Gyvenimas

2019.06.09 18:23

Kodėl atsibundame labiau pavargę, nei buvome eidami miegoti

LRT.lt 2019.06.09 18:23

Ryte atsibundate su tokiu pačiu nuovargiu, su kokiu vakare nuėjote miegoti? Skauda galvą ir atrodo, kad užmigsite tiesiog pusryčiaudami? Yra kelios priežastys, kodėl nubudę jaučiatės išsekę, o ne pailsėję.

Savaime suprantama. Kai miegoti nueinate per vėlai, neišmiegate rekomenduojamų 7-8 valandų. Logiška, kad pakankamai nepamiegoję, nebūnate ir pakankamai pailsėję. Be to, per trumpas nakties miegas gali baigtis tuo, kad per dieną suvalgote daugiau, o taip pat rizikuojate susilpninti imunitetą.

Todėl svarbu nuolat laikytis tam tikro režimo ir jei savaitgaliais leidžiate sau ilgiau panaktinėti, pasistenkite ryte pamiegoti tiek, kad susidarytų bent 8 valandos miego.

Į lovą nuėjote kamuojamas streso ir nerimo

Lengviau pasakyti, nei padaryti. Žinoma, nelengva nejausti streso, kai ryte laukia svarbus egzaminas, verslo susitikimas, planuojate pasirašyti svarbią sutartį, vargina įvairūs sunkumai.

Vis dėlto, stresas ir nerimas – didžiausi kokybiško miego priešai, tad vertėtų atrasti būdą nusiraminti ir tvarkingai sudėlioti mintis. Padėti gali meditacija ar tam tikri jogos pratimai, galbūt pokalbis su mylimuoju ar dienoraščio rašymas. Kad ir kas tai bebūtų, pasistenkite suimti save į rankas ir atsipalaiduoti.

Net ir saulei patekėjus, jūsų kambarys primena urvą

Norėdami, kad gatvės žibintai nedrumstų tamsos, aklinai užtraukiame užuolaidas – dažnam tai padeda užmigti. Tačiau ryte, kai reikia atsibusti, prieblanda ir niūrus kambario apšvietimas nepadeda atsibusti – vidinis organizmo laikrodis susipainioja ir mūsų kūnas nesupranta, kad atėjo rytas ir reikia keltis. Verta pagalvoti, kaip dienos šviesa patenka į jūsų kambarį ir padeda išsibudinti lengviau.

Daugybę kartų pasinaudojate žadintuvo funkciją „snausti“

Dažnas žadintuvą nustato bent jau pusvalandžiu ar net valanda anksčiau, nei iš tiesų turi keltis ir tuomet kas dešimt ar penkiolika minučių renkasi funkciją „snausti“. Jei dar nežinote, atsibusti turėtume patys, be žadintuvo. Dažniausiai tai pavyksta tiems, kurie turi  itin griežtą dienos režimą – užmiega ir atsibunda kone kasdien tuo pačiu metu. Taip organizmas įpranta ir žadintuvas jam veikiau reikalingas tam, kad psichologiškai jaustųsi ramiau.

Beje, senovėje žmonės dažniausiai pažadinami būdavo pavojaus atveju – laukinis žvėris, vėliau – karas ar gaisras. Mūsų organizmas į žadintuvą iki šiol reaguoja taip, tarsi jis būtų tam tikras pavojaus signalas. Todėl kaskart suskambus žadintuvui, organizme gaminasi streso hormonas, kūnas tampa pasiruošęs gelbėtis. Taigi stresą savo organizmui keliate tiek kartų, kiek pasinaudojate žadintuvo funkcija „snausti“.

Be to, tą valandą, kai žaidžiate „snausti“ žaidimą, jūs nebesiilsite ir tik prarandate valandą ar pusvalandį kokybiško miego.

Verčiau nustatykite žadintuvą tai akimirkai, kai būtinai turite atsikelti ir išmokite akimirksniu išlipti iš lovos, be ilgesnių pasivartymų. Taip organizmas patirs mažiau streso, o ir pailsėję jausitės geriau.