Gyvenimas

2021.07.13 22:01

Veido bruožus keičia paprasčiausi įpročiai – tai, kaip miegate, sėdite ar net valotės dantis

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2021.07.13 22:01

„Žmonės nustemba, kad dantų valymas gali turėti įtakos, jog mūsų veidas pasikeis“, – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako veido mankštos trenerė Jurgita Bujokienė. Tai, kokia poza miegate, ar miegodami išsižiojate, kaip esate įpratęs sėdėti ar net kramtote maistą, taip pat keičia veidą, o ar įmanoma susigrąžinti prarastus bruožus?

„Koks tu pasikeitęs“, – kartais pagalvojame arba ir pasakome seniai matytam pažįstamam, tačiau toks jausmas, kad patys nesikeičiame. Tačiau iš tiesų mūsų veido bruožai keičiasi ar ne, priklauso ne tik nuo amžiaus, bet ir nuo mūsų pačių, tiksliau – nuo mūsų laikysenos ir kasdienių įpročių, kalba laidos vedėja prof. Jurgita Plisienė. Kaip tai susiję ir ką galime padaryti, kad mūsų veidas mus džiugintų?

Gal ir sunku patikėti, bet mūsų veido bruožams įtakos gali turėti laikysena arba kūno padėtis. Kalanetikos, pilateso ir veido mankštos trenerė Jurgita Bujokienė, paklausta, kokia mūsų laikysena iš tiesų turėtų būti, sako, kad jeigu atsiremtume į sieną ir prie jos prisispaustume visu kūnu (pečiais, kulnais), tai būtų tokia laikysena. Įdomu tai, kad ne tik laikysena, bet ir kasdieniai įpročiai gali keisti veido bruožus.

„Žmonės labai dažnai nustemba, kad dantų valymas gali turėti įtakos, jog mūsų veidas pasikeis. Mes valomės dantis dvi minutes ryte, dvi minutes vakare, per vieną dieną tai – keturios minutės. Pagalvokime apie mėnesį, apie dešimt metų, apie tai, kiek mums metų ir kiek laiko mes valomės dantis“, – pasakoja J. Bujokienė.

Laikysena ir kasdieniai įpročiai daro įtaką veido bruožams: patarimai, padėsiantys išlaikyti jaunystę veide

Anot jos, jeigu esame dešiniarankiai, įprastai dantis ir valome su dešine ranka, tačiau su ja valome abi dantų puses. Vienos pusės veido raumenys dirba šiek tiek kitaip nei kitos, tad taip valantis dantis dešimt dvidešimt metų veido raumenys įgalinami dirbti kitaip. Dantis iš tiesų reikėtų valytis taip: dešine ranka – kairę pusę, o kairę pusę – dešine ranka.

Veido bruožus gali keisti ir miego poza. Dažnas įpratęs miegoti ant vienos pusės, tačiau, trenerės teigimu, kad nesusidarytų veido raukšlės, geriausia miegoti ant nugaros.

Žiūrėdami į telefoną esame linkę laikyti jį nuleistą nesvarbu, kur būtume. Tai apkrova kaklui. Geriausia būtų žiūrėti į jį kaip į veidrodį.

J. Bujokienė

„Jeigu mes užmiegame ant šono, pasikišame pagalvę ir pastumiame žanduką, galbūt pastumiame ir akį. Raumuo darbuojasi, jis yra pastumtas į tam tikrą padėtį. Jeigu taip išmiegame visą naktį, ryte galime atsikelti su nemaža raukšle. Tai iš esmės yra įprotis, lemiantis veido asimetriją“, – pažymi laidos viešnia.

Miegojimas išsižiojus – dar viena problema, kuri gali sąlygoti keistą veido išraišką, mat tai lemia netaisyklingą liežuvio padėtį. Kad nemiegotume išsižioję, yra tam tikrų pratimų.

„Kai kalbame apie įpročius ir laikyseną, galbūt sunku atskirti, kas ką lemia, todėl, kad jeigu mūsų laikysena netaisyklinga, susikuriame tam tikrą įprotį, kuris padeda mums tą laikyseną išlaikyti. Su tokia laikysena iš tikrųjų susiformuoja tam tikri įpročiai, pavyzdžiui, rankinės, kuprinės nešiojimas.

Jeigu užsimetame kuprinę ant vieno peties, ji nusveria vieną pusę, jeigu dedamės kuprinę ant nugaros, gali būti, kad ji mus svers atgal, jeigu yra sunki. Reikėtų atkreipti dėmesį į rankenas. Jeigu rankinę nešiojamės rankoje ir rankinė sunki, gali būti, kad ji irgi mus svers“, – pasakoja laidos viešnia.

