Gyvenimas

2020.12.13 14:08

Klausiate – atsakome. Ką daryti, jei partneris į lovą ateina tada, kai jau miegu?

Viktorija Lideikytė, LRT.lt2020.12.13 14:08

Panašus miego režimas – svarbi poros gyvenimo dalis, susijusi ne tik su seksualinių santykių kokybe. Kartu eidami miegoti ir nubusdami, partneriai turi progą drauge praleisti daugiau laisvo laiko, kurio dažnam taip trūksta. Tačiau ką daryti, jei partneris į lovą ateina tada, kai jūs jau miegate, arba užsinori miego jums tik pradėjus vakaroti? Anot psichologės, intymumo laiką reikia planuoti.

Psichologė Loreta Vaičaitytė atkreipia dėmesį, kad skirtingas partnerių miego režimas pirmiausia kiša koją poros lytiniam gyvenimui. „Jeigu partneriai jau kurį laiką skirtingu metu eina į lovą, pamažu pradeda trūkti intymumo, atvėsta aistra. Kadangi seksualinis aspektas yra labai svarbus, partneriai gali atitolti“, – portalui LRT.lt sako L. Vaičaitytė.

Intymumo valandėles pataria planuoti

Pirmiausia, anot psichologės, reikėtų išsiaiškinti priežastį, kodėl partneris į lovą ateina tada, kai jau miegate, arba užmiega tokiu metu, kai jums vakaras tik prasideda.

„Tai gali būti pretekstas. Partneris eina miegoti kitu laiku, nes nenori kūniškos meilės, jam kažkas nepatinka, skauda. Priežasčių gali būti įvairių, jos gali rodyti, kad partneriai yra psichologiškai vienas nuo kito nutolę. Pavyzdžiui, moteriai aistra gali išblėsti tada, kai ji ima nebegerbti savo vyro. Tai gana dažna santuokos problema. Moteris pradeda matyti visus vyro netobulumus, jie ją erzina. Tokiu atveju gali būti, kad vienas iš partnerių specialiai eina miegoti atskirai“, – dėsto L. Vaičaitytė.

Skirtingo poros miego režimo priežastis gali būti ir buitinė. Pavyzdžiui, vienas iš partnerių vakarais dirba, o kitas tuo metu prižiūri vaiką. Tokiu atveju psichologė pataria planuoti intymumo laiką.

„Jeigu partneriai į lovą eina skirtingu metu dėl darbų ar kitų konkrečių priežasčių, jiems reikėtų pasistengti suderinti laiką, kurį skirs artumui, intymumui. Reikia nepamiršti, kad tai irgi šioks toks darbas. Porai reikia planuoti laiką, kurį praleis dviese: reikėtų pasirinkti vietą, tam skirti specialų laiką, jeigu įmanoma (pavyzdžiui, nėra įvestas karantinas), vaikus nuvežti pas senelius.

Sutarę konkretų vakaro laiką, partneriai gali vienas kito palaukti, pavyzdžiui, vienas iš jų gali ilgiau pažiūrėti televizorių. Jeigu intymumo laiko nepavyksta susiderinti vakare, jį galima planuoti ryte, dieną. Partneriai turėtų apie tai kalbėtis ir ieškoti bendros išeities“, – kalba L. Vaičaitytė.

Iniciatyvos ne laukti, o imtis pačiam

Psichologė aiškina, kad gyvenant kartu susituokus ar nesusituokus ima blėsti romantika, įsupa kasdienybė, rutina. „Todėl abiem partneriams reikia pasistengti tą romantiką atgaivinti“, – sako L. Vaičaitytė.

Skirtingas poros miego režimas išderina ne tik seksualinį gyvenimą. Jeigu vienas partneris savaitgaliais mėgsta miegoti iki vidurdienio, o kitas keliasi vos pradėjus brėkšti, nukenčia bendras poros laisvalaikis. Jeigu partnerio režimas erzina, dėl to gali kilti ir papildomų konfliktų, teigia psichologė.

„Žinoma, visos poros yra skirtingos ir kas vienoms tinka, kitoms netiks. Jeigu partneriai mėgsta kartais pabūti vieni, jų santykiai yra geri ir dėl skirtingo miego režimo nekyla konfliktų, vadinasi, viskas gerai. Tačiau jeigu vienas iš partnerių savaitgalį keliasi anksti, nori su mylimu žmogumi ką nors nuveikti, o šis tuo metu miega, tai partnerį gali pradėti siutinti, dėl to kils konfliktų“, – sako L. Vaičaitytė.

Atsikėlę panašiu metu, savaitgalį partneriai gali vienas kitą palepinti kava, kartu pasigaminti ir suvalgyti gardžius pusryčius. Tokios akimirkos yra puiki proga kartu praleisti daugiau laisvo laiko, o jo juk neretai trūksta, teigia psichologė.

„Daugelis mūsų daug dirbame, lekiame, rūpinamės vaikais, todėl laisvo laiko kartu su partneriu beveik neturime. Taip žmonės pradeda vienas nuo kito tolti. Poroje turi būti ne tik aistros – partneris turi būti ir geriausias draugas, su kuriuo būtų ką veikti, norėtųsi būti drauge ir vienam kitą suprasti, palaikyti per gyvenimo sunkumus, kurių vienu ar kitu metu tikrai atsiras“, – dėsto L. Vaičaitytė.

Tiems, kas susiduria su problema, kai partneris į lovą eina skirtingu metu, psichologė pataria pirmiausia pasikalbėti su partneriu, išdėstyti jam, kas neduoda ramybės.

„Jeigu pasikalbėti nepavyksta, nedrąsu ir jaučiate, kad kitų santykių problemų nėra, su partneriu nekonfliktuojate, jis į lovą ateina kitu metu tik todėl, kad, pavyzdžiui, ilgiau dirba, galima pagalvoti, kaip imtis iniciatyvos jį prisikviesti į lovą.

Galbūt palaukti, kol partneris ateis į lovą, įjungti tam tikrą muziką ir sukurti romantišką atmosferą. Jeigu vienas iš partnerių pavargęs, tą patį galima daryti ir ryte. Svarbu kalbėtis, o jei nepavyksta, tada imtis iniciatyvos nelaukiant, kol tai padarys kitas“, – sako psichologė L. Vaičaitytė.

Jeigu ir Jūs turite klausimų, siųskite juos el. paštu tavo@lrt.lt arba žinute LRT feisbuke ir mes surasime atsakymus!

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt