Gyvenimas

2021.03.17 21:39

Kuriuos veido taškus spausti norint atsipalaiduoti, sumažinti galvos skausmą, slogą ir raukšles?

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2021.03.17 21:39

LRT TELEVIZIJOS laidos „Klauskite daktaro“ vedėja, profesorė Jurgita Plisienė tvirtina: skirdami dėmesio tam tikriems veido taškams galime ne tik sustabdyti jaunystę, kontroliuoti vidaus organų veiklą, bet ir emocinę būklę. „Kai stimuliuojame refleksines zonas, siunčiame signalą į nervų sistemą, kuri tą žinutę apdoroja ir siunčia balansuojantį impulsą“, – pasakoja kineziterapeutė Vita Mozūraitienė.

Turint aiškų žemėlapį sunku pasiklysti ir lengva rasti kelionės tikslą. Žemėlapiu gali būti ir mūsų veidas, kurį pažinę galime rasti kelią į geresnę nuotaiką ir gilesnį miegą, didesnį susikaupimą, mažesnį skausmą ir ilgesnę jaunystę.

Pasak laidos viešnios, kineziterapeutės, lektorės, veido masažo ir mankštų studijos įkūrėjos V. Mozūraitienės, pasižiūrėjusi kitam žmogui į veidą ji pirmiausia atkreipia dėmesį į refleksines zonas bei refleksinius taškus.

„Veide zonų yra maždaug 22, refleksinių taškų – per 200. Mums patinka juos analizuoti dėl to, kad jie apie žmogaus organizmą ir negalavimus suteikia kitokių žinių. Pavyzdžiui, paakiai: jeigu turi nevienodą spalvą arba yra patinę, dažniausiai tai susiję su inkstų veiklos problemomis. Kas dabar mums aktualu, atkreipiame dėmesį į žandikaulio liniją: jeigu yra asimetriška, nevienoda odos spalva, tai gali signalizuoti apie plaučių ligas.

Mūsų veidas yra tarsi veidrodis, kuris atspindi tai, kas yra mūsų viduje. Iš veido galime pasakyti ir apie žmogaus emocinę savijautą, taip pat galime numatyti esamas vidaus organų problemas“, – komentuoja ji.

Veidas – sveikatos veidrodis: išmokę jo žemėlapį džiaugsitės kietesniu miegu ir neblėstančia jaunyste

Tad veidas nėra tik mūsų vidaus organų atspindys – veide slypi ir mūsų grožio bei emocinės sveikatos vairas. Kaip teigia V. Mozūraitienė, apskritai veidas – it vienas didelis refleksoterapinis taškas. Visi jame esantys taškai, kuriuos galime stimuliuoti, veikia parasimpatinę nervų sistemą, reguliuojančią mūsų emocijas.

Veido taškų galia:

1. Suaktyvina parasimpatinę nervų sistemą

„Parasimpatinė sistema – tai ta sistema, kuri mus ramina, slopina, gydo, dėl to labai svarbu, kad ji tinkamu metu įsijungtų. Tam ir naudojame veido masažą, kad aktyvuotume parasimpatinę nervų sistemą, kad žmogus pradėtų sveikti. Užkuriame mechanizmus, kurie gydytų patį žmogų“, – sako kineziterapeutė.

2. Veikia vidaus organus

3. Turi įtakos limfotakai ir kraujotakai

Veikiant aktyvius taškus stimuliuojama tiek limfotaka, tiek kraujotaka. Tai labai svarbu veido jaunystei ir grožiui, bet, žinoma, svarbiausia – veido sveikata.

Pavyzdžiui, jeigu yra limfostazė, tai gali paveikti ir veidą, gali atsirasti paburkimų. Veido masažas padeda atlaisvinti takus ir limfa gali tekėti per visą kūną.

4. Daro poveikį emocinei būklei

„Turbūt lengviausia nurimti, kai galime skirti dėmesio sau. Svarbiausia – sugrįžti į save ir nurimti“, – mintimis dalijasi V. Mozūraitienė.

5. Veikia odos būklę

Kai stimuliuojame refleksines zonas, siunčiame signalą į nervų sistemą, kuri tą žinutę apdoroja ir siunčia balansuojantį, energizuojantį impulsą.

Jei jaučiate įtampą, skauda galvą

Dabar – pandemijos ir visuotinio nerimo laikas. Kaip žinodami apie tam tikrus veido taškus galime valdyti savo emocinę savijautą? Gal yra taškas, kurį paspaudę galime nusimesti visos dienos įtampą, rūpesčius ir pasijusti geriau? Anot pašnekovės, toks taškas išties yra, jis slepiasi tarp antakių.

