Gyvenimas

2021.02.23 12:32

Maitintis sveikiau įkvėpė susitarimas su drauge – viena kitą motyvuoja nesustoti

LRT.lt2021.02.23 12:32

Siekti užsibrėžtų tikslų tampa daug lengviau, jei pakeliui atsiranda bendraminčių. Taip atsitiko Aistei Česonytei, kuri su vaikystės drauge metė viena kitai iššūkį maitintis sveikiau bei į kasdienybę įtraukti daugiau fizinio aktyvumo. Mergina pasakoja, kad kartu su drauge kasdien žymi savo progresą, dalijasi naudingais patarimais ir sveikesnių patiekalų receptais, o didžiausia motyvacija tapo abipusis palaikymas bei supratimas.

Priėmė susitarimą su drauge

Sausio pradžioje „Rimi“ pakvietė dalintis savo sveikos gyvensenos istorijomis, įkvėpti kitus ir dalyvauti konkurse „Rinkis sveikiau“, kurio nugalėtojais tapo net 12 savo įpročius pakeitusių žmonių. Savo istorija pasidalijo ir Aistė Česonytė – ji pasakoja, anksčiau jau ne kartą bandė keisti sveikatai nepalankius valgymo įpročius, tačiau vis prie jų sugrįždavo, o nesėkmes lydėjo savigrauža, rašoma prekybos tinklo pranešime žiniasklaidai.

Mergina prieš prasidedant pandemijai gyveno intensyviu ritmu, tačiau niekad nesiskundė nei sveikata, nei išvaizda. Viskas pasikeitė tuomet, kai Aistė persikėlė dirbti į namus ir aktyvumas sumažėjo kone tris kartus, maisto racioną vis dažniau sudarė mažai maistingi, nereguliariai valgomi patiekalai. Ją ėmė varginti dėl energijos pertekliaus sutrikęs miego ritmas, augantis svoris ir palaipsniui prastėjanti emocinė būklė.

„Šiuos metus pradėjau su nauju požiūriu į sveiką gyvenimo būdą. Kartu su vaikystės drauge nusprendėme priimti 2 mėnesių iššūkį ir jo laikomės: planuojame savaitės meniu, žymime aktyvumą bei išgeriamo vandens kiekį. Šis būdas man labai tinka, nes pagavus silpnumo akimirkai turiu žmogų, kuris motyvuoja nepaslysti ir laikytis užsibrėžtų tikslų. Smagiausia šio iššūkio dalis – nauji receptai, kurių ieškome, gaminame ir vėliau dalinamės įspūdžiais. Sveikas gyvenimo būdas nėra kančia. Renkantis tinkamus produktus, gali valgyti kaip restorane, bet tuo pat metu ir džiaugtis teigiamais rezultatais. Nors girdėdavau, jog sveikai maitintis yra brangu, mes pastebėjome, kad planuojant savaitės meniu, integruojant patiekalus su pasikartojančiais maisto produktais, galima ir sutaupyti“, – sako mergina.

Motyvuoja viena kitą nesustoti

Kartu su drauge pokyčius Aistė pradėjo šių metų pradžioje – merginos sukūrė bendrą dokumentą, kuriame nuolat žymi savo savaitės meniu, fizinį aktyvumą, pasiektus rezultatus. „Bent dvi dienas per savaitę išeiname pasivaikščioti, dvi dienas per savaitę sportuojame namuose. Taip pat dvi dienas per savaitę bandome laikytis protarpinio valgymo, kai praleidžiame pusryčius ir valgome tik nustatytomis valandomis“, – vardija A. Česonytė.

Ji įsitikinusi, kad siekti užsibrėžtų tikslų su kitu žmogumi yra gerokai lengviau, nes išauga motyvacija ir atsakomybė prieš kitą. Vis dėlto, Aistė tikina, kad per prievartą viena kitos kažko imtis draugės neverčia: „Nekišame viena kitai savo nuomonės. Pavyzdžiui, mano draugė nenorėjo tiek laiko skirti sportui. Iš pradžių bandžiau ją motyvuoti ir priversti, o po to supratau, kad neverta. Ji nori sveikiau maitintis, bet jos tikslas nėra užsiauginti raumenų, o pasiekti gerų rezultatų jai pavyko vien pakeitus mitybą. Manau, kad imantis tokių planų su draugais, svarbu vengti būti teisuoliu, kuris viską žino geriausiai, nes kitaip tai gali tapti kančia, o ne smagiu užsiėmimu.“

