Gyvenimas

2019.10.03 16:35

Gydytoja siūlo parą dalyti į tris dalis: 8 valandos turi būti skirtos poilsiui

LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“2019.10.03 16:35

„8 valandos miegui, 8 – darbui ir 8 – poilsiui“, – taip idealų dienos režimą apibūdina LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ viešėjusi gydytoja neurologė Dalia Matačiūnienė. Anot jos, nepailsėjus vieną naktį nieko blogo nenutiks, tačiau ilgai besitęsiantis kokybiško miego trūkumas gali kelti pavojų mūsų sveikatai.

Pasak gydytojos, kiekvieno žmogaus miego poreikis yra individualus, tačiau kasnakt reikėtų miegoti mažiausiai 7–9 valandas.

Pakankamai nepailsėjus, darosi sunkiau susikaupti, greičiau pavargstama, tampa sudėtingiau įsiminti informaciją. „Mažiau pamiegoję vieną naktį, kitą rytą galime jausti net šiokią tokią euforiją, tačiau ilgesnis miego trūkumas išbalansuoja nuotaiką, gali sukelti depresiją, nerimo sutrikimus“, – sako gydytoja D. Matačiūnienė.

„Nekokybiškas poilsis taip pat išbalansuoja medžiagų apykaitą, skatina blogesnį cukraus įsisavinimą, didina cukrinio debeto ir širdies bei kraujagyslių ligų riziką“, – kokybiško miego trūkumo keliamus pavojus sveikatai vardija specialistė.

Anot gydytojos, nieko blogo nenutiks, jei nepailsėsime vieną naktį, tačiau jei nemiga tęsiasi ilgą laiką, vertėtų susirūpinti. „Jei neišsimiegame vieną kitą dieną per savaitę, bet vėliau pakankamai pailsime, didelio pavojaus mūsų sveikatai nekyla. Kad kažkas negerai, įprastai signalizuoja tris mėnesius besitęsiantys miego sutrikimai“, – sako gydytoja D. Matačiūnienė.

Pasak jos, kompensuoti miego trūkumą patartina tik tokiu atveju, jei žmogus dirba pamaininį darbą ir neturi galimybės išsimiegoti naktį. „Jei žmogui nepavyko pailsėti naktį, jam rekomenduojama pamiegoti dieną. Tačiau nemiegant visą savaitę, o tada bandant pailsėti per savaitgalį, medžiagų apykaita lėtėja, nemažėja ir rizika susirgti širdies bei kraujagyslių sistemos ligomis“, – teigia gydytoja ir priduria, kad nesibaigiančių darbų sukūryje atrasti laiko poilsiui – gyvybiškai būtina.

„Geriausia 8 valandas skirti miegui, 8 – darbui ir 8 – poilsiui“, – pažymi gydytoja ir priduria, kad laikydamiesi tokio režimo, sumažinsime riziką pervargti ir patausosime savo sveikatą.

Išsamiau – reportaže (nuo 40.20)

„Labas rytas, Lietuva“ I d. Didėjanti cukrinio diabeto ir nutukimo rizika – neišsimiegojimo kaina, kurios laisvi savaitgaliai neišpirks

Taip pat skaitykite