Gyvenimas

2019.11.15 11:34

Vaida Kurpienė paaiškino, kodėl neišsimiegojus norisi ištuštinti visą šaldytuvą

Mūsų išsimiegojimą parodo ne išmiegotų valandų skaičius, o tai, ar pabundame patys, ar reikia išorinės pagalbos, sako sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė. Ji paaiškina, kas gresia nuolat neišsimiegantiems žmonėms ir dalijasi patarimais, kaip pagerinti savo sveikatą.

V. Kurpienė pastebi, kad nemažai žmonių teigia, kad išsimiega, bet kai jų paklausi, kiek darbo dienų atsikelia be žadintuvo, išsimiegojusių ratas sumažėja.

„Jeigu neišsimiegame, įvyksta begalė dalykų – mažėja sotumo hormono ir didėja alkio hormono. Jeigu nuolat neišsimiegame, šiek tiek lėtėja medžiagų apykaita, tai reiškia, kad valgyti norime daugiau, sotumo jausmas būna mažesnis ir šiek tiek mažiau sudeginame“, – pasakojo LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ viešėjusi V. Kurpienė.

Nuolat neišsimiegant gali prasidėti lėtinis nuovargis, gresia nutukimas, nervų sistemos susilpnėjimas, stresas.

„Kai kurie sako, kad nejaučia miego trūkumo, bet tik pradėję miegoti daugiau, supranta, kaip galima jaustis kitaip ir daug geriau“, – teigia V. Kurpienė.

Nors neišsimiegojimas ir alkis yra labai susiję, pasak V. Kurpienės daug žmonių vis dar tai ignoruoja. „Jie atsikelia, iš pat ryto alkio nejaučia, bet vienus šis jausmas užklumpa apie 11 valandą, kitus antroje dienos pusėje, o ypač – vakare“, – sako V. Kurpienė.

Neišsimiegoję jaučiamės apsiblausę, lyg smegenis būtų apgobęs rūkas. „Tada norisi save tonizuoti. Tai trumpam suteikia jėgų. Dažniausiai tokiu atveju žmonės valgo saldumynus, miltinius patiekalus, greitą maistą, kavą geria. Save tonizuoja ne pačiais vertingiausiais dalykais“, – pasakoja V. Kurpienė.

Pasak V. Kurpienės, nuo tokių produktų organizme vyksta uždegimai, be to, jie veikia labai trumpai ir po valandos energijos pritrūkusiam žmogui vėl kažko reikia.

„Dažna klaida – nepradėti daugiau valgyti, nors norisi, nes nuo maisto tik dar labiau apsunkstame. Reikėtų elgtis kitaip, negu prašo mūsų organizmas ir ne valgyti, o gerti daugiau skysčių. Tai nebus lengva“, – sako V. Kurpienė ir priduria, jog savijautą pagerinti gali trumpas pogulis dienos metu ar vakare.

Pasak jos, kad organizmas persikrautų, pakanka 5-15 minučių miego. Ilgesnis, poros valandų miegas gali išbalansuoti ir po tokio pogulio žmogus jausis dar labiau pavargęs.

Tiems, kurie eina miegoti labai vėlai, pavyzdžiui po vidurnakčio, V. Kurpienė patarė įpročius keisti pamažu ir iš pradžių į lovą keliauti bent valanda anksčiau nei yra įpratę.

Išsamiau – laidos įraše (nuo 41.07 min.):

Labas rytas, Lietuva I d. Metas suklusti prieš Šv. Kūčias: nykstančių žuvų kainos sparčiai augs, teisingą pasirinkimą nurodys žuvų gidas