Gyvenimas

2019.06.11 07:21

Kaip pasiruošti bėgimui: įgūdžius galėsite išbandyti ir maratone

Vilniaus visuomenės sveikatos biuro kinezetarapeutė Kristina Kubiliūtė LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ papasakojo, kokius pratimus atlikti prieš bėgimą. Anot jos, lauke bėgiojant karštu oru būtina imtis atsargumo priemonių: vartoti daugiau vandens, pasirūpinti apsauga nuo saulės – kepure, bėgimo metu vėdinti galvą.

Po bėgimo reikia atstatyti elektrolitų pusiausvyrą, o tam tinka izotoniniai gėrimai. Pasak kinezetarapeutės, bėgioti nevertėtų asmenims, kurie turi kardiologinių problemų.

„Žmonėms, kurie pradeda aktyviai sportuoti, pirmiausiai rekomenduojame pasitarti su šeimos gydytoju“, – sakė K. Kubiliūtė.

Norintiems pradėti bėgioti gali padėti Vilniaus visuomenės sveikatos biuro bėgimo trenerės, kurios visą vasarą Vingio parke vykdys projektą „Ruoškis bėgti“. Jos gali padėti pasiruošti įvairių distancijų bėgimams, netgi maratono.

Pasak K. Kubiliūtės, tie, kurie rudenį planuotų bėgti maratoną, pasiruošimui turėtų skirti visą vasarą. Jos patarimu, pradedantiesiems reikėtų pradėti ne nuo ilgų distancijų, o po truputį ilginti bėgimo laiką.

Kokius pratimus atlikti prieš bėgimą?

Prieš bėgant svarbiausia – apšildyti raumenis, sutepti sąnarius, paruošti širdį darbui, suaktyvinti kraujotaką.

1 pratimas

Sudėkite rankas už nugaros, vieną paimkite už riešo ir ausį leiskite peties link. Taip pastovėkite 15 sekundžių ir tuomet galvą lenkite kito peties link.

2 pratimas

Sulenkite kelius, tiesia nugara pasilenkite į priekį, stumkite alkūnes už savęs, ištieskite rankas ir padarykite ratą į priekį. Šį pratimą atlikite ir į priešingą pusę.

3 pratimas

Atsistokite ant vienos kojos ir keletą kartų pasistiebkite. Paskui tą patį atlikite su kita koja.

Daugiau pratimų galite pamatyti laidos reportaže (nuo 16.53 min.):

„Labas rytas, Lietuva“ I dalis. Kaip suderinti darbą ir atostogas?