Gyvenimas

2020.02.01 10:44

Tolimųjų reisų vairuotoja ant lango kortelės su vardu nesideda ir vežiojasi ašarines dujas: viskas dėl saugumo

LRT TELEVIZIJOS laida „Visi kalba“, LRT.lt2020.02.01 10:44

Tolimųjų reisų vairuotojai Beatričei Budrytei tenka ieškoti ir kitų vairuotojų – vilkikų įmonę įkūrusi moteris teigia vengianti samdyti ukrainiečius ir baltarusius, nes šie neretai turi problemų dėl alkoholiu. Iš pirmo žvilgsnio pavojingą darbą dirbanti B. Budrytė LRT TELEVIZIJOS laidoje „Visi kalba“ sako, kad būtų kur kas pavojingiau važinėti į Vakarus, o kol kas jos krovinių pervežimų kryptis – Baltija.

„Viskas prasidėjo nuo to, kad išvažiavau į Norvegiją. Pradėjau, kaip ir visi, nuo tokių darbų: namų dažymo, aviečių skynimo ir t. t. Tada pamačiau norvegę vairuotoją ir pagalvojau, kad būtų labai įdomu [pabandyti]“, – pačią pradžią prisimena pašnekovė.

Į viską Norvegijoje spjovusi B. Budrytė grįžo į Lietuvą išsilaikyti vairavimo egzaminų – įdomu tai, kad ji išsilaikė visų kategorijų, išskyrus tų, kurios reikalingos vairuojant autobusą. Pirmieji darbai nusprendus išbandyti vairuotojos darbą nebuvo labai smagūs, prisipažįsta ji. Pats pirmasis darbas buvo išvežioti naktimis spaudą – jis buvo sunkus dar ir dėl to, kad tekdavo pačiai viską iškrauti ir susikrauti.

B. Budrytė pasakoja, kad laikotarpis, kuriam išvyksta vilkiko vairuotojas, tarp pačių vairuotojų vadinamas kadencija. Ji paprastai išvažiuoja 5 dienų kadencijai ir nuo pirmadienio iki penktadienio būna kelyje.

Tris sunkvežimius turinti verslininkė sako, kad pavadinta „fūriste“ labai nesidžiaugia. Be to, ji, kaip dažnai daro vilkikų vairuotojai, nesideda ant lango lentelės su savo vardu. Nedidelio ūgio išvaizdi mergina tai daro dėl saugumo, kad kuo mažiau į save atkreiptų dėmesį.

Kad surastum gerą vairuotoją, turi atsižvelgti į labai daug aspektų. Labai daug įmonių samdo ukrainiečius, baltarusius, bet jie susiduria su labai didelėmis problemomis, yra linkę į alkoholizmą.

Tinginio darbu sunkvežimių vairavimą kažkada pavadinusi B. Budrytė žodžių neatsiima, tačiau pažymi taip pasakiusi norėdama palyginti savo buvusį darbą su dabartiniu, o anksčiau ji su tralu pervežinėdavo statybinę techniką.

„Kroviniai sunkesni, juos reikia tvirtinti grandinėmis. Darbas sunkus tiek fiziškai, tiek emociškai. Žiemos laiku, kai reikia užsivaryti techniką, o slidu...“ – pasakoja verslininkė.

Tolimųjų reisų vairuotoja Beatričė: dėl saugumo ant lango nededu vardo kortelės ir vežiojuosi pipirines dujas

Laidoje „Visi kalba“ B. Budrytė papasakojo, su kokiais sunkumais susiduria tiek kaip įmonės direktorė, tiek kaip vairuotoja. Moteris prisiminė ir įkurto verslo pradžią, kuri nebuvo labai sėkminga: „Kai įsteigiau įmonę, pirma mašina buvo sunkvežimis, skirtas statybinei technikai pervežinėti. Tai nebuvo labai pasisekęs [pirkinys], kaip tikėjausi. Pradėjau verslą nuostolingai, bet pakeičiau sunkvežimius į kitokio tipo ir sakiau – kaip bus, taip bus.“

Dabar B. Budrytei tenka samdyti vairuotojus, tačiau, anot jos, nėra paprasta surasti gerą, patikimą vairuotoją.

„Kad surastum gerą vairuotoją, turi atsižvelgti į labai daug aspektų. Labai daug įmonių samdo ukrainiečius, baltarusius, bet jie susiduria su labai didelėmis problemomis, yra linkę į alkoholizmą“, – kalba ji.

Mes valgome kaip visi žmonės, gaminamės mašinoje, ypač tie, kurie važinėjasi su naujesniais vilkikais. Vairuotojai įsigyja šaldytuvus, dujines – puikiai galima gamintis.

Į kelionę, anot pašnekovės, nereikia pasiimti nei šlepečių, nei bomžpakų, nei kitų „stereotipinių“ vilkiko vairuotojo atributų.

„Mes valgome kaip visi žmonės, gaminamės mašinoje, ypač tie, kurie važinėjasi su naujesniais vilkikais. Vairuotojai įsigyja šaldytuvus, dujines – puikiai galima gamintis“, – sako B. Budrytė.

Nors abejoja, ar tai yra galima, pašnekovė teigia į keliones su savimi pasiimanti ašarinių dujų balionėlį – viskas dėl to, kad jaustųsi saugiau. Paklausta, ar yra susidūrusi su ekstremalia situacija, B. Budrytė pažymi, jog yra buvę tokių atvejų, kai kažkas beldė į duris, ypač dažnai su tuo tenka susidurti Latvijoje, tačiau didesnių nemalonumų pavyko išvengti.

„Niekada nevaikštau tamsoje, o jeigu vaikštau, užsidedu kapišoną ir tykiai ramiai nueinu ten, kur reikia“, – pasakoja ji.

Visgi po Baltijos šalis važinėjanti vairuotoja nemano, kad jos darbas pavojingas – kur kas pavojingiau vairuoti sunkvežimį Vakaruose.

Plačiau – laidos įraše.

Parengė Indrė Česnauskaitė.

Tolimųjų reisų vairuotoja Beatričė: dėl saugumo ant lango nededu vardo kortelės ir vežiojuosi pipirines dujas
Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.