Gyvenimas

2020.05.24 14:31

Sportines kelnes per karantiną dėvėjo net Anna Wintour: kada prisiversime „išlįsti iš treningų“?

LRT.lt2020.05.24 14:31

Karantinas vienaip ar kitaip pakeitė praktiškai visus mūsų gyvenimo aspektus– net ir tai, kaip rengiamės. Gali būti, kad pandemija visam laikui pakoregavo mūsų stiliaus įpročius, ir niekada nebegrįšime prie tų aprangos detalių, kurios buvo įprastos iki koronaviruso protrūkio, svarsto „The Guardian“ kalbinti mados ekspertai.

1933 m. komedijoje „Antienos sriuba“ (angl. Duck Soup) yra scena, kur du broliai Marxai – Chico`as ir Harpo`as – vienas paskui kitą kilnoja kojas ir duoda nieko nesuprantančiam limonado krautuvėlės savininkui palaikyti jiems už šlaunų.

Panašu, jog daugelio gyvenimas pastaruoju metu šiek tiek primena šį filmą, tik vietoje nevalyvų sukčių plačiaklešnėmis ketvirtojo dešimtmečio stiliaus kelnėmis patogius kasdienius drabužius demonstruoja jaunos moterys ir merginos.

Karantino metu treningo kelnės tapo „paskutiniu mados klyksmu“. Jas dėvėjo net Anna Wintour. Jaunų moterų pamėgto prekės ženklo „Sportsgirl“ stilistė Shalini Ganapathy sakė, kad šio produkto pardavimai internete išaugo 300 proc. Nenuostabu, kad „TikTok“ užplūdo vaizdo įrašai, vaizduojantys šokančias sportinius kostiumus dėvinčias moteris.

Ir ne tik treningo kelnės – „Sportsgirl“ praneša, kad taip pat išaugo ir patogių megztinių paklausa. Kovą pigių drabužių mažmenininko „Big W“ atstovai teigė, kad sportinių rūbų pardavimai aplenkė įprastų drabužių paklausą.

Jiems antrina ir prabangaus elektroninės prekybos prekės ženklo „Matchesfashion“ pirkimų direktorė Natalie Kingham, poilsio, naktinių ir sporto drabužių kategorijas įvardindama kaip šiuo metu populiariausias.

Australijoje karantino sąlygos po truputį švelnėja, žmonėms leidžiama lankyti draugus ir gimines, o nuo birželio 1 d. visa šalis vėl galės pietauti kavinėse ir restoranuose. Tačiau kelis mėnesius praleidę su treningo kelnėmis, ar benorėsime grįžti prie įprastos aprangos?

Šiek tiek panaršius socialiniuose tinkluose galima spėti, kad, greičiausiai, ne. Visur apstu juokelių ir pabambėjimų apie džinsus, liemenėles ir aukštakulnius.

Vienos didžiausių pasaulyje mados tendencijų prognozavimo agentūrų WGSN mados turinio viceprezidentė Francesca Muston yra linkusi sutikti su „Twitter“ ir „Instagram“ vertinimu. „Nemanau, kad kada nors grįšime prie to, kas anksčiau atrodė normalu, – „The Guardian“ sako ji. – Viskas keisis iš pagrindų.“

Karantinas paspartino naujausias mados tendencijas

Ir F. Muston, ir S. Ganapathy teigia, kad dėl COVID-19 įvestas karantinas tik paspartino mados tendencijas, kurios ir iki pandemijos po truputį kėlė galvą. Dar iki nurodymo likti namuose moterys vis dažniau dėvėdavo treningo kelnes, sako S. Ganapathy.

Dėvėdami patogius gatvės stiliaus ar sportinius drabužius ir avėdami sportinius batelius užaugę jaunuoliai jau dabar buvo nepakantūs nepatogiems drabužiams, tačiau F. Muston teigimu, dėl karantino poveikio madai šie lūkesčiai tik dar labiau stiprės ir nebebus vien tik jaunų žmonių įnoris.

Anot F. Muston, iš namų dirbantys, namuose sportuojantys, į namus maistą užsisakantys ir internetinę televiziją žiūrintys žmonės jau kurį laiką buvo jų bendrovės dėmesio centre, ir nors niekas negalėjo prognozuoti tokio staigaus pokyčio, dar iki pandemijos buvo akivaizdu, kad žmonės yra linkę daugiau laiko leisti namuose.

F. Muston teigimu, taip pat labai svarbu atsižvelgti į ekonominį koronaviruso poveikį ir kaip tai pakoregavo vartotojų perkamąją galią.

