Gyvenimas

2019.09.30 18:56

Meditacijos mokytoja: medituoti svarbu, kitaip gyvenimas eina pro šalį

LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“2019.09.30 18:56

Kalbant labai bendrai, meditacija yra sąmoningas dėmesys sau, tai yra įgūdis išmokti atitraukti dėmesį nuo išorinių dalykų į save ir pradėti įsisąmoninti bei suvokti, kas su manimi vyksta, taip apie meditaciją kalba jos mokytoja Auksė Brasaitė.

Pasak LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ viešėjusios A. Brasaitės, medituoti yra svarbu, nes kitaip gyvenimas eina pro šalį – esame labai orientuoti į išorinius dalykus ir atitrūkę nuo savo jausmų, emocijų, minčių.

Paklausta, kaip ir kodėl pati pradėjo medituoti, A. Brasaitė sakė, kad toks poreikis atsirado natūraliai: „Visą gyvenimą buvau labai jautri, turėjau rasti būdą, kaip išmokti gyventi su tuo jautrumu. Labai anksti man atsitiko vidinis poreikis rasti ką nors tokio. Kartu buvo vidinis poreikis geriau save pažinti.

Man tai padėjo susitvarkyti su jautrumu. Per paskutinius pusę metų iš mano artimos aplinkos pasitraukė trys mylimi žmonės. Išgyvenu tas netektis ne taip dramatiškai, kaip tai galėtų būti. Aš aiškiai suvokiu, kad tai yra ilgalaikės meditacijos rezultatas.“

Besidomintiems A. Brasaitė patarė visų pirma įvertinti, ko žmogus gyvenime noriu ir ko jam trūksta. Tada reikėtų savęs paklausti, ar meditacija yra įdomu. Jeigu taip, galima jos imtis. Jeigu ne, A. Brasaitė to ir neskatina: „Galima nemedituoti ir jaustis gerai.“

Jei žmogus kaituoja, eina į kalnus ar užsiima kita veikla, kur reikalingas šimtaprocentinis dėmesio sutelkimas, po to jo būsena taip pat būna labai gera.

„Galvojame, kad tą malonumą suteikia veikla, bet aš galvoju, kad tai suteikia sutelktas ir nedalomas dėmesys tam, ką darome. Kitaip tariant, tas surinktas, šimtaprocentinis dėmesys ir yra meditacija. Dėmesys gali būti į veiklą, objektą, bet gali būti ir į save.

Bazinis ir kertinis metodas norint pradėti medituoti yra įgūdžio išlaikyti dėmesį lavinimas. Be gebėjimo išlaikyti dėmesį jokia meditacija nebus įmanoma“, – teigia A. Brasaitė ir priduria, kad meditacijos metodų yra labai daug bei įvairių.

Jeigu žmogus patiria didžiulį nerimą, jam reikėtų rintis tą meditacijos būdą, kuris nuramina ir atpalaiduoja.

Jeigu nori daugiau susitelkimo, koncentracijos, produktyvumo, tada reikia rinktis būtent tai suteikiantį meditacijos metodą.

Jeigu kyla klausimų, kas aš esu, kaip veikia mano protas, kaip veikia mano emocijos, kas yra kvėpimas ar apskritai norisi patyrinėti save, yra ir savityros metodų.

Turintiems išlavintą vaizduotę tiks vizualizacijos metodai.

Norintiems pradėti medituoti A. Brasaitė pataria patogiai atsisėsti, užsimerkti ir sutelkti dėmesį į kvėpavimą, jo cikliškumą, bangas, gilumą. Užduotį galima pasisunkinti – skaičiuoti iškvėpimus ir tai tęsti bent 5-10 minučių.

Nors atrodo labai paprasta, pasak A. Brasaitės, tokia užduotis jau po 10 sekundžių pasirodys besanti sunki, nes žmogaus dėmesys paprastai labai šokinėja nuo vieno objekto prie kito.

Išsamiau – laidos įraše:

„Labas rytas, Lietuva“ II d. Sąmoningas dėmesys sau: ko noriu gyvenime ir ko jame trūksta?