Gyvenimas

2021.06.05 18:03

Prisiminkite – 10 gegužę labiausiai skaitytojus sudominusių istorijų iš „Gyvenimo“

LRT.lt2021.06.05 18:03

Kilogramų atsikračiusių Olgos ir Aurimo pasakojimai, kauniečių šeimos verslo sėkmės istorija, patarimai sveikam gyvenimo būdui ir atmintinės apie COVID-19 testus ir vakcinas – portalas LRT.lt kviečia prisiminti 10 gegužės skaitomiausių „Gyvenimo“ rubrikos tekstų.

1. 40 kg per karantiną atsikračiusios Olgos istorija

Prieš daugiau nei metus Olga nusprendė nebenorinti būti pati sau našta, susidarė planą ir nesunkiai atsikratė papildomų kilogramų, kuriuos bandė numesti nuo mokyklos laikų.

„Tiesiog nusprendžiau, kad man gana, nebenoriu taip gyventi, nenoriu dusti, knarkti, nenoriu būti pati sau našta. Nebeturėjau rūbų, nebegalėjau atsisėsti ir padoriai išlipti iš mašinos. Žodžiu, mane užklupo viskas, kas tik galėjo, išskyrus rimtas ligas – jų nespėjau prisijaukinti“, – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ atviravo moteris.

Visą Olgos istoriją ir profesoriaus Alvydo Unikausko patarimus apie svorio metimą rasite čia.

2. Vienuolėmis siekusių tapti merginų išpažintys apie tai, kas privertė suabejoti bažnyčios autoritetu

Dubline gyvenanti Eglė siekia apostazės – oficialiai nutraukti visus saitus su bažnyčia. Dokumentikoje „Spalvos“ ji pasakoja, kad paauglystėje visa galva buvo pasinėrusi į bažnyčios veiklą, planavo paskirti jai visą gyvenimą, tačiau atsidūrus tarp kitokių žmonių atsivėrė kitoks supratimas. Visgi apostazės procesas ne toks paprastas, būtina akis į akį susitikti net su vyskupu.

Visą Eglės ir Saulės istoriją rasite čia.

3. Mokslų daktarė – apie vaikščiojimo naudą sveikatai

Nederėtų pamiršti to, ką išmokstame dar vaikystėje – vaikščiojimas yra pati pigiausia priemonė, gerinanti tiek fizinę, tiek psichinę sveikatą, sako Lietuvos sporto universiteto lektorė. Pastaruoju metu judėti skatina populiarėjantys žingsniavimo iššūkiai, žingsnių skaičiavimo programėlės. Tiesa, kad ėjimas nesibaigtų sąnarių uždegimu, rekomenduojama neužsiplėšti nužingsniuoti daugiau, nei leidžia kūno galimybės.

Patarimus, kaip vaikščioti siekiant didžiausios naudos, rasite čia.

4. 140 kg svėrusio Aurimo kūno pokyčių istorija

Nors svarstyklės rodė 140 kg, Aurimas sako tada nesijautęs prastai – gyveno ir džiaugėsi kiekviena diena. Visgi, paragintas žmonos, jis vieną dieną nutarė keistis: užsirašė į lieknėjimo kursus, pradėjo reguliariai valgyti, vesti mitybos dienoraštį. „Kai svėriau 140 kg, niekas manęs neklausė, ar aš sveikas, ar man viskas gerai. Kai pradėjau sverti apie 100 kg, priėję žmonės klausdavo, ar nesergu“, – jį nustebinusias aplinkinių reakcijas prisimena vyras.

Visa Aurimo pokyčių kelionė – čia.

5. Kaip į pagalbą pasitelkus mitybą atsistoti ant kojų po autoimuninės ligos

Išgirdus „visiškai nepasveiksite“ autoimuninę ligą suvaldyti padės 5 produktų atsisakymas. Tuo įsitikino LRT TELEVIZIJOS laidos „Klauskite daktaro“ herojė Dovilė, kuri dėl reumatoidinio artrito begalėjo judėti su ramentais, nors prieš tai savo gyvenimą siejo su judesiu.

Visą Dovilės istoriją ir vengtinų produktų sąrašą rasite čia.

6. Patarimai, kaip per mėnesį numesti 5 kg

Mitybos specialistai jau ne vienus metus bando įteigti, jog priaugti kilogramai nenukrenta per dieną, tad neverta kankintis laikantis greitus rezultatus žadančių dietų – vos tik sugrįžus prie įpročių, greitai sugrįš ir svoris, neretai su kaupu. Tiesa, jei jau nutarėte mesti svorį, pirmasis dalykas, kurį turėtumėte padaryti, – apsibrėžti, kiek tiksliai kilogramų per kokį laiką norite ištirpdyti.

Patarimus, kaip atsikratyti svorio, rasite čia.

7. Palygino vakcinas nuo COVID-19: kaip skiriasi veiksmingumas, sudėtis, laikymo sąlygos, kaina?

Net gavus per didelę vakcinos dozę ji netampa kenksminga, bet netinkamoje temperatūroje transportuota vakcina žmonės neturėtų būti skiepijami. LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ – trijų vakcinų nuo COVID-19 apžvalga. Ar brangesnė vakcina tikrai geresnė, ar pigiausia tikrai bloga ir kodėl tokiu pačiu būdu pagamintų vakcinų laikymo sąlygos taip skiriasi?

Išsami informacija apie tris COVID-19 vakcinas – čia.

8. Paties Arnoldo Schwarzeneggerio vertinama izometrinė mankšta

Išbandykite izometrinę mankštą – pratimus atlikti nesudėtinga, o jų nauda organizmui – akivaizdi. „Izometrinę mankštą vertina net Arnoldas Schwarzeneggeris, o jos elementų netgi įtraukta į kosmonautų fizinio rengimo programą. Tokie pratimai nereikalauja daug laiko, o mankštintis galima net ir gulint lovoje arba sėdint biure“, – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ kalbėjo profesorė Jurgita Plisienė.

Izometrinės mankštos pratimus rasite čia.

9. Kauniečių šeima seną sodybą pavertė Balio salą primenančia poilsio vieta

Kai kauniečių šeima nutarė įgyvendinti iš Balio parsivežtą idėją ir Kaišiadorių rajone įrengti privatų SPA centrą, netrūko besistebinčių – juk į sodybas vykstama nebent švęsti, ką gi sužavės dviem skirtas poilsis kaime? Šiandien nesvarbu, kaitina saulė ar žemę barsto snaigės, atokiuose nameliuose beveik visus metus nebūna laisvų vietų. Tiesa, kuriant šeimos verslą būna ir bemiegių naktų, o kalbos apie darbus neretai sukasi ir prie stalo, šypteli pašnekovė Ieva.

Visą tekstų ciklo „Nepamirštama nakvynė“ istoriją rasite čia.

10. COVID-19 testų skirtumai ir atmintinė, ką žinoti prieš atliekant antikūnų testą

Jei antikūnų testą sugalvosite darytis po COVID-19 ligos praėjus vos dviem savaitėms, didelė tikimybė, kad dar antikūnų nebus arba jų bus labai mažai ir gausite abejotiną atsakymą, dėl to testo nevalia darytis per anksti. LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas perspėja – net ir patys tiksliausi testai neužtikrina 100 proc. tikslumo.

Visą informaciją ir atmintinę apie COVID-19 testus rasite čia.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.