Gyvenimas

2020.04.01 16:53

Mitybos specialistė per karantiną ragina visas maisto atsargas paslėpti, o į virtuvę žengti tik dviem atvejais

LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2020.04.01 16:53

Negalite nustoti varstyti šaldytuvo ir virtuvės spintelių durelių? Keli specialistų patarimai jums, kaip sustyguoti maitinimąsi per karantiną.

Pasikeitus įprastam gyvenimo ritmui, į pagalbą kviečiame profesionalus. Jie patars, kaip ilgą laiką būnant namuose pagerinti mitybos įpročius.

Dietistė Vaida Kurpienė sako, kad svarbiausias dalykas – į virtuvę eiti tik tada, jeigu laikas valgyti ir tiksliai žinome, ką ten pasiimsime arba yra laikas gaminti valgyti. Antras patarimas – apsižvalgyti, ar yra atvirose vietose sudėto maisto.

Labas rytas, Lietuva II d. Dietistės patarimas karantino metu: eidami į parduotuvę, turėkite 2 pirkinių sąrašus

„Kai mes matome maistą, pradeda skirtis seilės ir mūsų galva gauna signalą – gal užkąsti. Taip dienos pabaigoje galime būti gana daug suvalgę, nors jei mūsų paklaustų, sakytume, kad nevalgėme nieko. Suslėpus [maistą – aut. pastaba] mes prislopinsime savo instinktus“, – teigia V. Kurpienė.

Iki karantino režimas buvo gana aiškus: atsikėlę pusryčiaujame, darbe pietaujame, o po darbų ateina vakarienės laikas. Dabartinės sąlygos gali pakeisti šiuos mitybos įpročius. Dietistė sako, kad nuo chaoso išgelbėtų mitybos dienotvarkė. Verta susiplanuoti ir ką valgysite.

Pasak V. Kurpienės, tai padeda racionaliau apsipirkti – perkama tik tai, ko reikia, sutaupoma pinigų, rečiau išeinama į parduotuves ir kontaktuojama su kitais žmonėmis. V. Kurpienė pataria susiplanuoti ne tik pagrindinius patiekalus, bet ir užkandžius, pavyzdžiui, vaisius, o juos pirkti ne kilogramais, bet vienetais, dauginant iš šeimos narių skaičiaus. Perkant daržoves V. Kurpienė ragina dėmesį atkreipti ne tik į salotas ar pomidorus, bet ir į morkas, burokėlius, ropes, kopūstus ir kt.

„Mūsų mityba turi būti spalvota tam, kad gautume įvairiausių medžiagų“, – pabrėžia V. Kurpienė.

Prieš sudarydami pirkinių ir patiekalų planą, nepamirškite patikrinti, kokių atsargų dar turite. Mitybos planas, sudarytas per karantiną, gali pagerinti mitybos įpročius ateityje.

Į parduotuvę eiti svarbu ne tik su sąrašu, bet ir sočiai pavalgius, kad atsispirtumėte pagundai nusipirkti tai, ko nėra sąraše. Traškučius, sausainius, kitus saldumynus dietistė pataria pirkti mažomis pakuotėmis. Ir paskutinis patarimas. Valgyti tik prie stalo atidėjus visas nuo valgio nukreipiančias veiklas ar įrenginius.