Gyvenimas

2019.09.06 12:08

Bėgimas tinka ne tik suaugusiems: kuo jis gali būti naudingas vaikams?

LRT.lt2019.09.06 12:08

Specialistai pataria vaikus lavinti įvairiapusiškai, ugdant ne tik jų pažintinius, emocinius ar socialinius įgūdžius, bet ir fizinius gebėjimus. Vienas iš lengviausių būdų tam – bėgimas, kuris, pasak Kauno technologijos universiteto (KTU) Sporto ir sveikatingumo centro trenerės Ernestos Karaškienės, padeda lavinti ne tik greitį, jėgą ar ištvermę, bet ir vaiko koordinaciją.

Bėgimas yra vienas paprasčiausių būdų mankštintis, kuris taip pat siejamas su teigiamu poveikiu organizmo sveikatai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Be to, ši fizinė veikla sudaro beveik visų sporto šakų pagrindą. Todėl jau mažiems vaikams patariama dalyvauti ir įvairiuose bėgimuose kartu su tėvais.

„Vaikus rekomenduojama lavinti visapusiškai, bėgioti ne tik lygiais paviršiais, bet ir žole, smėliu, nuokalne ar į kalną“, – tikina trenerė E. Karaškienė.

Būtent dėl to tradiciniame, rugsėjo 14 d. vyksiančiame „Ateik ir įveik!“ bėgime, kurį organizuoja KTU Sporto ir sveikatingumo centras, mažiesiems ir jų tėveliams bus paruošta speciali 1,3 km trasa su dirbtinių kliūčių ruožu.

Kada vaikas pasirengęs bėgimui?

Vaikai bando bėgioti vos atsistojus ant kojų, tačiau, anot E. Karaškienės, iš tikrųjų bėgioti jie pradeda tik tuomet, kai jau gerai vaikščioja – dažniausiai būdami metų ar kiek vyresni. Tačiau KTU trenerė siūlo vaikus lavinti nuo mažų dienų.

„Išėjus pasivaikščioti galima įtraukti kelis trumpus bėgimus apie 10-20 m. Kiekvieną dieną tokių bėgimų skaičių galima didinti, o po kelių mėnesių ilginti atkarpą iki 50-100 m. Taip ilginant bėgimą ir trumpinant ėjimą, vaikas gali be sustojimo nubėgti ir 1 km, – patarimais dalijasi E. Karaškienė. – Vaikams labai smagu bėgioti su šeimos nariais. Jiems tai tarsi žaidimas, teikiantis malonumą, kuris vėliau gali tapti pomėgiu.“

Norint, kad vaikas augtų sveikas, jis turi būti fiziškai aktyvus. Tačiau šiais laikais dėl įvairių technologijų vaikai tampa vangūs, o dauguma mieliau leidžia laiką prie televizoriaus ar kompiuterio ekrano. Trenerės teigimu, vaiko fiziniam aktyvumui per dieną turėtų būti skiriama bent 3-4 valandos.

„Fiziškai aktyvus vaikas yra sveikas vaikas. Fizinis aktyvumas skatina vaiko augimą, didina protinį aktyvumą, raumenų tonusą, vaikas tampa fiziškai pajėgus. Per mažai judant, gali sutrikti kraujotaka, kvėpavimas, pervargti centrinė nervų sistema, vaikas gali pasidaryti irzlus, nedėmesingas, vangus“, – sako E. Karaškienė.

Jos nuomone, svarbiausia fizinį aktyvumą pateikti kaip pramogą ir taip sudominti vaikus – tam puikiai tinka įvairios šventės ir masiniai bėgimai.

Itin svarbus vaiko įvertinimas

Profesionali trenerė E. Karaškienė pasakoja, kad norint, jog vaikas pamiltų bėgimą, jam tai reikia pateikti kaip pramogą arba žaidimą, kurio metu jis smagiai leistų laiką. Galima ir apdovanoti arba nustebinti maža smulkmena už nuveiktą darbą, atliktą treniruotę ar tam tikrą nubėgtą atstumą.

„Dažnai tėvelius matome bėgant su visai mažais vaikučiais. Jie bėgimą kaitalioja su ėjimu ir taip nesunkiai įveikia trasą“, – teigia trenerė.

Pasak jos, tokiuose bėgimuose nėra svarbus laiko rezultatas – svarbiausia įveikti numatytą atstumą.