Gyvenimas

2021.01.21 16:40

Olimpietis papasakojo, kaip prieš lipant ant slidžių atlikti mankštą ir teisingai čiuožti

LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2021.01.21 16:40

Kol sniegas dar nenutirpo, pats metas prisiminti slidžių sportą ir po apšilimo leistis čiuožti. Kaip tinkamai pasiruoši čiuožinėti, papasakojo slidininkas, olimpietis, sporto ir asmeninio efektyvumo treneris Mantas Strolia.

Pasak sportininko, pradėti reikia padėjus slides ir lazdas į šoną, atlikti keletą mankštos pratimų, kurie padės apšilti čiurnoms bei pėdoms.

„Laikome tiesią nugarą, lengvai sulenkiame kelius ir svorį sutelkiame ant priekinės pėdų dalies, ne ant kulno. Atlikite žingsnelius eidami į šoną. Svarbiausia – pristatyti kojas, kad svoris visada būtų priekyje, kad neatsistotume ant kulno. Tokiu atveju lengviau išlaikyti pusiausvyrą ir labai gerai dirba pilvo presas“, – pasakoja jis.

Apšildžius čiurnas ir pėdas galima užsidėti vieną slidę. Visos slidės turi apkaustus, į kuriuos įstatomi batai. Pabandykite atlikti tą patį pratimą su slide ant vienos kojos, kad mūsų smegenys priprastų prie slidės.

Olimpiečio patarimai norintiems slidinėti: mankšta – visa ko pagrindas

Padarius keletą žingsnelių galima pasipraktikuoti, kaip toli išeina nuslysti viena koja. Tai darydami galvokite ne apie pasispyrimą, ne slydimą atgal, o apie kilimą į viršų.

Svarbiausia, koncentruokitės, kad darydami žingsnį ne slystumėte į priekį ar spirtumėtės stipriai atgal, bet tiesiog lengvu žingsneliu spirtumėtės pirmyn, pažymi M. Strolia.

Pramankštinus vieną koją galima užsidėti slidę ant kitos kojos. Nenustebkite, jei bus sunkiau – duokite antrai kojai laiko prasimankštinti.

„Nereikia skubėti, kadangi slidės veikia šiek tiek kitaip, negu mūsų kojos paprastai einant. Geriausiais dalykas, kurį galime padaryti – tai įsivaizduoti, kad dar ne 6 val. ryto, o 4 val. ryto, visiškai neturime jėgų judėti. Tiesiog tikrąją to žodžio prasme velkamės iki virtuvės pasidaryti kavos. Tokiu atveju visiškai atsipalaiduoju, pasvyru į priekį ir mažais žingsneliais velkuosi ant slidžių“, – pasakoja olimpietis.

Slystant sniegu nugara turi būti tiesi, smakras pakeltas, o lazdos – smeigtis gale, jokiu būdu ne priekyje.

Kaip naudotis lazdomis, žiūrėkite sausio 21 d. laidos „Labas rytas, Lietuva“ įraše.

Olimpiečio patarimai norintiems slidinėti: mankšta – visa ko pagrindas