Gyvenimas

2021.08.05 08:54

Beata Nicholson siūlo išbandyti neeilinį delikatesą – cukinijų žiedus

LRT.lt2021.08.05 08:54

Nors cukinijos karaliauja dažno lietuvio darže, cukinijos žiedą ant mūsų stalo rasti, ko gero, sunkiau nei sraigių ar austrių, juokiasi kulinarė, LRT TELEVIZIJOS laidos „Beatos virtuvė“ kūrėja ir vedėja Beata Nicholson. O veltui, mat cukinijos žiedas – itin vertinamas skanumynas pietų Europoje ir ypač Italijoje, sako ji.

„Kai prieš 10 metų mokiausi kulinarijos mokykloje Londone, dėl cukinijų žiedų mano kursiokės tiesiog ėjo iš proto, – šypsosi B. Nicholson. – Cukinijos žiedas dažniausiai valgomas prikimštas rikotos, sūrio, žalumynų arba tiesiog pamirkytas lengvoje tešloje ir išvirtas/iškeptas riebaluose. Kepant vaizdelis būna labiau „blyniškas“, bet skonis – vis tiek fantastiškas.“

B. Nicholson su portalo LRT.lt skaitytojais dalijasi įdarytų cukinijų žiedų receptais.

Sūriu įdaryti cukinijų žiedai lietinių tešloje

Įdarui reikės:

– rikotos,

– ožkos sūrio,

– kietojo sūrio,

– česnako,

– aitriosios paprikos,

– krapesto (pesto padažo su krapais).

Tešlai reikės:

– kiaušinio,

– 50 ml vandens,

– 3 šaukštų speltos ir avižinių blynelių mišinio (tinka ir paprasti miltai).

Gaminimas:

Įdarui skirtus ingredientus sumaišykite, gauta mase užpildykite cukinijų žiedus. Pamirkykite žiedą tešloje ir kepkite ant keptuvės.

Varške ir kastiniu įdaryti cukinijų žiedai

Įdarui reikės:

– kastinio,

– varškės,

– petražolių,

– krapų,

– kalendros,

– bazilikų,

– fermentinio sūrio.

Tešlai reikės:

– 2 kiaušinių,

– šlakelio pieno,

– miltų.

Gaminimas:

Susmulkinkite žalumynus, sutarkuokite sūrį. Visus įdarui skirtus ingredientus sumaišykite, gauta mase įdarykite cukinijos žiedą. Žiedą pamirkykite tešloje ir kepkite ant keptuvės. Beje, varškės ir kastinio užtepėle puikiai dera ir prie cukinijų blynelių.

„Kur jūs dar žinot tokią daržovę, kuri nuo pat žiedo iki senatvės keistų vaizdą, skonį ir visada tiktų pamaitintį tą amžinai alkaną padarą žmogų?“ – juokiasi B. Nicholson. Tiesa, cukinija – ne tik skani, bet ir naudinga daržovė.

Cukinijos pasižymi nedideliu kaloringumu (100 g cukinijų yra apie 20 kcal). „Cukinijose yra nemažai antioksidantų – beta karoteno, liuteino, zeaksantino. Jei vertintume cukinijose esančius vitaminus ir mineralines medžiagas, jos išsiskiria didesne vitamino A koncentracija.

Šie elementai naudingi akių sveikatai, imuninei sistemai, odos būklei, padeda išlaikyti jos grožį ir elastingumą. Beje, literatūroje rašoma, kad cukinijose esančios medžiagos svarbios kai kurių lokalizacijų vėžio, ypač prostatos vėžio, profilaktikai“, – portalui LRT.lt anksčiau yra sakiusi gydytoja dietologė Kristina Jasmontienė.

Cukinijose taip pat gausu skaidulų, padedančių išlaikyti gerą žarnyno sveikatą. „Cukinijose, kaip ir kitose daržovėse, gausu tirpių ir netirpių skaidulų. Kaip žinia, skaidulos gerina virškinimo sistemos sveikatą ir žarnyno veiklą, kontroliuoja cukraus kiekį kraujyje, mažina atsparumą insulinui, reguliuoja cholesterolio kiekį kraujyje. Šios naudos, savo ruožtu, mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką“, – nurodo gydytoja dietologė.

Įdomu tai, kad nors termiškai apdorojant cukiniją dalis naudingųjų medžiagų mažėja, kai kurių vitaminų, priešingai, padaugėja. „Termiškai apdorojant daržoves, naudingųjų medžiagų kiekis jose keičiasi. Tiesa, jų ne visada vien mažėja. Pavyzdžiui, termiškai apdorotose cukinijose bus mažiau vitamino C, tačiau daugiau vitamino A“, – nurodo sako dietologė K. Jasmontienė. Daugiau apie cukinijų naudą ir tai, kaip išsirinkti sveikiausią, skaitykite čia.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.