Gyvenimas

2019.08.19 21:28

Paaiškino apie keleivių teises ir pamestus lagaminus: „Gucci“ kostiumėlio avialinijos nekompensuos

LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2019.08.19 21:28

Skrydis yra malonumas, bet kartu tai ir išbandymas, o jei pasimetė lagaminas ar skrydis atšauktas, reikia ieškoti naujų galimybių, sako Europos vartotojų centro vedėja Raimonda Balnienė ir priduria, kad maždaug pusė jos įstaigos gaunamų užklausų susijusios būtent su kelionėmis ir skrydžiais.

LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ viešėjusi specialistė papasakojo, kokių teisių turi lėktuvų keleiviai ir kada bei į kokio dydžio kompensacijas jie gali pretenduoti.

„Pirmiausiai apie lagaminus. Reikalus jiems dingus ar apgadinus reguliuoja Monrealio konvencija. Pagal ją, jeigu dingęs lagaminas neatsiranda per 21 dieną, jūs galite gauti kompensaciją. Bet į lagaminą negali prisidėti bet ko ir tikėtis daugybės tūkstančių kompensacijos. Maždaug 1300 eurų yra viskas, ką gali gauti už dingusį lagaminą“, – pabrėžė R. Balnienė.

Todėl ji patarė prieš skrydį vertingus daiktus pasiimti su savimi, o ne sudėti juos į registruojamą bagažą.

Jeigu lagaminas vėluoja, o jūs nusileidote svečioje šalyje ir likote be būtiniausių daiktų, galite gauti kompensaciją iki 1200 eurų, teigė R. Balnienė. Pasak jos, už šią sumą pavyks įsigyti visą naują, pavyzdžiui, svarbiam darbo renginiui reikalingą garderobą – kostiumą, batus, rankinę, higienos bei kosmetikos priemones.

„Esame turėję atvejų, kai „Gucci“ kostiumėlį nusipirko, tai aviakompanija nesutiko kompensuoti tokios sumos. Bet jeigu perki daiktus, kurių būtinumą gali įrodyti, tau tas išbandymas gali virsti malonumu“, – sakė R. Balnienė bei priminė, kad tokiu atveju būtina surinkti visus pirkimo čekius.

Be to, jeigu lėktuvas vėluoja dvi valandas, avialinijos privalo pasirūpinti būtinais žmogaus poreikiais – maistu, vandeniu. Jeigu skrydis vėluoja daugiau nei 3 valandas, yra perkeltas arba atšauktas, keleiviams priklauso ne tik maistas, gėrimai, nakvynė, bet ir kompensacija.

Ištikus bet kokiems nesklandumams, R. Balnienė patarė pirmiausiai kreiptis į paslaugos teikėją – avialinijas. O jeigu kyla klausimų, kvietė nemokamai konsultuotis su Europos vartotojų centro specialistais.

Išsamus pokalbis – laidos įraše (nuo 26.15 min.):

„Labas rytas, Lietuva!“ I dalis. Ką daryti, jei skrydžiai atšaukiami arba persėdimuose dingsta jūsų daiktai?