Gyvenimas

2019.09.21 19:29

Ligos nepuls, jei išlaikysite organizmo terpės pusiausvyrą: kas rūgština, o kas šarmina?

esant rūgštinei terpei virusai puola dažniau
LRT radijo laida „Sveikata“, LRT.lt2019.09.21 19:29
Sveikata. Kaip po atostogų be streso grįžti į rutiną?

Ligoms nebeatsparūs tampame tada, kai mūsų organizmą užvaldo rūgštys. Jų išvengsime, jeigu žinosime, kurie produktai mus rūgština, o kurie – šarmina. Svarbu žinoti ir dar keletą niuansų, pavyzdžiui, tai, kad net ir gerai pasirinktas maistas taps ne toks vertingas, jeigu jį netinkamai paruošite, LRT RADIJO laidoje „Sveikata“ sako holistinės medicinos atstovė Gražina Paliokienė.

Ligos ima pulti tada, kai nusilpsta imunitetas. Viena iš sveiko organizmo sąlygų – rūgštinė ir šarminė organizmo pusiausvyra, t. y. organizmo pH. Kai organizmo terpė rūgštinė, virusai mus puola dažniau. Kaip išlaikyti pusiausvyrą, kad nesirgtume? Kas šarmina, o kas rūgština mūsų organizmą? Apie tai papasakojo holistinės medicinos atstovė G. Paliokienė.

Pasak pašnekovės, organizmą šarmina:

– medus ir visi bičių produktai,

– natūralūs saldikliai: agavos, rudųjų ryžių sirupai (nepiktnaudžiaujant, nes turi cukraus),

– daržovės, ypač žaliosios: špinatai, kitos kopūstinės daržovės, salierai, morkos, imbieras, svogūnai,

– vaisiai ir uogos: juodieji serbentai, obuoliai, melionai, arbūzai, papajos, datulės, mangai, citrinos, vynuogės, abrikosai, kiviai, apelsinai, granatai,

– razinos,

– jūros druska,

– prieskoninės žolelės, ypač sidabražolė, cinamonas, garstyčios,

– baltoji ir žalioji arbatos.

Pieniškas šokoladas turi oksalinės rūgšties, kuri skatina akmenų formavimąsi inkstuose.

Vis dėlto G. Paliokienė tikina, kad būtinas balansas: „Gera dieta organizmui duoda visko, ko jam reikia, kad jis galėtų normaliai funkcionuoti.“

Organizmą rūgštinantys produktai:

– mėsa ir visi gyvuliniai produktai: pienas ir jo produktai, ypač fermentinis sūris (nors šie produktai šarminiai, galutinis produktas būna rūgštinis; balta mėsa – mažesnio rūgštingumo),

– balta duona,

– baltieji ryžiai,

– riešutai, išskyrus migdolus, kaštonus ir kokosus,

– grūdai, išskyrus grikius ir sorą,

– cukrus,

– vynas, alus, spiritai,

– actas,

– majonezas,

– kava,

– arbata (išskyrus žaliąją ir baltąją),

– gazuoti gėrimai,

– pakuotos sultys su dirbtiniais saldikliais,

– rabarbarai, bruknės, spanguolės, slyvos, tačiau jos turi ir labai naudingų organizmui medžiagų.

Pasak G. Paliokienės, rafinuotas cukrus – nuodas Nr. 1. Jam reikėtų ieškoti pakaitalų. Pieniškas šokoladas turi oksalinės rūgšties, kuri skatina akmenų formavimąsi inkstuose – to išvengsite, jeigu vartosite juodąjį šokoladą.

Kuo žmonės geriau gyvena, tuo jų maistas rūgštesnis.

„Proteinai tiesiog būtini mūsų organizmui, todėl tais produktais, kurie labai rūgština, nereikėtų piktnaudžiauti. Pavyzdžiui, valgote mėsą dukart per dieną. Galima valgyti vieną kartą ar kas antrą dieną, galima pakeisti žuvimi, augaliniais proteinais“, – pažymi holistinės medicinos atstovė.

Taip pat ji teigia, kad viso grūdo patiekalai yra sveikas maistas, ir jokiu būdu neturi būti eliminuotas iš dietos.

Be to, dažnai pasirenkame tinkamus produktus, bet, pavyzdžiui, per ilgai juos verdame – taip prarandama dalis šarminių savybių.

Kas atsitinka su organizmu, kai jis yra surūgštėjęs ilgą laiką? Tyrimai rodo, kad cholesterolis gaminamas tada, kai organizme yra daug rūgštinių atliekų, ir tai daroma tam, kad būtų neutralizuotas rūgščių perteklius. Taip tikina pašnekovė.

„Kai kurie mokslininkai teigia, kad kraujo induose riebalinės plokštelės atsiranda tam, kad apsaugotų sieneles nuo rūgščių. Taip vystosi aterosklerotinės ligos, kraujagyslių, širdies susirgimai“, – sako ji.

Padidėjus inkstų audinio šarmingumui, žymiai pagerėja toksinų šalinimas. Surūgštėjusiuose audiniuose ląstelėms sunkiau pasisavinti deguonį. Rūgštinės atliekos kaupiasi sąnariuose – susidaro kristalai, kurie atrodo tarsi sudaužytas stiklas. Sakome, susidėvėjo sąnariai. Tačiau, anot holistės, pastaruoju metu jie ėmė susidėvėti labai labai anksti. Be to, esant rūgštinei terpei labai kenčia ir nervų sistema.

Nėra lengva sveikai maitintis, pakeisti savo gyvenimo būdą ir įpročius. Apskritai, G. Paliokienės teigimu, iš prieš keliolika metų atlikto tyrimo matyti – kuo žmonės geriau gyvena, tuo jų maistas rūgštesnis.

Plačiau – laidos įraše (nuo 16.40 min.).

Parengė Indrė Česnauskaitė.