Gyvenimas

2021.06.22 21:55

Unikauskas pasidalijo 3 veiksmingais būdais, kaip užmigti tiems, kurie kas vakarą skaičiuoja avis

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2021.06.22 21:55

Jei kas vakarą esate priversti skaičiuoti avis, gerti ramunėlių arbatą ar klausytis muzikos, kad užmigtumėte, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas dalijasi trim būdais, kaip be to apsieiti. Pats daktaras sako atsigulęs miegoti kurį laiką būna neužsiklojęs – temperatūrai ėmus kristi užmigti daug lengviau.

Maistas turi tiesioginės įtakos miego kokybei

Jei prieš naktį pavalgote, turite žinoti: suvalgytas maistas daro tiesioginę įtaką miego kokybei. Kalbėdami apie mitybą ir miego kokybę būtinai turime atsižvelgti į cukraus kiekį kraujyje.

„Jei valgysime maistą, kuris sukelia žarnyno uždegiminę reakciją, mūsų cukraus kiekis kraujyje bus nepastovus ir nuolat kis. Žmonės, kuriems sunku išlaikyti stabilų normalų cukraus kiekį kraujyje, turi rimtų miego sutrikimų. Ir tuos sutrikimus sukelia insulinas, kuris ateina paskui cukrų“, – tikina A. Unikauskas.

Naujas būdas kovoti su nemiga: kaip cukrus kenkia kokybiškam miegui?

Jei jūsų miego ritmas visiškai išsiderinęs, nereikia iškart galvoti, kad sergate, – gali būti, kad viskas tik dėl to, ką suvalgote prieš eidami miegoti.

Pasak daktaro, jei pavyks stabilizuoti cukraus kiekį kraujyje, tada bus galima mėgautis kokybišku miegu visą naktį. Kaip atpažinti, kad miego problemas sukelia būtent cukraus kiekis kraujyje? Atsakykite sau į porą klausimų: ar dienos metu užeina priepuolis, kurio metu beprotiškai norisi suvalgyti ką nors saldaus, ir, jei kada laikėtės dietos, ar jos laikėtės sąžiningai iki galo, ar palūžote, nes atsirado panašus nevaldomas potraukis pavartoti angliavandenių?

„Jeigu atsiranda tokios ko nors saldaus, angliavandenių, cukraus laužytuvės, galime sakyti, kad dienos metu būna epizodų, kai cukraus kiekis kraujyje yra padidėjęs, nes tada išskiriama daug insulino, cukrų insulinas numuša žemyn ir mes vėl norime valgyti, ir dažniausiai – vėl ko nors „skanaus“. Šie simptomai yra netinkamo cukraus kiekio kraujyje pasekmė. Atsikratę nepastovaus cukraus kiekio kraujyje galėsite pasigirti geresne miego kokybe“, – pasakoja A. Unikauskas.

Kad cukraus lygis kraujyje taip nesvyruotų, vartokite žemo glikeminio indekso maistą. Būtent žemą glikeminį indeksą turintys produktai padeda išvengti staigaus cukraus kiekio kraujyje padidėjimo.

Prieš miegą reikalinga 15 minučių atsipalaidavimo rutina

Jei aptarta problema jums netinka ir jei nuolat jaučiate įtampą, dėl kurios negalite užmigti, prieš miegą reikėtų atlikti 15 minučių atsipalaidavimo rutiną. Ji padėtų nusiraminti ir išvengti įtampos.

„Atpalaiduoti reikėtų tiek mintis, tiek kūną. Man asmeniškai pats geriausias būdas – „išjungti“ smegenis. Jei kada man atsiranda tokia problema, aš turiu keletą knygų, kuriose tekstas parašytas taip sunkiai, kad suvokti prasmę... Man užtenka dviejų pastraipų – staiga supranti, kad geriau miegoti, negu tai skaityti“, – patirtimi dalijasi profesorius.

Visgi yra dar vienas būdas – prieš miegą atpalaiduoti nugarą, pečių juostą ir zoną tarp menčių. Prie sienos padėkite lauko teniso kamuoliuką, prispauskite jį nugara (tik nespauskite iki skausmo), sulenkite šiek tiek kojas per kelius ir pavoliokite kamuoliuką nugara į šonus, aukštyn ir žemyn.

„Tokį pratimą reikia atlikti vos keletą minučių, tačiau kartais to užtenka, kad pagerintumėte savo miego kokybę“, – pataria laidos vedėjas.

Jei mūsų kūno temperatūra ims kristi – bus lengviau užmigti

Dar vienas svarbus dalykas, padedantis mums užmigti, – tai mūsų kūno temperatūra. Galite pergudrauti savo organizmą, jį apgauti: jei kūno temperatūra ims kristi, visada bus lengviau užmigti, nes mūsų miegas priklauso nuo mūsų kūno temperatūros.

„Jeigu mums per šilta – užmigti sunku, miego kokybė blogėja. Turi būti vėsu. Kartais, kad atsivėsintume, užtenka iškišti koją. Lygiai taip pat atvėsti padėtų ir iškišta ranka. Aš asmeniškai atsigulęs miegoti išvis kurį laiką būnu neužsiklojęs. Pravėsta kūnas ir jokių problemų“, – tikina A. Unikauskas.

Daktaras linki miegoti kokybiškai, nes miegas svarbus ne tik mūsų grožiui, bet ir imunitetui, sveikimo procesui.

„Vaikai auga tik miegodami, mes sveikstame tik miegodami, atsistatome tik miegodami, oda gražėja tik mums miegant – niekas nevyksta dienos metu. Dieną mes save eikvojame, o naktį atsigauname“, – primena laidos vedėjas.

Plačiau – rugsėjo 22 d. laidos „Klauskite daktaro“ įraše.

Parengė Indrė Motuzienė.

Naujas būdas kovoti su nemiga: kaip cukrus kenkia kokybiškam miegui?
Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.