Gyvenimas

2019.08.16 21:51

Beatos Nicholson patarimai, kaip gardžiai paruošti tikrą supermaistą – kruopas

LRT TELEVIZIJOS laida „Beatos virtuvė“, LRT.lt2019.08.16 21:51

Bolivinės balandos tokios maistingos, kad net kartu su kosmonautais skrenda į misijas, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Beatos virtuvė“ teigia jos vedėja Beata Nicholson. Ji pasidalijo patarimais, kaip elgtis, kad kruopos pavirstų į gardžią ir maistingą košę: kurias kruopas mirkyti, kiek laiko jas virti ir kurios kokių maistinių medžiagų turi.

Kruopos – tikras supermaistas. Jas verta kuo dažniau valgyti, nes kruopos sočios, turtingo skonio, jose gausu vitaminų, mineralų, aminorūgščių, ląstelienos ir lėtai pasisavinamų angliavandenių.

Kruopos turi skirtingų savybių. Bet visų rūšių kruopas rekomenduotina keliskart perplauti šaltu vandeniu, kad pašalintume visus nešvarumus.

Prieš virdami kruopas pamirkykite: jos greičiau išvirs ir praras mažiau maistinių medžiagų.

„Prieš virdami kruopas pamirkykite: jos greičiau išvirs ir praras mažiau maistinių medžiagų. Virkite šviežiame vandenyje ir geriau trumpiau nei ilgiau, kad kruopos neištižtų“, – svarbiu patarimu dalijasi B. Nicholson.

Grikiai

Šios kruopos – B. Nicholson mėgstamiausios. Jos teigimu, tai kone vertingiausios lietuviškos kruopos.

„Jei grikius užpilsite karštu vandeniu ir tiesiog paliksite per naktį – iš ryto net nereikės jų virti, pakaks pašildyti“, – sako laidos vedėja.

Perlinės kruopos

Šios kruopos sunkesnės, verda ilgiau, tačiau yra sočios, tikro lietuviško skonio. Jas reikėtų pamirkyti nors kelias valandas ir virti 20–30 minučių.

Perlinės kruopos tinka ne tik sriuboms, bet ir salotoms, svarbu jų nepervirti, sako B. Nicholson.

Bolivinės balandos

„Bolivinės balandos tokios maistingos, kad net kartu su kosmonautais skrenda į misijas“, – teigia laidos vedėja.

Užpilkite šviežio vandens dvigubai daugiau, nei yra kruopų, ir virkite 10–12 minučių. Vos pamatę, kad atsiskyrė kruopos aureolė, žinokite – balanda išvirė. Tinka sriuboms, košėms, salotoms.

Avižų kruopos

Jos pilnos sudėtinių angliavandenių, maistinių skaidulų ir gerųjų riebalų. Prieš virdami – būtinai pamirkykite ir virkite apie 10–15 minučių.

„Jomis galite keisti ryžius plovuose ar iš jų ruošti skanią, ilgai energija aprūpinsiančią pusryčių košę“, – teigia B. Nicholson.

Burnočių sėklos neturi glitimo, todėl tinka tiems, kas jo netoleruoja.

Burnočių sėklos

Subtilaus riešutų skonio, lengvos, nes turi mažiausiai angliavandenių ir greitai įsisavinamos, nes jose daug aukščiausios kokybės baltymų.

„Valgomos virtos, skrudintos, spragintos, traiškytos ar maltos. O dar iš burnočių spaudžiamas aliejus“, – pasakoja ji.

Burnočių nebūtina mirkyti, o sėklos išvirs per maždaug 15 minučių. Šios kruopos neturi glitimo, todėl tinka tiems, kas jo netoleruoja.

Sorų kruopos

Jose taip pat daug baltymų, itin daug kalio, fosforo ir magnio. Sorose daug krakmolo, todėl jas reikia išmirkyti, bet mažai glitimo, todėl jos lengvai virškinamos ir nesukelia jokių alerginių reakcijų.

Šias kruopas reikėtų virti apie 20 minučių.

Plačiau – laidos įraše (nuo 29.49 min.).

Taip pat skaitykite

Parengė Indrė Česnauskaitė.

Beatos virtuvė 56 laida