Gyvenimas

2019.12.27 11:17

Baltijos šalių dizaineriai prieš šventes įsikūrė stilingų Briuselio parduotuvių rajone

LRT.lt2019.12.27 11:17

Briuselyje gyvenantys latviai kartu su kitų Baltijos šalių dizaineriais Belgijos sostinėje įkūrė laikiną (angl. pop-up) parduotuvę, leidžiančią mados kūrėjams įkelti koją į naują užsienio rinką, rašo Latvijos visuomeninio transliuotojo portalas LSM.LV.

Ne taip paprasta prasimušti į pasaulinę rinką, todėl menininkai ir verslininkai paprastai tikisi valstybės pagalbos. Šį kartą idėją pasiūlė užsienyje gyvenantys latviai. Briuselio Sablono ir Marolleno rajonai garsėja stilingomis prekybos vietomis, todėl buvo nuspręsta laikinąją parduotuvę įkurti būtent čia. Ji veikė vos dvi savaites prieš šventes, tuo metu, kai pirkėjų srautas intensyviausias.

Siekiant populiarinti Baltijos šalių prekės ženklus, prieš tris mėnesius Briuselyje buvo įsteigta asociacija „Baltic Design Stories“, kuri ir pasirūpino, kad laikinoji parduotuvė taptų realybe.

„Mes patys kiekvieną dieną gyvename ir dirbame Briuselyje. Visi turime kitus darbus, tačiau latvių ir kitų Baltijos šalių prekės ženklų populiarinimas yra mūsų hobis,“ – sako viena iš asociacijos įkūrėjų Laura Bērziņa.

Tai yra pirmas kartas, kai pristatoma tokio pobūdžio privati iniciatyva, bet ja pasinaudoję prekės ženklai jau spėjo įvertinti jos teikiamas galimybes. „Manau, kad susidomėjimas auga. Merginos jau renkasi gaminius ir teikia užsakymus,“ – teigia „LLmood“ dizainerė Evita Smanuhina.

„Eksportas gana sudėtinga sritis, tačiau, mano nuomone, reikia nuolat judėti ir stengtis, kad būtum pastebėtas,“ – sako „Hebe“ eksporto vadovė Ieva Slišāne.

Atidarymo metu parduotuvėje daugiausia apsilankė Briuselyje gyvenantys latviai, lietuviai ir estai. Jų garbei tortas buvo dekoruotas trijų Baltijos valstybių vėliavų spalvomis. Vėliau parduotuve susidomėjo ir vietiniai belgai bei Briuselyje besilankantys turistai. Žinoma, Belgija nėra Europos mados Meka, tačiau šalyje gyvena ir dirba daug užsieniečių, kurie galbūt galėtų padėti užmegzti tolesnius ryšius.

„Tai – puikus būdas iš karto išklausyti klientų atsiliepimus, sužinoti jų nuomonę apie produktus, ar jiems tinka kaina, ar patinka produkto dizainas,“ – sako Latvijos investicijų ir plėtros agentūros vyresnioji projektų vadovė Zane Biteniece.