Gyvenimas

2020.04.24 17:41

Kaip reklamuoti košę ar įamžinti karantino kasdienybę: virtualios reklamos ir kino pamokos mokiniams

LRT.lt2020.04.24 17:41

Koronavirusas pakeitė daugelio realybę ir įpročius. Kone pirmieji karantino įtaką pajuto moksleiviai ir mokytojai pradėję nuotolinį mokymą. Kad šis laikotarpis neprailgtų ir taptų galimybe išmokti kažko naujo ir įdomaus, medijų raštingumo projektas „Dideli maži ekranai“ atveria internetines kūrybines dirbtuves, kuriose – profesionalios ir vizualiai įtraukiančios pamokos apie reklamos ir kino pasaulį, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Projektas „Dideli maži ekranai“ – tai ketvirtus metus vykdomas Britų tarybos ir medijų edukacijos bei tyrimų centro „Meno avilys“ medijų raštingumo projektas mokykloms. Juo siekiama ugdyti Lietuvos mokytojų ir vyresniųjų klasių mokinių medijų raštingumą, ypatingą dėmesį kreipiant į audiovizualines medijas ir mokiniams aktualius medijų produktus: kino filmus, socialinius tinklus, kompiuterinius žaidimus, reklamą, televiziją ir multimedijų žurnalistiką.

„Paskelbus karantiną Lietuvoje, kaip ir visi, turėjome greitai persiorientuoti ir visas suplanuotas projekto veiklas perkelti į virtualią erdvę. Turėdami mintyje, jog mūsų projekto dalyviai – mokiniai ir mokytojai – šiuo metu ypač daug dirba ir yra kiek pavargę, norėjome sukurti kažką, kas jiems netaptų dar viena prievole, o priešingai – įkvėptų ir paskatintų kurti. Taip ir gimė idėja filmuoti vaizdo pamokas – kūrybines dirbtuves bei dalintis jomis ne tik su projekte dalyvaujančiomis mokyklomis, bet ir su visais Lietuvos moksleiviais bei mokytojais“, – pasakoja projekto „Dideli maži ekranai“ vadovė Dovilė Alėbaitė.

Vaizdo pamokos susideda iš kelių dalių, kuriose animatorė Eglė Mameniškytė ir režisierius Klementas Davidavičius kviečia susipažinti su kino ir reklamos pasauliu iš arčiau. Pamokose pasakojama apie šias medijas ir jų formas, pristatomi reklamos ir kino gamybos procesai, audiovizualinės kalbos elementai, taisyklės bei patarimai prieš filmuojant savo kūrinį, supažindinama su montažo procesu keliose kompiuterio programose ir mobiliojo telefono programėlėse.

Kaip gi be namų darbų? Moksleiviai, peržiūrėję reklamos įvadą, gebės atskirti socialinę reklamą nuo komercinės, įvardinti kiekvienos bruožus, o taip pat nufotografuoti savo rytinę košę taip, tarsi ji būtų iš kuo tikriausios TV reklamos. Kino įvado pabaigoje – iššūkis įamžinti kasdienybės objektus taip, kaip filme. Tokia kūrybinė užduotis lydi kiekvieną dirbtuvių pamoką.

Projekto „Dideli maži ekranai“ reklamos ir kino dirbtuvės.