Gyvenimas

2020.06.07 21:36

Net 55 kilogramus numetęs Vitalijus pirmiausia atsikratė keptuvės

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2020.06.07 21:36

LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ – įkvepianti svorio metimo sėkmės istorija: vieną ryte pažvelgęs į veidrodį 135 kilogramus svėręs Vitalijus sau pasakė – gana! Neturėdamas, kas patartų, ką daryti, jis darė tai, ką dauguma – užsirašė į sporto klubą. Tačiau 55 kilogramai ištirpo tik subalansavus mitybą, o dabar vaikinas džiaugiasi paprastais dalykais, kad ir galėdamas be vargo užlipti laiptais.

Vitalijus svėrė net 135 kilogramus ir jam per pusantrų metų pavyko atsikratyti kone pusės kūno svorio – net 55 kilogramų.

„Herojus prasitarė, kad kur kas didesnį galvos skausmą nei pasikeitusi mityba jam kėlė nuolat mažėjantis drabužių dydis. Mūsų laida labai mėgsta paprastą ir lengvą būdą normaliam kūno svoriui ir gerai sveikatai palaikyti – protarpinį badavimą, bet tai nereiškia, kad kiti būdai neturi teisės egzistuoti ir kad jie neveikia“, – pabrėžia laidos „Klauskite daktaro“ vedėjas, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas.

Vitalijus teigia visą gyvenimą buvęs apkūnesnis, jo svoris niekada nebuvo nei labai mažas, nei ypač didelis, tačiau prieš maždaug ketverius metus kūno apimtys ėmė staigiai didėti. Kodėl taip įvyko?

„Studijavau kitoje šalyje, grįžau į Lietuvą, prasidėjo sėdimas darbas... Sporto nebuvimas, truputėlį apsileidimas, nes nelabai galvojau, ką valgau, kada valgau, kaip dažnai valgau“, – prisipažįsta vyras.

Vieną rytą tiesiog atsikėliau, po dušo pasižiūrėjau į save veidrodyje ir galvojau: viskas, stop, gana, reikėtų keistis, nes taip nebegalima. Tada užsirašiau į sporto klubą. <...> Neturėjau nieko, kas man patartų, ką daryti, tai ką mačiau dažniausiai darant žmones, kad reikia į sporto klubą. Bet mityba yra vienas svarbiausių dalykų, o tik paskui sportas.

Jo mitybos racione vyravo keptas maistas, buvo daug sūrio, makaronų, įdarytų bandelių bei spurgų – t. y. daug angliavandenių. Vėliau Vitalijus nusprendė tapti vegetaru, tačiau ir nevalgant mėsos svoris keitėsi ne į gerąją pusę. Jis puikiai pamena momentą, kai nusprendė keisti gyvenimo būdą.

„Vieną rytą tiesiog atsikėliau, po dušo pasižiūrėjau į save veidrodyje ir galvojau: viskas, stop, gana, reikėtų keistis, nes taip nebegalima. Tada užsirašiau į sporto klubą, nors sportuoti nelabai mėgau, nelabai to ir dariau. Pradėjau daryti kardiopratimus, svoris pradėjo po truputį kristi, tada atsirado kontaktavimas su dietologe ir asmeniniu treneriu, kuris man sudarė programą. Programą pagal mano poreikius ir asmeninius norus sudarė ir dietologė.

Nelabai turėjau patirties su dietologais ir apskritai neturėjau nieko, kas man patartų, ką daryti, tai ką mačiau dažniausiai darant žmones, kad reikia į sporto klubą. Bet mityba yra vienas svarbiausių dalykų, o tik paskui sportas“, – pasakoja 55 kilogramų atsikratęs laidos herojus.

Įkvepianti Vitalijaus istorija: kardinaliai pakeitęs gyvenimo būdą, vyras atsikratė 55 kilogramų

Vitalijaus mityba iki pokyčių

Pusryčiai pašnekovui neegzistavo: puodelis kavos – ir į darbą. Jis daug užkandžiaudavo, mėgaudavosi įvairiausiais sausainukais, per pietus valgydavo valgykloje, kurioje, deja, labai daug kas kepama aliejuje. „Netgi toks paprastas dalykas, kaip rauginti agurkai, būdavo aliejuje, kas ganėtinai keista“, – stebisi Vitalijus.