Dar du veido bruožus keičiantys įpročiai – maisto kramtymas viena puse, kaip elgiasi daugelis žmonių, naršymas telefone, nuolatinis žiūrėjimas į telefoną.

„Iš tikrųjų mes kramtome viena puse, bandžiau kramtyti kita puse – man nesisekė. Taip yra todėl, kad raumenys yra įpratę taip dirbti, jie nelabai nori dirbti kitaip, todėl mes vis grįžtame prie tos pačios pusės.

Žiūrėdami į telefoną esame linkę laikyti jį nuleistą nesvarbu, kur būtume. Tai apkrova kaklui. Geriausia būtų žiūrėti į jį kaip į veidrodį“, – pataria J. Bujokienė.

Ar galima susigrąžinti dėl blogų įpročių prarastus veido bruožus?

Kalanetikos, pilateso ir veido mankštos trenerė sako, kad yra keletas pratimų, kuriuos lengva atlikti namų sąlygomis naudojant namuose randamas priemones ir kurie atstatytų veido formą, kuri buvo anksčiau, nepriklausomai nuo amžiaus.

„Vienas paprasčiausių būdų – tiesiog pasukti pečius, kad apšiltų raumenys, ir už nugaros suvedus rankas apkabinti alkūnes, jeigu išeina. Taip ir būkite, tada pečiai lenkiasi truputį atgal, norisi įtraukti pilvuką, nuspausti pečius žemyn. Tai pasitempimo poza“, – sako ji.

Kitas pratimas – paimkite šluotos kotą, padėkite jį ties juosmeniu nugaros pusėje ir apkabinę vidinėmis alkūnėmis laikykite. Dar galima iš ryžių pasigaminti svarelius pečiams, kurie neleistų jiems kilti aukštyn.

Galbūt ne visi gali atjaunėti, bet didžioji dalis gali „užsikonservuoti“ tame amžiuje, kuriame yra dabar.

J. Bujokienė

„Aš dažniausiai naudoju vaikiškas pėdkelnes, bet tam puikiai tinka ir kojinės. Supilame ryžius, užsidedame ant kaklo ir tai padės nuspausti pečius. Taip pat galima atlikti veido mankštą. Galbūt ne visi gali atjaunėti, bet didžioji dalis gali „užsikonservuoti“ tame amžiuje, kuriame yra dabar“, – tikina laidos viešnia.

Atliekant veido mankštą daromos įvairios mimikos, liečiamas veidas. Skeptikai gali sakyti: taip tampyti veidą irgi negerai. Tačiau J. Bujokienė teigia, kad atliekant pratimus veidas liečiamas tam, jog darant mimikas ar tiesiog pratimą raukšlių neatsirastų kitose zonose. Taip tiesiog prispaudžiamas raumuo, kad nedirbtų.

„Yra pratimų, per kuriuos įdarbiname raumenį, pavyzdžiui, žandinį. Jis gana atsipalaidavęs, nes šiaip kasdien mažai jį naudojame, tai jį tiesiog stipriname. Pripučiame oro į žandą, su kita ranka prispaudžiame lūpas (kad nesusidarytų lūpų raukšlės) ir spaudžiame raumenį link dantų. Šitas raumuo labai greitai supranta, ko mes iš jo norime. Jau po keturiolikos dienų jis pradeda stiprėti, tai reiškia, žandai nekrenta žemyn“, – kalba pašnekovė.

Dar kai ką verta paminėti apie laikyseną ir sėdėjimą, o tai aktualu tiek vyrams, tiek moterims. Vyrai, jeigu užpakalinėje kelnių kišenėje laiko piniginę, o moterys, jei sėdi užkėlusios vieną koją ant kitos, kilsteli klubą. Kojų nereikėtų kryžiuoti, pataria trenerė, kaip ir dėti piniginės į kelnių kišenę.

„Manoma, kad net dešimt minučių laikantis vienos pozos jau raumuo pervargsta, formuojasi įprotis“, – pažymi ji.

Jeigu norite, kad vaizdas veidrodyje džiugintų, atkreipkite dėmesį į savo kasdienius įpročius. Gal užteks vos kelių sąmoningų pokyčių ir galėsite džiaugtis ant veido matomais rezultatais. Be to, nepamirškite kaskart praeidami pro veidrodį sau nusišypsoti – tai neleis lūpų raumenims nusileisti žemyn.

Plačiau – balandžio 22 d. laidos „Klauskite daktaro“ įraše.

Parengė Indrė Motuzienė.

Laikysena ir kasdieniai įpročiai daro įtaką veido bruožams: patarimai, padėsiantys išlaikyti jaunystę veide
Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt