Gyvenimas

2021.01.20 06:52

Kineziterapeutė pataria, kaip vaikščiojimą – sveikiausią sportą – paversti dar naudingesniu

LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2021.01.20 06:52

Rodos, elementarus dalykas – vaikščiojimas, bet jis gali suteikti ir gerų emocijų, ir geresnę savijautą, ir energijos. Televizijos žurnalistė Aurelija Savickienė kiekvieną savaitgalį nueina keliolika ar net keliasdešimt kilometrų ir tikina, kad tai – geriausia atgaiva, o kineziterapeutė Jūratė Kliukaitė pataria, kaip vaikščiojimą paversti kuo naudingesniu organizmui.

Gamta žurnalistės Aurelijos Savickienės gyvenime buvo nuo pat vaikystės. Mokykloje ji vadovavo gamtininkų būreliui, susirinkdavo kiemo vaikus ir leisdavosi į žygius tėvams apie tai nė nežinant.

Vėliau, susipažinus su būsimu vyru, šis Aureliją per vieną iš pirmųjų pasimatymų nusivežė į pelkyną. Pelkynai ir šabakštynai iš jų laisvalaikio neišnyko – dabar juodu išsiruošia ilgam pasivaikščiojimui bent kartą per savaitę, kartais prisijungia ir vaikai.

„Visą laiką sakau: nepailsiu jokiame SPA, masažo kabinete. Geriausiai galva „išsijungia“ būtent gamtoje, kai kažkur žygiuoji, vaikštai nepramintais takais. Nors esame visiški ekstravertai, mums reikia žmonių, kai išeiname į gamtą, norisi atokiau. Mėgstame apipelkėjusias vietas, draugai mus vadina Šrekais. Mėgstame ir aplinkui eiti, ir per pelkes, užsienyje labai mėgstame kalnus“, – mintimis dalijasi ji.

Kineziterapeutė pataria, kaip vaikščiojimą paversti kuo naudingesniu organizmui

Dabar kalnų, prisipažįsta Aurelija, trūksta, tačiau per karantiną juodu su vyru tyrinėja tai, ką gali netoliese. Tiesa, ne žmonių užplūstus pažintinius takus, o atokesnes vietas. Vilniuje, Panerių ir Burbiškių miškuose, rado puikių kalniukų, kuriais galima smagiai palaipioti. „Kai dirbi protinį kūrybinį darbą, man atrodo, tai geriausias poilsis, atgaiva, grožis ir malonumas, kuris nieko nekainuoja“, – pažymi Aurelija.

Ji eina bet kokiu oru ir žingsnių rekordų nesiekia. Kartą pažintiniu taku aplink Vilnių lapkričio pabaigoje su vyru nuėjo penkiasdešimt kilometrų, nemažą jo dalį įveikė tamsoje, po savaitės – dar penkiasdešimt du kilometrus. Fizinis krūvis nemažas, sutinka Aurelija, bet malonus.

Vaikščiojimas kartais vadinamas sveikiausiu sportu. Tam pritaria kineziterapeutė Jūratė Kliukaitė – vaikščioti nekainuoja, vaikščiojant aktyvinama kraujotaka, kvėpavimo sistema, raumenų jėga ir ištvermė bei kitos organizmo funkcinės reakcijos.

„Labai daug mokslinių tyrimų sako, kad tie 10 tūkst. žingsnių nėra veltui, ypač tiems, kurie per dieną labai daug sėdi. Jei yra sėdimas darbas, tikrai privalomas toks skaičius žingsnių. Tiems, kurie gyvena aktyviau arba kurių darbas yra judresnis, užtektų per dieną pasivaikščioti 30 minučių“, – tikina kineziterapeutė.

Kam vaikščioti tiesiog nuobodu, specialistė pataria pasirinkti kalvotesnę vietovę ar daugiau lipti laiptais, eiti šonu ar atbulomis – tai veikia kitus raumenis, nei einant į priekį. Taip pat keisti ėjimo temą pradedant nuo lėtesnio.

Naudinga einant plačiai mosuoti rankomis, naudoti šiaurietiško ėjimo lazdas ar vietoj jų – rastas šakas. Tuomet dirba daugiau kūno raumenų. Tas pačias šakas galima pakilnoti, pasukioti ir kitaip su jomis mankštintis.

Kineziterapeutė sutinka – rekomenduojamus 10 tūkst. žingsnių galima nueiti ir namuose, tačiau lauke įkvepiamas grynas oras teigiamai veikia žmogaus psichoemocinę būklę, tad net ir negalint toliau išvykti pataria apeiti porą ratų aplink savo namą arba susigalvoti tikslą – pavyzdžiui, pėsčiomis nunešti popierinį laišką draugui iki pašto dėžutės.

Plačiau – sausio 19 d. laidos „Labas rytas, Lietuva“ įraše.

Kineziterapeutė pataria, kaip vaikščiojimą paversti kuo naudingesniu organizmui