Gyvenimas

2019.10.21 11:34

Rytą pradėkite nuo tempimo pratimų: padėkos ne tik kūnas, bet ir protas

LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2019.10.21 11:34

Anot LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ viešėjusių sporto trenerių Aistės Gustės ir Miglės Ščiavinskienės, dažnai pats kūnas mums praneša apie tai, kada jam reikalingi tempimo pratimai. Vos kelios minutės tempimo pratimų per dieną padeda atpalaiduoti ne tik kūną, bet ir mintis, sako sporto trenerės.

Dažnai vos atsikėlus norisi pasirąžyti, išjudinti kūną ir taip pasiruošti gerai dienai. Nors žmonės neretai skundžiasi, jog neturi laiko tempimo pratimams arba nežino, kaip juos atlikti, trenerė A. Gustė sako, kad kai ilgai sėdime, kūnas pats pradeda signalizuoti, kada jam trūksta tempimo pratimų: „Dažnai moterys sako, kad jei praleidžia mankštą, jų nugara netrukus praneša, kad jai norisi išsitempti“.

Sporto trenerė M. Ščiavinskienė pastebi, jog dažnai mes sėdime ne tik per ilgai, bet ir netaisyklingai. Anot jos, nereikėtų ieškoti pasiteisinimų praleisti tempimo pratimus, nes jiems atlikti reikia vos keleto minučių.

„Patempimas ir rąžymasis yra natūralūs procesai, kuriems laiko visada užtenka, mat tokiai mankštai pakanka vos 3–5 minučių ryte ir vakare“, – sako sporto trenerė.

Sukti galvos, kaip taisyklingai atlikti tempimo pratimus, taip pat nereikia. Kaip teigia M. Ščiavinskienė, mankštintis reikėtų įsiklausant į savo kūną ir tempiant jį taip, kaip norisi, – ištiesti nugarą, pratampyti raumenis, kurie trumpėja nuo sėdėjimo.

Anot sporto trenerių, tempimo pratimai atpalaiduoja ir nuramina ne tik kūną, bet ir mintis, todėl trumpa rytinė mankšta gali garantuoti gerą dieną, o kelios minutės tempimo pratimų prieš miegą – ramų poilsį.

Kaip atlikti tempimo pratimus – reportaže (nuo 9.50)

Pirmadienio ryto mankšta

Taip pat skaitykite