Gyvenimas

2019.08.20 11:33

Išrankumas ar mada: kokias mitybos tendencijas diktuoja „milenialsų“ karta?

LRT.lt2019.08.20 11:33

Y karta, vadinamieji „milenialsai“, dažnai pavadinami išrankiais, išlepintais ar net išpuikusiais. Nenuostabu, kad jų valgymo įpročiai taip skiriasi nuo ankstesnių kartų – pastarieji linkę eksperimentuoti ir ragauti viską, kas šiuo metu „ant bangos“. Tad kokias mitybos tendencijas ji diktuoja?

Šie, tarp 1980 ir 2000 m. gimusios kartos, atstovai žengia koja kojon su pasaulinėmis tendencijomis, drąsiai išbando naujoves, nesibodi keisti ir keistis.Užsienio portalai jau seniai mirga nuo sudarinėjamų sąrašų, į kuriuos patenka maisto produktai, būdingi „milenialsų“ kartai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Juose būtinai rastume ispaninį šalaviją arba chia sėklas, goji uogas, avokadus, pieno pakaitalus, granolą, kalė salotas ir korėjiečių dievinamus kimčius, kokosų aliejų, begliutenę duoną, proteino miltelius ir, žinoma, visą spalvų paletę ekologiškai užaugintų vaisių bei daržovių.

Be to, šios kartos virtuvėje karaliauja ne vien įdomesnis ir sveikesnis maistas, bet ir buitį gerokai palengvinantys prietaisai: vaisių ir daržovių trintuvės, kokteilių plakikliai ir gertuvės ir pan.

„Milenialsai“ mėgsta rafinuotas vakarienes įdomiuose baruose ar restoranuose, tačiau dar labiau jiems patinka eksperimentuoti namuose ir patiems kurti bei atrasti receptus, įkvėptus įvairių pasaulio šalių virtuvių.

Taikinyje – maistas, vertas „instagram“ nuotraukos

Pasak maisto mylėtojos ir maisto tinklaraščio „Ant medinės lentelės“ autorės Kristinos Pišniukaitės-Šimkienės, „milenialsų“ karta tikrai labai didelį dėmesį teikia sveikatingumui: nuo gyvensenos iki judėjimo ir, žinoma, subalansuotos mitybos.

Tiesa, maisto tinklaraštininkės nuomone, nebūtinai visi madingi produktai savaime reiškia sveiką pasirinkimą.

„Pavyzdžiui, produktai be glitimo savo sudėtimi yra gerokai nusileidžia kokybiškiems viso grūdo miltų produktams. Mano nuomone, ši karta aukština ne sveikus produktus, o tiesiog daugiau dėmesio skiria savo organizmo pažinimui, ieško geros savijautos recepto.

Todėl kartais dėl sveikatos priežasčių atsisakoma glitimo ar karvės pieno. O jei ir nieko neatsisakoma, dažnai renkamasi sveikesnės alternatyvos“, – teigia K. Pišniukaitė.

Čia pat ji priduria, jog šios kartos atstovų socialinių tinklų paskyros yra puikus ir jų meniu atspindys: „Milenialsų“ „Instagram“ istorijoje tikrai nerasite nuotraukos su batonu, majonezu ir dešra, tačiau greičiausiai ten bus natūralaus raugo duonos, geriau žinomos kaip sourdough, skrebutis su avokadu, lašiša ir kiaušiniu su skystu tryniu.

Ši karta maitinasi stilingai, kreipia dėmesį ne tik į maistines savybes ir skonį, bet ir maisto išvaizdą, estetišką pateikimą“.

Pirkėjų krepšeliuose vis dažniau randamas supermaistas

Dar vienas „milenialsų“ kartos mėgstamas terminas – tai supermaistas. Šis titulas, pasak tinklaraštininkės K. Pišniukaitės, šiandien apima didelę, ypatingomis savybėmis pasižyminčių produktų gausą, į kurią patenka uogos, saldžios bulvės, riešutai, pupelės, lašiša, kiaušiniai, produktai su probiotikais, žalioji arbata, ciberžolė, ghi sviestas ir kiti.

„Šiuos produktus išties myli naujoji karta, jie akivaizdžiai dominuoja populiarių šiuolaikiškų maisto tinklaraštininkų receptuose. Aš taip pat labai rekomenduoju mityboje siekti įvairovės ir supermaistą bent kartais įtraukti į savo mitybą“, – pasakoja maisto mylėtoja.

Tuo tarpu prekybininkai taip pat stebi augantį pirkėjų susidomėjimą sveikesniais maisto pasirinkimais. Prekybos tinklo IKI komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė sako, kad pastaraisiais metais Lietuvoje daugėja žmonių, vengiančių glitimo bei netoleruojančių laktozės, todėl didėjanti šių prekių paklausa yra akivaizdi.