Gyvenimas

2020.01.29 11:08

65 kartus aplink Žemės rutulį apvažiavęs traukinio mašinistas Vladas sustoti neketina

žiūrėkite įrašą
LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2020.01.29 11:08

45-erius metus traukinius valdantis Vladas Dikčius – vyriausias ir ilgiausiai traukinio mašinistu dirbantis žmogus Lietuvoje, patirtį kaupiantis nuo dar seniau. Iš pradžių dirbo traukinio mašinisto padėjėju, o tada buvo pašauktas į kariuomenę. Grįžęs po kelerių metų mašinistu tapo ir pats.

„Mano vyresnis brolis mokėsi geležinkeliečių mokykloje Vilniuje. Atvažiuodavo į kaimą Ukmergės rajone, viską pasakodavo. Aš iki 16-os nebuvau geležinkelio matęs. Ankščiau buvo sunku įstoti, vis tik tai buvo laikoma prestižinė profesija“, – prisimena Vladas.

65 kartus aplink žemę traukiniu apvažiavęs mašinistas: baisiausias nusižengimas – viršyti greitį

Per tuos metus jam teko dirbti ir budėtoju, ir techniku-šifruotoju. Vladas pasakoja, kad kiekviename traukinyje yra kasetė, o senuose dyzeliniuose traukiniuose – greitmačio juosta, kuri fiksuoja traukinio greitį, atvykimo laiką ir kitus parametrus. Mašinistas pasakoja, kad darbas, nors ir sudėtingas, bet malonus, mat keliaudamas skirtingomis kryptimis, gali pasigrožėti Lietuvos gamta.

„Pati maloniausia vieta – Marcinkonys. Ankščiau buvo Druskininkai, kadangi ten miškai, žmonių, vaikštančių bėgiais, mažiau. Dabar Klaipėdos ruožas labai sudėtingas, greičiai dideli, grafikai suspausti, kaip mes sakome. Į Klaipėdą reikia nuvažiuoti per 4 valandas“, – pasakoja Vladas.

Vladas sako, kad traukinio mašinistui reikia atsakomybės, greitos reakcijos ir budrumo, o taip pat gebėti bendrauti su žmonėmis.

„Traukinio mašinistui reikia žinoti signalų išdėstymą, kelio profilį, nes viskas surišta su kuro taupymu. Svarbus ir eismo saugumas – greičio neviršyti, nes tai – didžiausias traukinio mašinisto nusižengimas. Reikia išmanyti techniką, o jos daug – 5 rūšys, ir visas reikia žinoti“, – kalba traukinio mašinistas.

Ši profesija nėra dažna, tad iš žmonių Vladas sako sulaukiantis nemažai klausimų. „Klausia, kaip traukinys pasuka į šoną, kodėl nėra vairo. Posūkį padaro bėgiai ir ratai, svarbu, kad greitis atitiktų“, – darbo užkulisiais dalijasi Vladas.

Per visus darbo metus Vladas Dikčius skaičiuoja nuvažiavęs daugiau, nei 2,5 milijono kilometrų. Tai – maždaug 65 kartai aplink žemės rutulį. Ko pats sau palinkėtų? Sako, jog sveikatos, ir toliau skuba į dar vieną kelionę.

Taip pat skaitykite