Australijos mados tarybos atlikta apklausa parodė, kad 75–80 proc. tekstilės, drabužių ir avalynės sektoriaus įmonių pandemija turėjo neigiamą poveikį. F. Muston svarsto, kad esant tokiam prekių pertekliui, kurį reikia kažkur padėti, kaip reikės kurti naujas, išskirtines kolekcijas? Kaip pasiteisinti prieš vartotoją? Kaip galų gale pasiteisinti prieš planetą?

Jos atsakymas į šiuos klausimus yra įvairiapusiškumas. „Gaminius, kurie gali būti dėvimi įvairiomis progomis, bus lengviau parduoti, – „The Guardian“ sako mados specialistė. – Galbūt tai bus palaidinukė, kurią paprastai dėvime namuose, tačiau su kuria galima nubėgti ir iki parduotuvės.“

„Aktualiausi šiuo metu ilgaamžiai gaminiai, – pastebi N. Kingham. – Man atrodo, kad šiuo precedento neturinčiu laikmečiu žmonės iš naujo įvertina, kas yra svarbu.“

F. Muston atkreipia dėmesį į tai, kad tiesiogiai į vartotoją orientuoti prekės ženklai (tokie, kurie šiuo metu mirga „Instagram“ paskyrose) yra labai lankstūs ir puikiai prisitaiko prie situacijos.

„Jie dažnai vartotojui pasiūlo problemos sprendimą“, – aiškina ji. Taip yra dėl to, kad šie prekės ženklai negamina šimtų ar tūkstančių skirtingų produktų, jie daugiau laiko skiria tyrimams ir plėtrai, investuoja į naujoviškas medžiagas, kurios yra pralaidžios orui ir nesiglamžo, arba kuria batus, atitinkančius pėdos išlinkimą.

Po karantino moterys puls puoštis?

Ir S. Ganapathy, ir N. Kingham įsitikinusios, kad atšaukus karantiną, jų klientės vėl norės puoštis. N. Kingham mano, kad moterys puls ieškoti „išskirtinių išeiginių drabužių“, o S. Ganapathy prognozuoja, kad „vakarėliai ir šių metų Kalėdos išties bus ištaigingi“.

Visgi N. Muston šiek tiek atsargesnė. „Lygiagrečiai stebimos tendencijos paprastai iš pirmo žvilgsnio būna viena kitai prieštaraujančios, – sako ji. – Bus tokių, kurie norės atsigriebti už prarastą laiką, išlaidauti, pasilepinti, tačiau bus ir tokių, kurie paprasčiausiai negalės sau to leisti. Tačiau neverta atmesti ir galimos baimės.“

Mados specialistės teigimu, net ir labai ištroškusius pasipuošti ir iš namų ištrūkti žmones nuo grįžimo prie įprasto gyvenimo būdo gali atgrasyti COVID-19 baimė.

Be to, jos nuomone, pandemija pakeitė žmonių vertybes. „Jau po pastarosios recesijos buvo stebima „slepiamos finansinės gerovės“ tendencija, kuri po karantino gali dar labiau išryškėti“, – aiškina ji.

F. Muston pastebi, kad įžymybės vis dažniau susiduria su neigiama aplinkinių reakcija, o ne tokie išsipustę piliečiai kaip sveikatos priežiūros specialistai ar prekybos centrų darbuotojai sulaukia visuomenės padėkos ir pripažinimo, todėl labai gali būti, kad ateityje šilkais plazdančios ir svaiginančio aukščio aukštakulnius avinčios žvaigždės mums nebeatrodys tokios patrauklios.

Visgi paprastesnis, labiau į patogumą orientuotas aprangos stilius nereiškia, kad žmonės nebenori gražiai atrodyti. Ir S. Ganapathy, ir N. Kingham pastebi, kad išaugo aksesuarų, pavyzdžiui, auskarų, ir paprastų, bet neprastų garderobo detalių, kaip antai marškinėlių, pardavimai.

„Moteris gali atrodyti gražiai ir jaustis patogiai, – apie savo klientes sako S. Ganapathy. – Manau, kad tai vaidins svarbiausią vaidmenį renkantis aprangos stilių ateityje.“

„Nemanau, kad visą likusį laiką gyvensime kažkokioje distopinėje sportinės aprangos realybėje, – sako F. Muston. – Ir visgi esu tikra, kad po truputį nyks riba tarp patogių laisvalaikio drabužių ir dalykinės aprangos, sportinių rūbų ir vakarėliams skirtų drabužių. Mums, kaip aprangos kūrėjams, taip pat derėtų mažinti šią takoskyrą, nes ji nebeatspindi žmonių gyvenimo būdo.“