Gyvenimas

2020.12.29 07:27

Klausiate – atsakome. Kaip sumažinti pagurklį? 5 pratimai

Viktorija Lideikytė, LRT.lt2020.12.29 07:27

Ilgas sėdėjimas nepatogia poza priešais kompiuterį, netaisyklinga mityba, genetika, net psichologinė būklė – priežastys, dėl kurių gali atsirasti pagurklis. Tiesa, anot manualinių technikų specialistės Viktorijos Baltramiejūnienės, pagurklį galima koreguoti. Ji rodo 5 paprastus pratimus – atliekami kasdien 14 arba 28 dienas, jie gali padėti sumažinti pagurklį.

Nuo ko atsiranda pagurklis?

Kaip portalui LRT.lt sako V. Baltramiejūnienė, pagurklio atsiradimą gali lemti įvairios priežastys:

– genetinis paveldimumas,
– netaisyklingas sėdėjimas,
– kūprinimasis,
– miegojimo padėtis,
– psichologinė būsena,
– netaisyklingas sąkandis,
– mityba.

Natūralu, jog tam tikri išvaizdos bruožai yra paveldimi iš tėvų, senelių ar kitų giminaičių. Tiesa, net įgimtus dalykus galima šiek tiek keisti, sako veido mankštos specialistė. Anot jos, svarbu nesikelti pernelyg didelių lūkesčių ir suprasti: kovoti su genetiškai nulemtais bruožais pavyksta ne visada, tačiau galime juos koreguoti.

„Tiesa, turime suvokti, kad kiekvieno žmogaus veidas turi anatomines ribas. Tiek, kiek jos leidžia, jūs tikrai galite pasiekti puikių rezultatų“, – teigia V. Baltramiejūnienė.

Pagurklis gali atsirasti ne tik dėl paveldimumo ar nepatogaus sėdėjimo, tačiau ir dėl ilgą laiką besitęsiančios prastos psichologinės būsenos, pernelyg ilgo kalbėjimo telefonu, miegojimo padėties.

„Prie pagurklio atsiradimo priežasčių priskirčiau ir psichologinę būseną. Kai susikūprinate ir jaučiatės blogai, atsiranda raumenų disbalansas. Be abejonės, pagurklis atsiranda ir tada, kai susikūprinę visą laiką naudojamės telefonu. Jeigu miegate susikūprinę arba jūsų pagalvė per aukšta, turėsite ir pasikeitusį kaklą, ir pagurklį“, – pagurklio atsiradimo priežastis vardija V. Baltramiejūnienė.

Žinoma, tiesioginę įtaką ne tik emocinei būklei, bet ir visam kūnui turi ir mityba, sako V. Baltramiejūnienė. Būtent todėl pagurklis kartais vadinamas riebalų ir skysčių gaudykle – čia nusėda perteklinis riebalų sluoksnis, kaupiasi skysčiai.

„Riebalų blokai turi krepšelį, ir jeigu jis yra perpildytas, riebaliukas turi kažkur atsirasti. Kai kam nuo valgomo maisto svorio prisideda, galbūt, ant pilvo, šlaunų, o kai kam pirmas taškas gali būti pagurklis. Tai yra individualu“, – teigia manualinių technikų specialistė.

Testas: ar turite pagurklį?

Pirmas žingsnis, kurį vertėtų žengti siekiant sumažinti pagurklį, – priimti save ir įsivertinti, ar iš tiesų turite pagurklį, sako V. Baltramiejūnienė. Tai padaryti padės paprastas testas.

„Išsitieskite ir frontaliu žvilgsniu, absoliučiai tiesiai, pažvelkite į save veidrodyje. Apžiūrėkite, ar turite papildomų darinių žemiau apatinio žandikaulio. Jeigu nieko nematote (iš šono žiūrėti nereikia!), vadinasi, jūsų pagurklis yra normalus ir nekelia papildomų problemų“, – paaiškina V. Baltramiejūnienė.

Visgi jei įvertinate, kad jums vertėtų užsiimti pagurklio mažinimu, manualinių technikų specialistė dalijasi 5 paprastais pratimais. „Po pirmo karto niekas nepasikeis arba pasikeis labai trumpam, todėl labai objektyviai įvertinkite pagurklio situaciją ir pasirinkite, kiek laiko darysite pratimus – 14 arba 28 dienas“, – perspėja V. Baltramiejūnienė.

Ji pataria nusifotografuoti prieš ir po – taip bus lengviau stebėti pokyčius, nes jie pastebimi ne iš karto. Kai kuriuos pratimus galite atlikti ryte ar vakare tepdami veidą kremu, ant slidžios veido odos.

5 pratimai pagurkliui mažinti – vaizdo įraše (nuo 5.50).

Manualinių technikų specialistė parodė 5 pratimus, padedančius sumažinti pagurklį

Jeigu ir Jūs turite klausimų, siųskite juos el. paštu tavo@lrt.lt arba žinute LRT feisbuke ir mes surasime atsakymus!

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt