Gyvenimas

2020.02.17 06:57

5 paprastos taisyklės, kad išliktumėte sveika maitindama krūtimi

LRT.lt 2020.02.17 06:57

Žindant kūdikį, labai svarbu gauti pakankamai poilsio, pilnavertiškai maitintis ir pasirūpinti savo psichologine būsena, rašo „The Guardian“.

1. Tinkamai maitinkitės

Subalansuota mityba ypatingai svarbu maitinant krūtimi. „Jūs maitinatės tam, kad galėtumėte pamaitinti savo vaiką, – sako Didžiosios Britanijos Nacionalinio gimdymo patikos fondo (NCT) darbuotoja Jane Moffett. – Rinkitės įvairiapusę, subalansuotą mitybą. Jei esate veganė, pagalvokite apie kalciu praturtintą racioną.“ Pilno grūdo produktai, baltymai ir daržovės padeda sureguliuoti cukraus kiekį kraujyje, todėl gali padėti sumažinti potraukį riebiam ir saldžiam maistui. Tačiau šiuo metu, kai žindymas sudegina apie 300 kalorijų per dieną, nėra tinkamas laikas galvoti apie dietą. „Kadangi maitinate ne tik dieną, bet ir naktį, galbūt vertėtų į lovą pasiimti užkandžių dėžutę,“ – pataria J. Moffett.

2. Pasirūpinkite savo emocine ir psichologine būsena

Žindymas, kaip ir kai kurie kiti ankstyvosios tėvystės aspektai, gali šiek tiek skirtis nuo jūsų lūkesčių. Galite jaustis pavargusi, nusivylusi, sutrikusi ar bejėgė. Remiantis 2017 m. NCT atliktais tyrimais, pusė visų mamų susidūrė su įvairiomis psichinės sveikatos problemomis tam tikrais nėštumo tarpsniais ar pirmaisiais metais po kūdikio gimimo. Jei jaučiate, kad jums nepamaišytų pagalba, paprašykite savo šeimos gydytojo, akušerės ar namuose lankančio mediko informacijos apie žindymo specialistus, lankykitės jų rengiamuose užsiėmimuose ar pagalbos grupėse.

3. Pakankamai ilsėkitės

Kad ir kaip ironiškai tai skambėtų, siūlymas atsipalaiduoti gali sukelti nemažą stresą šiuo gyvenimo tarpsniu, kai dienotvarkę reguliuoja mažas kūdikėlis. Todėl vietoje to, kad verstumėte save miegoti, tuo metu, kai miega vaikas, užsiimkite sau malonia veikla. „Tiesiog pailsėkite, – pataria žindymo pagalbininkė iš Rytų Londono Tamsin English. – Nebūtina miegoti. Galite paprasčiausiai išsitiesti ant sofos, žiūrėti televizorių ar klausytis muzikos. Darykite tai, kas jums mažina įtampą.“

4. Rūpinkitės krūtimis

Žindydama reguliariai apžiūrėkite krūtis veidrodyje, stebėkite, ar jos netapo pernelyg jautrios. „Jei jaučiatės taip, tarsi būtumėte peršalusi, jei ant kurios nors krūties pastebėjote raudoną dėmelę, jei krūtys tapo skausmingos, pasakykite apie tai savo šeimos gydytojui, akušerei ar namuose lankančiam medikui,“ – sako J. Moffett. Tai gali būti pirmieji mastito – skausmingos būklės, kurią sukelia pieno užsistovėjimas krūtyse, – požymiai. Jei įtariate, kad netrukus gali prasidėti mastitas, pamasažuokite krūtis, stovėdama po šiltu dušu, žindydama išbandykite įvairias pozas, kad būtų stimuliuojama ta sritis, kurioje kaupiasi pienas, pradėkite žindyti ta krūtimi, kurioje įtariate problemą.

5. Rūpinkitės nugara

Žindymas gali sukelti įvairių skausmų, ypač jei nesirūpinsite savo laikysena. Yra įvairių žindymo pozų, kurios gali būti patogios tiek mamai, tiek ir kūdikiui – nuo kūdikio laikymo po pažastimi iki pasiguldymo ant kelių, nuo gulėjimo ant nugaros iki įsitaisymo ant šono ir net ta keistai atrodanti „koalos“ poza. Paprašykite žindymo konsultančių, kad padėtų išsirinkti tinkamiausią.