Gyvenimas

2019.09.16 16:50

Septintoji Ugnės Martinaitytės drabužių kolekcija gimė visiškoje tyloje

LRT.lt2019.09.16 16:50

Viena ryškiausių jaunosios kartos Lietuvos drabužių dizainerių Ugnė Martinaitytė ir jos prekės ženklas „Ohmy“ sugrįžta su 2019-20 m. rudeniui ir žiemai skirta kolekcija moterims, kurią dizainerė pavadino „Be garso“ (angl. „Soundless“), rašoma pranešime žiniasklaidai.

Tai jau septintoji jos kolekcija ir pirmoji, kurioje U. Martinaitytė negvildena opių socialinių temų ir tiesiog pasineria į save bei analizuoja patį drabužio kūrimo procesą. Tam, sako dizainerė, būtina viena sąlyga – jokių išorinių dirgiklių, ypač garsų, tik visiška tyla.

„Tai man nauja patirtis, nes anksčiau galėdavau kurti ir triukšmingiausioje miesto aikštėje. Kurdama šią kolekciją intuityviai norėjau atsiriboti nuo aplinkos – nuo vaizdų ir ypač nuo garsų, pailsėti nuo triukšmo, pabūti su savimi ir tiesiog leisti rankai piešti negalvojant“, – apie kolekcijos atsiradimo užkulisius pasakoja U. Martinaitytė.

Pasak jos, susikoncentravimas į procesą ir dėmesio sutelkimas į būsimą drabužį išėjo į naudą – ant popieriaus, o vėliau ir prototipuose išryškėjo švarūs, itin minimalistiniai siluetai, skulptūriškos, formą laikančios konstrukcijos arba, atvirkščiai, lengvos ir besiplaikstančios formos.

Tačiau visus naujosios kolekcijos modelius vienija pagrindinis bruožas – vizualinis aiškumas, simetrija, pusiausvyra, linijų ir formų švara, spalvų ir faktūrų vientisumas.

Minimalistinio lietuviško mados dizaino veidu dažnai vadinama U. Martinaitytė vis ryškėjusį pokytį savyje komentuoja taip: „Jau kurį laiką dirbdama negalėdavau klausytis muzikos. Kad ir kokia gera ji būtų, muzika išblaško arba prideda savo spalvų į kolekciją. O aš noriu girdėti tik save, kad išsigryninčiau, kas esu kaip dizainerė ir kokiu keliu toliau turiu eiti. Aišku viena – vis labiau tyrinėju minimalizmą, judu tikrumo, grynumo, savo kūrinių suasmeninimo link. Turbūt todėl šįkart savaime nekilo noras per kūrybą analizuoti socialinių problemų ar į aplinką žvelgti sarkastiškai“.

Dizainerė pastaraisiais metais buvo sukėlusi nemažai diskusijų, kai pašiepė ydingus visuomenės ir žmonių elgesio tendencijas – susvetimėjimą, neatsargų elgesį internete, vis dar gajų patriarchatą. Kone daugiausiai diskusijų, o kartu ir palankių kritikų vertinimų sulaukė debiutinė U. Martinaitytės kolekcija „Cosmo Jesus“, kurioje gvildentas pasikeitęs religijos vaidmuo modernioje eroje.