Pasak Aistės, įgyvendinti sveikatingumo iššūkį kol kas sekasi sklandžiai, o pagrindiniu privalumu tapo būtent abipusis palaikymas. „Dar vienas svarbus pliusas – maisto planavimas, daug įdomesnis racionas, nauji išmokti receptai, sutaupyti pinigai. Žinoma, kai pradedi sveikai gyventi, iš pradžių turi šiek tiek investuoti į sveikesnius produktus, kuriuos vėliau naudosi, bet po poros savaičių, kai pagrindinė sveikesnių produktų bazė būna sukaupta, apsiperkant pirkinių krepšelis būna daug mažesnis“, – pastebi ji.

Džiaugiasi rezultatais ir nauju požiūriu į maistą

Nuo Aistės pokyčių pradžios prabėgo jau daugiau nei mėnuo ir mergina sako pastebėjusi teigiamus rezultatus – pagerėjo jos emocinė būklė ir nuotaika, pasitaisė miego ritmas ir kokybė, pagražėjo oda, džiugina padailėjusi figūra. „Viskas prasideda nuo mažų pokyčių. Galima pradėti nuo vienos arba dviejų dienų per savaitę, kai valgai tik sveikai, išbandai kažką naujo. Po to tai taps įpročiu ir nereikalaus daug pastangų. Išbandyti naujus dalykus visuomet sunku, bet gyventi nuobodžiai irgi neįdomu“, – sako A. Česonytė.

Anot jos, didžiausias stereotipas, su kuriuo teko susidurti pradžioje, buvo tai, kad sveika mityba yra neskani: „Maniau, kad vis galvosiu apie tas bandeles ir picas, kurių man negalima, tačiau tai netiesa. Mėnesį neleidau sau valgyti saldumynų ir po pirmos savaitės man jų net netrūko, nes atradau alternatyvų.“

Aistė atskleidžia, kad nors planuoja savaitės valgiaraštį, stengiasi bent 4 dienas per savaitę būti fiziškai aktyvi, nepamiršta ir pasilepinti – šeštadieniais pasimėgauja varškėčiais ar kruasanu iš mėgstamos kepyklėlės. „Jei labai kažko noriu, leidžiu sau. Nenoriu nieko sau drausti, bandau išlaikyti balansą tarp persivalgymo ir badavimo bei visiško savęs ribojimo. Maistas yra laimė ir aš nenoriu, kad tai pasikeistų“, – sako ji.

Kasdienybėje vietą atrado sportas

Prisijaukinusi sveikesnę mitybą, Aistė džiaugiasi pamilusi ir sportą. Dažniausiai mergina sportuoja namuose ir renkasi internetines treniruotes: „Neseniai atradau Chloe Ting sporto iššūkius, esu visiškai juos įsimylėjusi. Jau darau savo antrąjį ir negaliu atsidžiaugti rezultatais. Kai lauke šilta, dievinu ilgus pasivaikščiojimus, važinėti dviračiu, kartais ir pabėgioju, bet tam reikia nusiteikimo. Man geriausiai sekasi tada, kai metu sau iššūkį – noras kažką pasiekti, pažymėti tą pasiekimą man labai padeda ir motyvuoja. Labai rekomenduoju atsisiųsti programėlę, kurioje galima stebėti naujų įpročių progresą.“

Tiesa, Aistė pabrėžia, kad jokie pokyčiai neįvyksta per vieną naktį – jų reikia siekti pamažu. „Pavyzdžiui, gaminkite du kartus per savaite sveikai, pasiruoškite maisto kelioms dienoms į priekį – iškart 4 dienos sveikesnės mitybos bus užpildytos. Jei norite pradėti sportuoti, iš pradžių raskite bent pusvalandį per dieną ir padarykite nesunkią mankštą. Kai jau priprasite prie minties, kad judate, kai tai taps normalia savaitės dalimi, pradėkite įvedinėti kažką sunkesnio. Linkiu save pamilti ir visus pokyčius pradėti tik iš didelės meilės sau, nespaudžiant savęs ir su rūpesčiu“, – sako A. Česonytė.