Gyvenimas

2020.11.05 10:11

„Padėsim prisijungti“ savanoriaujantis abiturientas: galimybę mokytis privalo turėti visi

LRT.lt2020.11.05 10:11

Šią savaitę veikti pradėjęs Nuotolinio mokymo savanorių pagalbos centras „Padėsim prisijungti“ džiaugiasi didėjančiu savanorių būriu ir netylančiais nemokamo numerio 8 677 22222 skambučiais. Pagalbos čia sulaukia moksleiviai ir tėvai, susidūrę su techninėmis nuotolinio mokymo problemomis.

Vienas jauniausių savanorių, padedančių spręsti moksleiviams kylančias bėdas – vilnietis abiturientas Lukas Eigėlis, rašoma projekto organizatorių pranešime žiniasklaidai.

„Mane nuotolinis mokymas užklupo vienuoliktoje klasėje, kai kompiuteris jau buvo kasdienis įrankis. Nesusidūriau su dideliais sunkumais, palyginus su šiemet ar pernai į mokyklą atėjusiais vaikais ir jų tėvais“, – sako jis.

„Daugiausiai sumaišties pavasarį kėlė informacijos kiekis, išsibarstymas tarp platformų, kai bene kiekvienas mokytojas naudojo savo metodiką, programėles, reikėjo išmokti greitai orientuotis tvarkaraštyje: kokią programą atsidaryti dabar, iš kur gauti tinkamą kodą prisijungimui. Situacija galėjo būti tvarkingesnė, bet tuo metu nebuvo laiko pasiruošti tokio masto iššūkiui. Rugsėjį kai kurie pasimokė iš pavasario klaidų, kiti – ne, bet galimybę mokytis privalo turėti visi“, – patirtimi dalijosi Lukas.

„Prisijungiau, nes tikiu, kad visada turime pradėti nuo savęs. Nuo kovo mėnesio kalbėjau ir mokyklos aplinkoje, ir su švietimo sprendimų priėmėjais, ir socialiniuose tinkluose apie reikiamas sąlygas nuotoliniam ugdymui. Daug reikalavau, daug kam „kroviau malkų“, bet niekada negalima prašyti to, ko nedarytum pats. Pamatęs, kad galiu būti naudingas geresnei nuotolinio ugdymo situacijai padėdamas moksleiviams ir mokytojams prisijungti prie painių sistemų, prisiėmiau atsakomybę, ėmiau telefoną į rankas ir stengiuosi padėti“, – sako „Padėsim prisijungti“ savanoris.

„Gauname įvairių užklausų. Dalis jų paprastos: padėti išsiųsti namų darbus mokytojai ar susikurti „Zoom“ paskyrą, kitos sudėtingesnės. Ne viską galiu išspręsti, bet į klausimus dėl dažniausiai Lietuvoje pasitaikančių ugdymo aplikacijų („Zoom“, „Microsoft Teams“, „Google Classroom“) stengiuosi atsakyti ar rasti atsakymus klausdamas kitų savanorių“, – teigia abiturientas.

„Vaikams yra nelengva įveikti sunkumus, rasti motyvacijos bandyti toliau, kai nesiseka. Jau vien tam tikri vieno ar kito dalyko uždaviniai vaikui yra sunkūs – jei jam bus sunku net ne spręsti, o juos atsisiųsti į kompiuterį ir peržiūrėti, labai greitai vaikui mokymasis taps nei patrauklus, nei įveikiamas. Todėl mes turime suteikti kiekvienam vaikui galimybę pilnavertiškai dalyvauti švietimo procese“, – sako „Padėsim prisijungti“ savanoris Lukas Eigėlis.

Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ projektui suteikė technines skambučių centro įsidiegimo galimybes – mobiliųjų ryšį, tam reikalingą įrangą bei „Išmanaus skambučių valdymo“ sprendimą bei padengė dalį organizacinių sąnaudų. Prie iniciatyvos prisidėjo ir renginių įmonė „Pirmoji kava“ – suteikė visokeriopą pagalbą steigiant patį centrą.

Nuotolinio mokymo savanorių pagalbos centras „Padėsim prisijungti“ skambučių laukia kiekvieną darbo dieną 7-21 val. Moksleiviai ar jų tėvai gali skambinti nemokamu pagalbos numeriu 8 677 22222. Norintys savanoriauti gali užpildyti anketą www.padesimprisijungti.lt.