Taip atrodydavo jo pietūs – 2 sūrio kepsniai, labai nedaug salotų ir daug bulvyčių. Vitalijus prisipažįsta beveik nevalgydavęs nei daržovių, nei vaisių. Po darbo namuose save lepindavo dar viena aliejuje kepto maisto ar makaronų su sūriu porcija. „Kartais būdavo, man atrodo, daugiau sūrio nei makaronų. Einant miegoti visą laiką norėdavosi dar užkąsti, prieš naktį būdavo kokie trys sumuštiniai su balta duona, sūriu ir pomidoru“, – sako vyras.

Nusprendęs, kad laikas pokyčiams, Vitalijus ne tik ėmė sportuoti, bet ir mažinti maisto porcijas, nors paties mitybos raciono iš pradžių nekeitė.

„Tai labai dažnas veiksmas, atliekamas žmonių, kurie nusprendžia mesti svorį. Jie nusprendžia, kad staiga reikia pradėti daug sportuoti ir nekeisdami maisto mažina kalorijų kiekį. Žiūrėkite, ką mes turime: jau esame nutukę, tai jau organizmui stresas, einame sportuoti nenumetę svorio – labai didelis stresas, trečias stresas – tai staiga sumažintos kalorijos“, – pažymi A. Unikauskas.

Prieš tai pusryčių nebūdavo, priprasti juos valgyti gal buvo sunkiausia, bet pusryčiai – vienas esminių patiekalų dienos metu, kai pasistiprini ir gauni energijos. Tada atėjus į darbą baigiasi visi saldumynai ir užkandukai.

Vitalijaus mityba po pokyčių

Vitalijus alino savo organizmą, kentė alkį – tokio režimo laikėsi iki tol, kol susitiko su dietologe. Jau po pirmo apsilankymo pas mitybos specialistę vyras be jokio gailesčio atsikratė vienu virtuvės rakandu.

„Tai yra keptuvė. Kepimą galima pakeisti garinimu, virimu arba kepimu orkaitėje, kai nereikia tiek daug aliejaus, riebalų. Iš esmės keptuvė yra kaip ir nereikalinga“, – įsitikinęs jis.

Rytais Vitalijus ėmė valgyti pusryčius – kruopas ar grūdines košes, grikius, avižas, bet dažniausiai – virtus kiaušinius su puse avokado, daržovėmis, viena rieke viso grūdo duonos ir stikline kefyro bei kava.

„Prieš tai pusryčių nebūdavo, priprasti juos valgyti gal buvo sunkiausia, bet pusryčiai – vienas esminių patiekalų dienos metu, kai pasistiprini ir gauni energijos. Tada atėjus į darbą baigiasi visi saldumynai ir užkandukai“, – atskleidžia jis.

Jei trokšta užkandžio, Vitalijus gardžiuojasi saujele migdolų arba spanguolių. Pietums jis valgo žalių salotų (gali būti su avokadu), tačiau jos būna su kruopomis: bolivine balanda, grikiais, perlinėmis kruopomis arba graikiniais riešutais. Vienas iš vakarienės variantų – daržovių troškinys su avinžirniais, dar gali būti suvalgoma pusė avokado ir grūdėtos rupios duonos gabalėlis. Prieš naktį, jeigu užeina didelis noras kažko užkąsti, – stiklinė kefyro arba vaisius, tačiau toks noras Vitalijų dabar aplanko nedažnai.

„Numesdavau po 4 kilogramus per mėnesį, tad kas 2–3 mėnesius keisdavau drabužius. Visi tai priėmė labai draugiškai, labai motyvavo to siekti, palaikymas buvo labai stiprus. Dabar galiu daryti paprastus dalykus, kaip užlipti nesustojęs į kurį nors aukštą, kopti į kalnus, nubėgti tam tikrą atstumą – „n“ dalykų, kurių daryti negalėdavau“, – džiaugiasi laidos svečias.

Tačiau Vitalijui pasiekti stulbinančių rezultatų padėjo ir daugiau faktorių. Taisyklės, kurios padėjo atsikratyti 55 kilogramų:

– motyvacija,

– sureguliuota mityba,

– mitybos režimas,

– sportas,

– reguliarus miegas.

Plačiau – gegužės 26 d. laidos „Klauskite daktaro“ įraše.

Parengė Indrė Česnauskaitė.

Įkvepianti Vitalijaus istorija: kardinaliai pakeitęs gyvenimo būdą, vyras atsikratė 55 kilogramų