Gyvenimas

2021.01.20 14:28

Kai kurie žinomi prekių ženklai gimė ir išpopuliarėjo netyčia – gumos „Love is...“ komiksai buvo meilės rašteliai

žiūrėkite vaizdo įrašą
LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2021.01.20 14:28

Kada paskutinį kartą apsipirkinėjote? O kaip dažnai produktus renkatės, nes žinote ir žavitės jų istorija? Kartais visame pasaulyje išpopuliarėjęs maisto produktas, rūbas ar namų apyvokos daiktas išties būna sukurtas visai netyčia, o pirkėjų simpatijas pelno dėl neįprastų atsiradimo aplinkybių. Kas slepiasi už gerai pažįstamos kramtomosios gumos ir kaip buvo sukurti sausi pusryčiai?

1970-aisiais iliustruotoja Kim Grove iš Naujosios Zelandijos įsimylėjo dailų italą ir ėmė ant servetėlių jam piešti meilės raštelius. Netrukus gimė komiksai, kuriems suteikus spalvas juos išspausdino britų laikraštis. Ten juos pastebėjo Turkijos kramtomosios gumos gamintojai, o šiandien šį produktą pažįstame kaip kramtomąją gumą „Love is...“.

Kūrybos strategas Vaidotas Valantiejus sako, kad geros istorijos gaminiams gali padėti įsitvirtinti, net jei produktas gimė visai netyčia.

„Šita istorija prasideda 1978 metais, kai du draugai susitiko kūno kultūros pamokoje: vienas nualpo, o kitas jam padėjo. Būnant 25-erių jiems gyvenime sunkiai sekėsi, jie ieškojo, kaip iš to išeiti, ir sugalvojo gaminti spurgas. Bet spurgų įranga buvo per brangi, tai nusprendė gaminti ledus, nes taip buvo pigiau. Įdomioji istorija yra ta, kad Benas iš „Ben & Jerry`s“ visą gyvenimą nejautė nei skonio, nei kvapo. Jam beliko žaisti su produkto tekstūra, nes jis pats taip rinkdavosi maistą – kad būtų įdomu valgyti. Taip atsirado jų ledai, kurie tiesiog turėjo įdomesnę tekstūrą.

Jie užsitraukė didelę gigantų nemalonę, kurie bandė juos išstumti iš prekybos tinklų, tad patys organizuodavo kampanijas, per kurias skatindavo žmones skambinti į prekybos tinklus ir klausti, kodėl nėra „Ben & Jerry`s“ ledų, ar tiesiog viešai nešioti marškinėlius, kuriuose deklaruodavo, kad didieji prekių ženklai išsigando „Ben & Jerry`s“, – pasakoja kūrybos strategas.

Nė vienas didelis prekybos centras išimti ledų iš asortimento taip ir nesiryžo. Benas ir Jerris socialiniu aktyvizmu užsiima ir šiandien, nors įmonę jau kuris laikas yra pardavę. Visai netyčia atsirado ir vienas populiariausių pasirinkimų pusryčiams – dribsniai „Kellogg`s“.

„Jie buvo sukurti sanatorijoje, kuri vadinosi „Battle Creek“. Ši sanatorija priklausė septintosios dienos adventistams, religinei bendruomenei, kuri pakankamai griežtai žiūri į sveikatą. Pats Johnas Kelloggas pradėjo dirbti sanatorijoje būdamas jaunas berniukas, kurį savininkai galiausiai išsiuntė mokytis medicinos tam, kad jis galėtų sudarinėti sveikatinimo programą.

Žinomų produktų istorijos: jei atsiradimo aplinkybės mums patinka, esame linkę sumokėti daugiau

Jis grįžęs suprato, kad viena iš esminių dedamųjų – mityba ir virškinimas. Jis naudodavo labai daug keistų gydymo būdų, pavyzdžiui, savaitę gulėti vonioje ir pan. Ir jis sugalvojo, kad reikia sukurti produktą, kuris jau būtų tarsi apvirškintas. Apdirbo kviečių dribsnius, galiausiai baigė su kukurūzų dribsniais. Jis buvo įsitikinęs, kad tai yra sveikatos šaltinis. Šiandien matome, kad dalykas su cukrumi pusryčiams nėra iki galo sveikas dalykas“, – pažymi pašnekovas.

Tačiau sausus pusryčius taip pamėgo visas pasaulis, kad jų pavadinimas kai kuriose šalyse tapo bendriniu. O štai 1998-aisiais, nukirpusi nepatogių pėdkelnių apačią, formuojančius apatinius netyčia sukūrė Sara Blakely. Juos dabar žinome vardu „Spanx“.

„Istorijos grožis yra tame, kad ji pradėjo aiškintis, kodėl visos moteriškos pėdkelnės yra tokios nepatogios. Ir išsiaiškino, kad, pavyzdžiui, visus sprendimus priima vyrai, nes fabrikams vadovauja vyrai, kad gumelės visuomet gaminamos vieno dydžio, vadinasi, jei moteris šiek tiek didesnė nei standartas, patiria nepatogumą, jei mažesnė – irgi. Išsiaiškinusi daug kliuvinių ji nusprendė pasiūlyti vienai gamyklai pagaminti „Spanx`us“. Aišku, gamyklos atsisakė, galvojo, kad tai nesąmonė, per brangu. Ir ji pradėjo su 5000 dolerių, labai mažais kiekiais. Užsispyrimas parodo, kad viskas yra įmanoma“, – tikina V. Valantiejus.

Prie jų populiarumo ypač prisidėjo Jungtinių Valstijų televizijos žvaigždė Oprah Winfrey, nuskridusi asmeniškai susipažinti su kūrėja ir pareiškusi, kad tai – vienas mėgstamiausių jos produktų.

Istorijos, sako V. Valantiejus, sušildo širdį ir išskiria produktus iš kitų tos pačios kategorijos prekių, taip pat sumažina jautrumą kainai. Jeigu prekės atsiradimo aplinkybės mums patinka, esame linkę už jas sumokėti daugiau. Tereikia atsiminti, kad prieš perkant visada savęs verta paklausti, ar tai nėra tik sekundės užgaida.

Plačiau – sausio 20 d. laidos „Labas rytas, Lietuva“ įraše.

Žinomų produktų istorijos: jei atsiradimo aplinkybės mums patinka, esame linkę sumokėti daugiau