Gyvenimas

2019.10.22 10:36

Riešutai – vienas maistingiausių užkandžių: ką daryti, kad jie būtų dar naudingesni

LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2019.10.22 10:36

Mineralų ir vitaminų šaltinis, sveikas užkandis,geros savijautos papildytojas – visa tai skirta apibūdinti vienam produktui – riešutams. Beje, Spalio 22-ąją minima riešutų diena. Ar žinote, kiek riešutų rekomenduojama suvalgyti per dieną, kurie riešutai stiprina nervų sistemą, o kurie labai naudingi kraujotakai?

Lazdyno riešutai, dėl juose esančio magnio ir B grupės vitaminų efektyviai stiprina nervų sistemą. Migdoluose gausu kalcio, taip pat širdžiai ir kraujotakos sistemai itin svarbaus magnio bei kalio. Braziliški labiausiai vertinami dėl gausaus juose esančio seleno kiekio.

Anot A. Unikausko, pistacijos – vienas maistingiausių ir geriausių užkandžių. Šie riešutai yra 100 proc. natūralūs, puikus baltymų, antioksidantų ir skaidulų šaltinis, maža to, kovoja su uždegimais ir net gali padėti numesti svorio.

Be to, pistacijose esantys antioksidantai mažina ne tik vėžio, bet ir kitų ligų riziką, nes saugo mus nuo kūno ląstelių pažeidimų. Kur gausu antioksidantų, ten ir pagalba nuo uždegimų, pažymi medikas.

Taip pat skaitykite

Kad ir kokius pasirinktumėte, dietologai rekomenduoja kasdien suvalgyti 28 gramus riešutų. Net ir nepasvėrus kiekį galima nuspėti – tai maždaug tiek riešutų, kiek telpa į delną.

Rekomenduojama prieš vartojimą riešutus mirkyti vandenyje nuo 6 valandų – tuomet jų fermentai, mikroelementai, vitaminai tampa aktyvūs, organizmas juos įsisavina. Dėl saugumo juos patartina nuplauti ir karštu vandeniu. Aitrų, kartų ar pelėsio skonio turinčių riešutų patariama nevartoti dėl jose atsiradusių pavojingų medžiagų.

Taip pat skaitykite

Išsamiau – laidos įraše (nuo 48.58 min.).

„Labas rytas, Lietuva“ I d. Kęstučio Kasparavičiaus paroda „Dirigentas su teptuku“ – 60 darbų, kuriuose tiksliai suplanuota kiekviena detalė