Gyvenimas

2021.03.06 19:24

Agurkai – nekaloringi, bet labai naudingi: išbandykite gaivinančią jogurtinę agurkų sriubą

LRT.lt2021.03.06 19:24

Kartu su kalendoriniu pavasariu pamažu prasideda pavasarinių daržovių derlius: ridikėliai, salotos ir švieži agurkai ima rikiuotis parduotuvių lentynose.

„Šviežias pavasarinis daržovių derlius padeda praturtinti mitybos racioną ir atgauti jėgas po žiemos. Pastebime, kad tikru hitu tarp šviežio derliaus daržovių kasmet tampa trumpavaisiai lietuviški agurkai – tai ne tik skanus užkandis, bet ir sveikatai naudingas pasirinkimas, kurį kiekvienas turėtų įtraukti į savo racioną“, – prekybos tinklo „Iki“ pranešime žiniasklaidai cituojama įmonės komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

Agurkai – ne tik skanūs, gaivūs, bet naudingi organizmui. Agurkai turi mažai kalorijų, tačiau yra kupini vitaminų ir mineralų, o valgant juos su žievele, žmogaus organizmas yra aprūpinamas maksimaliu kiekiu maistinių medžiagų.

Agurkus sudaro 95 proc. vandens, todėl žmogaus organizmas gauna reikalingą dienos skysčių kiekį. Juose taip pat gausu ir kalio, magnio, silicio bei vitaminų A, B ir C, kurie stiprina imuninę sistemą, suteikia energijos.

Ir nors agurkai daugeliui asocijuojasi su gaiviomis pavasario salotomis ar tradiciniais šaltibarščiais, yra ir kitų patiekalų, kurių pagrindiniu ingredientu taps būtent ši daržovė. Sugrįžtant šiltajam metų laikui puiki šaltibarščių alternatyva – gaivinanti jogurtinė agurkų sriuba.

Ją ruošiant galima improvizuoti renkantis prieskonines žoleles, papuošti ne tik agurkų griežinėliais, bet ir skrudintais graikiniais riešutais ar smulkiai kapotais mėlynojo svogūno gabalėliais.

Šalta agurkų ir jogurto sriuba

Jums reikės:

– Kelių trumpavaisių agurkų,

– 400 ml graikiško jogurto,

– 3 v. š. citrinų sulčių,

– 1 vnt. valgomojo svogūnėlio,

– 1 sklt. česnako,

– 15 g krapų,

– 15 g petražolių,

– 15 g peletrūno,

– 60 ml alyvuogių aliejaus,

– druskos, grūstų baltųjų pipirų.

Paruošimas:

Agurkus nulupkite. Vieną agurką sutrinkite elektriniu trintuvu su valgomuoju svogūnėliu ir česnako skiltele. Kitą agurką smulkiai supjaustykite. Sutrintą agurko minkštimą sumaišykite su jogurtu, citrinos sultimis, aliejumi ir pasmulkintomis žolelėmis.

Suberkite ir pjaustyto agurko gabalėlius, pasūdykite, pagardinkite pipirais. Sriubą patiekite šaltą. Galite prieš patiekdami papuošti žolelėmis, agurko skiltelėmis, apšlakstyti aliejumi. Skanaus!