Gyvenimas

2021.01.26 17:06

Fizinė ir psichologinė būklė karantino metu pakriko daugeliui – Valerijus Morozovas pataria, kaip atsigauti

LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2021.01.26 17:06

Fizinė ir psichologinė būklė karantino metu pakriko daugeliui. Kaip galime sau padėti? LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ patarimais dalijasi šeimos gydytojas Valerijus Morozovas.

„Užsidarymas, sėdėjimas namuose, mažas judrumas ir saulės nebuvimas, peršalimo ligos – visa tai sąlygoja mūsų psichinę ir fizinę sveikatą“, – pažymi jis.

Žmones kamuoja nuovargis, ypač tuos, kurie persirgo COVID-19 liga ar kita virusine infekcija. Po virusinės infekcijos, anot gydytojo, labai būdingas nuovargis. Po koronavirusinės infekcijos jis – kur kas dažnesnis: apie trečdalis pacientų, sirgusių koronavirusine infekcija, dar kelias savaites ar net kelis mėnesius gali jausti nuovargį.

„Jeigu būtų tik virusas, kaip buvo vasarą, tas nuovargis ne taip stipriai jaustųsi. Dabar pacientų labai daug, nes apskritai kovo–balandžio mėnesiais po tamsaus meto, šalčių tautiečiai skundžiasi nuovargiu. Šiemet šių pacientų banga atėjo dar apie lapkričio mėnesį“, – kalba V. Morozovas.

Gydytojas po ligų pataria neskubėti grįžti prie darbų: pora poilsio dienų gali laimėti kelias savaites sveikatos

Atsigavimas po ligos priklauso nuo paties organizmo stiprumo, tačiau ir nuo to, kaip mes elgiamės: leidžiame sau pailsėti ar nesilaikome rekomendacijų ir „varome save į kapus“.

„Standartinis mūsų noras – kuo greičiau grįžti į darbus, pradėti dirbti, vykdyti savo pareigas iki galo neatsigavus. Pacientams visą laiką sakome: pagalvokite, neskubėkite, nes kartais pora dienų papildomo poilsio vėliau jums laimės kelias savaites sveikatos. Būdami namuose visą laiką galite prisėsti ar prigulti – vargu ar tokią galimybę turėsite darbe. O jeigu ir liekate namuose, neišplauti indai, neišskalbti drabužiai ar nepalaistytos gėlės niekur per dieną nedings, nereikia skubėti visko padaryti iš karto“, – tikina šeimos gydytojas.

Po ligų vartoti įvairius organizmą stiprinančius papildus populiaru, tačiau V. Morozovas pažymi – pirmiausia vis tiek reikia padėti patiems sau. Svarbūs keturi dalykai: režimas, greitis, kvėpavimas ir prioritetai.

„Reikia susidėlioti savo dienos režimą: iš anksto susirašykite, kada eisite dirbti, kada – pailsėti, kada prisėsite pavalgyti, tam, kad nereikėtų lakstyti ir švaistyti brangios energijos, kurios po šitos ligos tikrai yra labai mažai. Pagalvokite, kas jums svarbiau – visus antraeilius darbus, kurie nėra būtini jūsų sveikatai ir išgyvenimui, tikrai galite atidėti. Įvertinkite tai, kad po ligos viską darysite lėčiau.

Kvėpavimas – ne kartą mano minėtas. Tie, kas sirgo COVID-19 ir gulėjo ligoninėje, puikiai žino, kad daktarai verčia gulėti ant pilvo, nes tokiu būdu plaučiai kvėpuoja geriau, yra didesnis tūris. Negulint ant pilvo tas labai lengvai pasiekiama kvėpuojant „pilvu“ – įkvepiame ne plaučiais, bet pilvu. Darant lėtai, niekur neskubant pilvinį kvėpavimą galima palaikyti, tokiu būdu galime gauti papildomo deguonies“, – patarimais dalijasi laidos svečias.

Plačiau – sausio 26 d. laidos „Labas rytas, Lietuva“ įraše.

Gydytojas po ligų pataria neskubėti grįžti prie darbų: pora poilsio dienų gali laimėti kelias savaites sveikatos