Gyvenimas

2019.06.11 21:04

Kolageno senstant mažės, ką bedarytumėte: Unikauskas patarė, ką daryti, kad jo nesumažėtų per anksti

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2019.06.11 21:04

Kolagenas jus suklijuoja kaip klijai, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ teigia Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Jo teigimu, kolagenas nėra vien grožio baltymas, apsaugantis nuo raukšlių, – tai gyvybiškai svarbi medžiaga kaulams, sąnariams ir raumenims.

Kolageno atsargos su amžiumi organizme palaipsniui senka – tai neišvengiama, sako A. Unikauskas. Tačiau kuo ilgiau palaikyti kolageno atsargas tokio lygio, kad jūsų oda raukšlėtųsi lėčiau, o sąnariai išliktų sveiki ilgiau, – įmanoma.

Vieni, sulaukę 20-ies metų, atrodo kaip 45-erių, o kai kurių net ir įpusėjusių septintą dešimtį oda atrodo taip, tarsi jie būtų 30-ties – kaltininkė gali būti genetika, tačiau vis dėlto senėjimo požymių „nurašyti“ likimui negalima, nes kolageno atsargomis galime pasirūpinti ir patys.

„70 proc. odos, plaukų, nagų ir beveik 100 proc. jungiamojo audinio sudaro kolagenas. Jis tiesiog suklijuoja jus kaip klijai: nuo galvos plaukelių iki kiekvieno odos milimetro. Jis netgi veikia bendrą žarnyno sveikatą, taip pat ir jo pralaidumą“, – aiškina profesorius.

Anot jo, kolageno organizme ima mažėti tada, kai po epidermio sluoksniu esantis kolageno tinklas ima retėti. Tada pasirodo ir pirmosios raukšlės.

„Kolageno sumažėjimas – tai judrumo sumažėjimas, raumenų masės ir tonuso nykimas, lankstumo stoka, prastėjanti odos būklė“, – sako jis.

Jei jums per 80 metų, jūsų organizme kolageno kiekis yra iki 75 proc. mažesnis nei 30-mečių – tai stulbinantis skaičius, pažymi medikas.

Kolageno gamybą stabdo arba jį naikina:

– prastas miegas,

– perteklinis cukraus vartojimas,

– dėl streso padidėjęs kortizolio kiekis,

– nesaikingas deginimasis,

– antioksidantų trūkumas,

– judėjimo stoka,

– sutrikusi žarnyno veikla,

– vitamino C ir cinko trūkumas,

– laisvieji radikalai.

„Ar šie požymiai jums pažįstami? Nesijaudinkite, nė vienas iš mūsų nėra tobulas. Bet keli nežymūs jūsų gyvenimo būdo ir mitybos patobulinimai gali paskatinti gamintis kolageną“, – tikina A. Unikauskas.

Paprasti būdai, kaip paskatinti kolageno gamybą

1. Vištų kaulų sultinys

„Idealu, jei jį virtumėte dvi paras ant silpnos ugnies. Tada gaunamas geriausias poveikis“, – sako profesorius.

2. Adaptogeninės žolelės

Kolageno gamybą ypač skatina tokios adaptogeninės žolelės, kaip bazilikas ar ženšenis.

3. Vitamino C gausus maistas

Papildyti organizmą vitamino C atsargomis padės kiviai, citrusiniai vaisiai, brokoliai, paprikos, lapiniai ir rauginti kopūstai.

4. Daug sieros turintys produktai

Tokie produktai – tai česnakai, svogūnai, kiaušinių tryniai, kryžmažiedės daržovės.

5. Prieskoniai, žolelės ir uogos – pilni antioksidantų

Antioksidantų gausios ciberžolės, rozmarinai, žalioji arbata, ožerškio (goji) ir acai uogos.

6. Saikingas deginimasis

„Dar vienas praktiškas patarimas – nepersistenkite degindamiesi saulėje“, – sako A. Unikauskas. Taip pat jis itin rekomenduoja naudoti apsauginius kremus nuo saulės.

Kolagenas svarbus ne tik siekiant išsaugoti odos grožį. Tai yra gyvybiškai svarbi medžiaga jūsų kaulams, sąnariams ir raumenims. Su amžiumi šio baltymo gamyba organizme mažėja savaime, tad pasirūpinkite, kad jo nepradėtų trūkti per anksti“, – pažymi daktaras.

Laidos įraše – žolininko komentaras apie adaptogenus, skatinančius kolageno gamybą, ir kaip teisingai juos vartoti; taip pat patarimai, kokį apsauginį kremą nuo saulės naudoti atsižvelgiant į savo odos tipą.

Taip pat skaitykite: Gyvenimas be tulžies pūslės priklauso nuo jūsų: nesutvarkysite mitybos – bus blogiau nei prieš operaciją

Parengė Indrė Česnauskaitė.

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius