Gyvenimas

2019.09.27 12:59

Klaipėdos mados savaitėje vyraus permainų tema

LRT.lt2019.09.27 12:59

Aštuntus metus Klaipėdoje vyksianti mados savaitė „Fashion Week Klaipėda“ žada intensyvų renginių maratoną, kurį vainikuos tarptautinis madų šou. Spalio 4-13 d. įvairiose miesto erdvėse bus galima ne tik stebėti įvairių projektų pristatymus, bet ir bendrauti su žinomais dizaineriais, dalyvauti dirbtuvėse, įsigyti unikalių mados kūrinių, lankyti parodas ir t.t. Viską vienys bendra tema „lūžis“ – aprėpianti darnaus vartojimo, sąmoningumo sampratą plačiąja prasme.

Mados renginys su turiniu

Nuo kitų didžiųjų mados renginių Lietuvoje festivalis „Fashion Week Klaipėda“ skiriasi dideliu dėmesiu edukacijai – tai buvo vienas svarbiausių principų, kuriais visus septynis metus rėmėsi organizatorių komanda. Visada buvo siekiama sudaryti sąlygas mokytis visiems, tiek auditorijai, tiek vienaip ar kitaip dalyvaujantiems mados savaitėje.

Mados ir dizaino profesionalams kasmet rengiami mokymai, organizuojamas mados forumas, norintys save išmėginti modelio kailyje gali dalyvauti laisvose ir atvirose modelių atrankose, siekiama užtikrinti sąlygas jauniems dizaineriams mokytis iš labiau patyrusių, o mados vartotojai kviečiami bendrauti su dizaineriais, dalyvauti įvairiuose dirbtuvėse ir kituose renginiuose.

Anksčiau festivalis vadinosi „Ikra mada“, bet aštuntaisiais gyvavimo metais buvo nutarta pavadinimą keisti į „Fashion Week Klaipėda” kaip labiau tinkamą smarkiai išaugusiam renginiui.

Mados savaitė aštuntąjį gimtadienį ūgtelėjo ne tik pavadinimu, bet ir turiniu – pripažįstant vis aštresne problema tampančią ekologinės krizės sąlygotą klimato kaitą, tvarus ir sąmoningas vartojimas tapo kertine festivalio ašimi. Tema „lūžis“ aprėpia poreikį pripažinti naujas žaidimo taisykles, kurios galioja visiems, tiek gamintojams, tiek vartotojams.

Mados pabaiga

„Man nebeįdomu sekti mados tendencijas, stengtis atrodyti madingai – tai nenuoširdu ir netikra“, – pasakojo „Mados savaitė Klaipėdoje“ įkūrėja ir prodiuserė Jurga Sutkutė.

Šį radikalų teiginį ji paaiškino teisingu prioritetų išdėliojimu: „Pirmiausia turi įvykti posūkis nuo tuštybės į sąmoningumą, kai sutaikai vidų su išore, atsiranda platesnis požiūris į madą. Tam tikra prasme ilgai buvome patamsyje – mados industrijos kūrėjai ir vartotojai, juk viskas galų gale susiveda į ekologiją.“

Festivalio sumanytoja tikino, kad kito kelio net nebėra, tad sutinka su teigiančiais, kad ateina mados, taip kaip ji buvo iki šiol suprantama, pabaiga: „Mada nėra tik rūbai – tai vidinės esybės išraiška, filosofija, psichologija, bet už viso to stovi didžiuliai fabrikai su išnaudojamais darbuotojais, išteklių švaistymu ir dideliu atliekų kiekiu.“

Jai pritaria mados forume dalyvausianti Vilniaus dailės akademijos doktorantė, kostiumo dizainerė Liucija Kvašytė: „Mados sociologams prakalbus apie mados pabaigą, itin svarbu ugdyti vartotojo sąmoningumą renkantis ką vartoti, o dar labiau – skatinti visai nevartoti, taip pasipriešinant mados kaip kultūros ir meno srities nuvertėjimui.“

Festivalyje vyks net penkios dirbtuvės, kurių metu norintys galės pasisemti įkvėpimo rūbų ir aksesuarų atnaujinimo ir perkūrimui. Taip pat bus proga susipažinti su dizaineriais, kurie savo darbe vadovaujasi tvarumo principais.

Specialių renginių metu lankytojai taip pat bus pažindinami kaip susikurti įdomią spintos kapsulę ar galės keistis nebenaudojamais rūbais. Atskiro paminėjimo vertos įvairios parodos – nuo juvelyrikos, iki mados iliustracijos ir fotografijos.