Gyvenimas

2021.08.03 21:50

Išsiugdyti gerus įpročius padės kardiologės sudaryta atmintinė sveikai širdžiai

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2021.08.03 21:50

Nors druskos atsisakyti visai daugumai nereikia, sumažinti suvartojamą druskos kiekį pravers tikrai kiekvienam žmogui. Kad maistas nebūtų toks prėskas, LRT TELEVIZIJOS laidos „Klauskite daktaro“ vedėja, profesorė Jurgita Plisienė pataria patiekalus pradėti gardinti tam tikrų prieskonių mišiniu. O kodėl dėl širdies verta žadintuvą užsistatyti ir vakare?

Tikrai kiekvienas nori, kad jo širdis būtų sveika, tad pasiimkite rašiklį ir popieriaus lapą – kardiologė pateikė paprastą atmintinę, kuri labai pravers, kad jūsų širdis tokia ir būtų.

Išsiugdykite sveikus įpročius: kardiologės sudarytoje atmintinėje – patarimai širdžiai

Atmintinė sveikai širdžiai

1. Liemens apimtis turėtų būti dvigubai mažesnė nei jūsų ūgis

Metru išmatuokite savo liemens apimtį – ji turėtų būti dvigubai mažesnė nei jūsų ūgis.

„Būtent pilvo riebalai gali daryti neigiamą įtaką širdies ir kraujagyslių sistemai, nes pilvo riebalai yra aktyvūs riebalai, jie išskiria vazoaktyvias medžiagas, kurios skatina aterosklerozės vystymąsi, neigiamai veikia kraujagysles. Būtent pilvo riebalai yra patys pavojingiausi“, – pasakoja J. Plisienė.

2. Sumažinkite kasdien suvartojamos druskos kiekį puse arbatinio šaukštelio

Druska yra dar vienas širdies priešas. Jeigu nesergate arterinio kraujospūdžio liga, druskos visiškai atsisakyti nereikėtų, bet jeigu sergate, druskos reikėtų atsisakyti visai, vartoti tik tiek, kiek jos natūraliai yra maiste.

Tačiau sumažinti suvartojamą druskos kiekį pravers tikrai kiekvienam žmogui, tikina laidos vedėja. Jos teigimu, sumažinus kasdien suvartojamos druskos kiekį vos puse arbatinio šaukštelio jūsų kraujospūdis gali žymiai pagerėti.

3. Druską pakeiskite prieskoniais

„Džiovintas česnakas, ciberžolė, kalendra – tai prieskoniai, kurie padeda mūsų širdžiai. Sumaišykite juos lygiomis dalimis ir maistas, pagardintas šiais prieskoniais, neatrodys toks prėskas“, – sako kardiologė.

4. Nusistatykite žadintuvą ne tik ryte, bet ir vakare, kada turite eiti miegoti

Paprastai žmonės galvoja, kad žadintuvas – tik įrankis, padedantis atsikelti, bet lygiai taip pat svarbu nueiti laiku miegoti, o tam taip pat gali pasitarnauti žadintuvas.

„Miegas – irgi vaistas mūsų organizmui, ypač širdies ir kraujagyslių sistemai. Miegoti turite mažiausiai 7,5 valandos, todėl užsistatykite žadintuvą, kad laiku nueitumėte miegoti“, – pataria profesorė.

5. Atminkite – knarkimas su kvėpavimo stabtelėjimais praneša apie didelį pavojų širdžiai

Įrodyta, kad knarkimas, ypač jei susijęs su kvėpavimo stabtelėjimais naktį, yra tiesiogiai susijęs su širdies ir kraujagyslių ligų rizika bei aukštu kraujospūdžiu. Jei taip yra, smegenys ir visas organizmas negauna pakankamai deguonies.

„Miego apnėja yra gydoma, pacientai, kuriems tai patvirtinama, netgi miega su kvėpavimo aparatais, kas labai padeda koreguoti kraujospūdį ir pagerinti gyvenimo kokybę“, – aiškina medikė.

6. 10 tūkst. žingsnių per dieną pagerins širdies darbą

„Šiais laikais labai svarbu skaičiuoti nueinamų žingsnių kiekį, o tai yra labai paprasta ir tai daro visi išmanieji prietaisai. Jeigu neišeina skaičiuoti žingsnių, nueikite bent 3 kilometrus kasdien ir tai bus labai naudinga jūsų širdžiai“, – ragina J. Plisienė.

Reikia išsiugdyti sveikus įpročius, o tai padės padaryti ši atmintinė. Nepamirškite jos ir jūsų širdis jums padėkos.

Plačiau – lapkričio 4 d. laidos „Klauskite daktaro“ įraše.

Parengė Indrė Motuzienė.

Išsiugdykite sveikus įpročius: kardiologės sudarytoje atmintinėje – patarimai širdžiai
Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.