Gyvenimas

2019.09.10 08:24

Daug sėdintiems kineziterapeutas pataria daugiau muistytis

parodė pratimų, paprastesnių nei nuotraukoje
LRT RADIJO laida „Ryto garsai“, LRT.lt2019.09.10 08:24

Sėdėjimas šiais laikais yra neišvengiamas, todėl geriau reikia kalbėti ne apie jo žalą, o ieškoti priemonių, kaip padaryti, kad ilgalaikis sėdėjimas mums nepakenktų, sako LRT RADIJO laidoje „Ryto garsai“ viešėjęs kineziterapeutas-osteopatas, asmeninis treneris Edvinas Brasas.

Specialistas sako, kad žmogui kenksmingiausia yra statinė pozicija – kai visą laiką praleidžiame nejudėdami.

Pasak E. Braso, net pats sveikiausias žmogus ims jausti kokius nors simptomus jau po 40 minučių, jeigu sėdės vienoje pozicijoje, kad ir taisyklingai.

„Sėdėjimas turėtų būti kuo įmanoma judresnis. Vaikystėje mums sakydavo „Nesimuistyk, sėdėk tiesiai ir ramiai. Tai klaidinga. Mūsų kūnas sutvertas judėti“, – pabrėžia E. Brasas ir pataria sėdint muistytis kuo daugiau.

E. Brasas teigė, kad net ir susikūprinti sėdint yra nieko blogo, tiesa, tai neturėtų trukti ilgiau nei kelias minutes. Gerai ir keisti rankų pozicijas, sukiotis.

„Vandens puodukas ant stalo yra gera proga – atsigeriu vandens ir pajudu. Minimalus judesys nesukels ilgalaikių statiškos pozicijos padarinių“, – kalbėjo E. Brasas.

Jis priminė ir pagrindines taisyklingo sėdėjimo gaires – nugara turėtų būti kuo teisesnė, kompiuterio ekranas – akių lygyje, o kėdė – patogi kiekvienam individualiai.

E Brasas LRT RADIJO studijoje parodė ir kelis pratimus, kaip pasėdėjus galima pramankštinti pečius, kaklą ir visą kūną. Nesudėtingi pratimai – laidos įraše: