Gyvenimas

2021.01.17 22:03

5 šalčio netoleravimo priežastys ir 4 būdai sušilti

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2021.01.17 22:03

LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas teigia, kad sužinoti, kodėl jums nuolat šalta, galima itin paprastai – tiesiog pasižvalgius po jūsų šaldytuvą. Net jei vis tiek šalta pašalinus 5 šalčio netoleravimo priežastis, yra, kas dar gali padėti, pavyzdžiui, užsidėta kepurė, mat be jos galite prarasti iki 50 proc. organizmo išskiriamos šilumos.

Ar esate vienas iš tų, kuriam visada šalta? Ar vos pasibaigus vasarai jūs jau miegate su šiltomis kojinėmis? Ar namuose visuomet būnate pirmasis, kuris prašo padidinti šildymo temperatūrą arba užkurti židinį? Jūs toks tikrai ne vienas, o šią problemą, tikėtina, galima išspręsti paprastai – vien pasidairius po jūsų šaldytuvą.

Kad žinotume, ką daryti, pirmiausia reikia žinoti, kodėl nuolat šalta, sako A. Unikauskas, kuris papasakojo apie 5 dažniausias šalčio netoleravimo priežastis.

1. Trūksta geležies

„Šio elemento trūkumą reikia vertinti labai rimtai ir pasistengti, kad jūsų organizme jo pakaktų. Kai trūksta geležies, gali kilti labai rimta problema – tai mažakraujystė (anemija), tad jei nuolat jaučiate šaltį, pasitikrinkite, ar vartojate pakankamai geležies gausių produktų. Geležies gausu raudonoje mėsoje, burokėliuose, grikiuose“, – kalba laidos vedėjas.

5 dažniausios šalčio netoleravimo priežastys, kurias atskleis jūsų šaldytuvas

Be to, geležis būtina, kad baltieji riebalai būtų rudinami. Riebalų rudinimas – kai pradeda vyrauti tam tikros struktūros riebalų ląstelės. Pasirodo, kai turime daug baltųjų riebalų, tai gali atsiliepti ir mūsų figūrai, grožiui. Rudieji riebalai sukuria šilumos gamybą, padeda išlaikyti kūno temperatūrą, beje, kuo daugiau turime rudųjų riebalų, tuo svoris krenta efektyviau. Visgi jų organizme yra labai nedaug.

2. Vitamino B1 trūkumas

Šio vitamino trūkumas taip pat gali sukelti rimtų bėdų, viena iš jų – Reino sindromas. Tai sindromas, kai šąla galūnės, kartais nuo šalčio netgi mėlynuoja ir pabąla. Taip gali vykti dėl vitamino B1 trūkumo, nes šis vitaminas skatina kraujo cirkuliaciją.

Vitamino B1 gausu gyvulinės kilmės produktuose, grūdinėse kultūrose.

Šildantį poveikį turi cinamonas, imbieras, pipirai. Kitas patarimas – rinkitės natūralių audinių drabužius, atėjus šalčiams venkite itin aptemptų drabužių – jie gali sutrikdyti kraujotaką.

3. Trūksta chromo

Jei ėmėte laikytis protarpinio badavimo ar ketogeninės mitybos, kai atsisakoma angliavandenių, ir pastebėjote, kad pasidarė nuolat šalta, viena iš priežasčių gali būti, kad buvo prarastas chromas.

„Kai žmonės pereina prie šitos mitybos, pradžioje kartu su vandeniu organizmas pradeda atsikratyti įvairių atliekų, bet kartu prarandama ir tam tikrų mikroelementų. Vienas iš jų yra chromas. Tai svarbiausias elementas, kuris išlaiko aukštą jautrumą insulinui, bet organizmas jo pats negamina, todėl reikia užtikrinti, kad jo su maistu gautume pakankamai“, – pasakoja daktaras.

Chromo gausu ruginėje duonoje, bulvėse.

4. Trūksta B grupės vitaminų

B grupės vitaminų trūkumas gali sukelti jausmą, tarsi nuolat būtų šalta, nes šie vitaminai padeda gaminti ląstelių energiją, mažina nuovargį ir šalčio pojūtį.

B grupės vitaminų gausu liesoje raudonoje mėsoje, kepenėlėse, ankštinėse daržovėse.

5. Trūksta jodo, seleno ir cinko

„Jeigu skydliaukė nepagamina pakankamai hormonų, kūno temperatūra pastebimai sumažėja, mums būna šalta. Skydliaukės veiklai labai svarbūs šie trys elementai“, – tikina profesorius.

Jodo, cinko ir seleno gausu gyvulinės kilmės maisto produktuose: mėsoje, žuvyje, tamsiose lapinėse daržovėse.

„Jei ir pašalinę šitas priežastis jūs vis dar šąlate, turime daugiau universalių patarimų, kaip sušilti. Vienas iš jų – maistą gardinti prieskoniais. Šildantį poveikį turi cinamonas, imbieras, pipirai. Kitas patarimas – rinkitės natūralių audinių drabužius, atėjus šalčiams venkite itin aptemptų drabužių – jie gali sutrikdyti kraujotaką.

Dar vienas patarimas – rytais kontrastinis dušas jus tikrai sušildys. Šiluma organizme juda iš viršaus į apačią, todėl neužsidėdami kepurės galite prarasti iki 50 proc. organizmo išskiriamos šilumos“, – kalba medikas.

Mus šildo:

– cinamonas, imbieras, pipirai,

– natūralių audinių drabužiai,

– kontrastinis dušas,

– kepurė.

„Šiluma, kaip žinome, kaulų nelaužo, tad nesušalkite“, – pataria A. Unikauskas.

Plačiau – sausio 5 d. laidos „Klauskite daktaro“ įraše.

Parengė Indrė Motuzienė.

5 dažniausios šalčio netoleravimo priežastys, kurias atskleis jūsų šaldytuvas