„Jį pastimuliavę tikrai galime atsikratyti streso ir įtampos. Dažniausiai tai darome nevalingai, jeigu norime išspręsti kokią nors problemą. Galime šį tašką spausti keletą sekundžių, iki minutės, arba pasitelkti sukamuosius judesius. Nereikia spausti labai giliai, švelniai, maloniai jį aktyvuoti“, – pasakoja lektorė.

Tai reikėtų kartoti apie 3–4 kartus, tačiau jeigu vis tiek jaučiate stresą, bandykite dar kartelį. Labai naudinga masažuojant šį tašką „įjungti“ ir kvėpavimą: kvėpuoti pilvu, ramiai, giliai. Taip dar labiau atsipalaiduosite, dar labiau aktyvinsite refleksinį tašką.

Kai skauda galvą, neretai nevalingai pradedame masažuoti smilkinius. Išties, kaip tikina V. Mozūraitienė, šiose vietose yra svarbių taškų, kuriuos reikia aktyvuoti, jei skauda galvą. Rekomenduojama šiuos taškus aktyvuoti sukamaisiais judesiais.

„Jeigu neleidžiame galvos skausmui įsibėgėti, šie judesiai gali visiškai jį numalšinti“, – pažymi kineziterapeutė.

Refleksoterapija – tuo nuostabus gydymo būdas, kad sau pakenkti negalime, nebus ir jokio šalutinio poveikio, nebent labai stipriai paspausime tašką – tada gali atsirasti mėlynė. Visgi veido zona – gana saugi savimasažui.

Kada reikėtų masažuoti zoną apie nosį, akis?

„Aplink akis yra daug svarbių refleksinių taškų, jie taip pat gali padėti numalšinti galvos skausmą, netgi svaigimą. Žmonės, kuriuos kankina nemiga, gali masažuoti tuos taškus. Taip pat labai padeda, kai mūsų akys yra ypač pavargusios ir paraudusios. Kadangi tie taškai labai arti odos, apraizgyti kraujagyslėmis, rekomenduojame tapšnoti, nespausti labai stipriai. Yra vienas labai svarbus taškas akiduobės viduryje ties vyzdžiu. Jam skirkime daugiau dėmesio, jis yra pagrindinis taškas aplink akis“, – teigia veido masažo ir mankštų studijos įkūrėja.

Nosies sritis svarbi tuo, kad padeda sumažinti slogos simptomus, netgi sinusitą. Šiuo metu ypač svarbūs prie nosies kampų esantys taškai, kurie gali padėti net tada, kai prarandame uoslę. Būtent šitie taškai yra patys aktyviausi ir esant slogai. Dar galima aktyvuoti viršutinę nosies dalį. Jeigu sloga nėra įsisenėjusi, masažuodami šiuos taškus galime sau padėti.

Lūpos ir apatinė veido dalis

Šioje zonoje galime paveikti širdies sistemą, hormoninę veiklą. Pastarąją labiausiai reguliuoja po apatine lūpa esantis taškas, stimuliuojamas virš viršutinės lūpos esantis taškas gali sumažinti apatinės nugaros dalies skausmus.

Kur yra širdies zonos?

Be virš viršutinės lūpos esančio taško, širdžiai svarbios ir zonos, esančios virš antakių. „Kai stimuliuojame refleksines zonas, siunčiame signalą į nervų sistemą, kuri tą žinutę apdoroja ir siunčia balansuojantį, energizuojantį impulsą“, – priduria laidos viešnia.

Kur reikėtų masažuoti norint gerai išsimiegoti?

„Reikėtų aktyvuoti tašką, kurį vadiname skruosto vidurio tašku. Jis yra po viršutiniu skruostikauliu. Jį paspaudus labai efektyviai atsipalaiduoja visi veido raumenys. Iš karto ateina bendras atsipalaidavimas“, – tikina ji.

Jaunystės ir grožio taškai

Yra keletas taškų, kuriuos galima aktyvuoti siekiant išvengti raukšlių. Tai taškai ties antakių kraštais vidinėje jų pusėje, taip pat taškai nosies kraštuose, ties nosies ir lūpų raukšle, ir smakro zonoje esantys taškai žemiau lūpų galų kraštų.

„Pažinę savo veidą, skirdami dėmesio tam tikriems jo taškams galime ne tik sustabdyti jaunystę, kontroliuoti vidaus organų veiklą, bet ir emocinę būklę. Šiandien, kai netikrumo ir nerimo tiek daug, turime pasistengti atrasti naujų, mums priimtinų būdų, kaip sau padėti ir kuo lengviau išgyventi šį laikotarpį. Veido žemėlapio iki šiol vakarais netyrinėjau, bet tikrai pabandysiu“, – sako J. Plisienė.

Plačiau – kovo 3 d. laidos „Klauskite daktaro“ įraše.

Parengė Indrė Motuzienė.

Veidas – sveikatos veidrodis: išmokę jo žemėlapį džiaugsitės kietesniu miegu ir neblėstančia jaunyste
Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt