas, kaip suderinti surežisuotą smurtą ir nežmonišką elgesį su pramogomis, kitaip tariant, išspręsti ilgus metus Holivudą kankinančią dilemą.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt