Gyvenimas

2020.08.11 16:10

Mityba per karščius: būtina įtraukti uogas, vaisius ir nepamiršti vandens

žiūrėkite reportažą
LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2020.08.11 16:10

Kodėl per karščius sumažėja apetitas ir kodėl labai svarbu teisingai sureguliuoti ne tik savo, bet ir vaikų mitybą?

Apie visa tai LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ kalbėjo gydytoja, dietologė Justė Parnarauskienė.

Pasak jos, per karščius organizmui sumažėja maistinių medžiagų poreikis, sulėtėja virškinimas, todėl ir valgyti natūraliai norisi mažiau.

Vaikas nebevalgo: gydytoja pasakė, kada tėvams vertėtų susirūpinti

„Kaip matome Lietuvoje karščiai trunka kelias dienas, tai nemanau, kad tai sukeltų didesnių sveikatos problemų“, –sako J. Parnarauskienė ir priduria, kad sumažėjęs apetitas žalos tikrai nepridarys, jei karščiausiomis dienomis vartosime pakankamai skysčių.

Paklausta, ar per karščius vaikų mityba turėtų skirtis nuo suaugusiųjų, J. Parnarauskienė teigė, kad dėl karščių sumažėjęs apetitas neturėtų pakenkti nei vieniems, nei kitiems.

Susirūpinti reikia, jeigu vaikas tampa mieguistas. Tiesa, J. Parnarauskienė mano, kad kaltas dėl to gali būti skysčių trūkumas.

Pasak J. Parnarauskienės, vasarą, kaip ir kitais metų laikais, reikia užtikrinti maisto įvairovę, į racioną įtraukti būtina vaisius, uogas.

Specialistė teigia, kad per dieną suaugęs žmogus turi suvalgyti 4-5 porcijas daržovių, vaikai – bent 2.

„Jeigu kiekvieno valgymo metu įtrauktume daržovių dalį, tikrai susidarytų tas reikiamas kiekis“, – sako J. Parnarauskienė.

Pasak jos, norint vaikui suformuoti sveikos mitybos įpročius, svarbiausia, kad jis nebijotų ragauti naujų produktų. Ji teigė, kad naujovės į vaikų racioną įvedamos 3-5 metų amžiaus tarpsnyje, o vaikai gali turėti neofobiją – baimę ragauti naujus produktus. Ji pataria naujus produktus vaikams siūlyti kantriai, aktyviai ir po truputį, kad ir po vieną mėlynę per dieną.