Gyvenimas

2019.06.02 17:32

Aristokratiškieji smidrai itin naudingi sveikatai: stiprina širdį, pasižymi ir jauninamuoju poveikiu

LRT.lt2019.06.02 17:32

Iki pat Joninių Lietuvoje tęsiasi šparagų, dar vadinamų smidrais sezonas. Ši nesudėtingai paruošiama daržovė turi labai daug naudingųjų medžiagų, tačiau yra mažai kaloringa, tad tinka tiems, kas nori atsikratyti viršsvorio.

Iki Joninių Lietuvoje tęsiasi šparagų sezonas. Nors parduotuvėse jų galima rasti kiaurus metus, pasinaudokite proga ir įsigykite užaugintų Lietuvoje.

Būtent dėl naudos organizmui ilgą laiką tik turtingiesiems prieinama daržovė, vadinta karališka ir aristokratiška, vis dažniau atsiduria ir ant kiekvieno iš mūsų stalo.

Taip pat skaitykite

Jau nuo viduramžių šparagai laikomi meilės daržove – afrodiziaku. Jie aktyvina teigiamai veikia vyrų ir moterų sveikatą, hormonų apykaitą, pasižymi jauninamuoju poveikiu.

Smidruose išties gausu medžiagų, suteikiančių energijos ir pakeliančių nuotaiką. Be to, Tai puikus vitaminų (A, B, C, T, K), skaidulų ir mineralų (mangano, vario, kalio ir kt.) šaltinis. Taip pat smidruose daug antioksidantų – beta karoteno ir liuteino.

Šparaguose esantys folatai labai svarbūs nėščioms moterims, nes stiprina gimdyves, žindančiosioms gausina pieno gamybą ir netiesiogiai gerina kūdikio sveikatą.

Specialistai įsitikinę, kad reguliarus šparagų vartojimas padeda kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje ir skatina insulino gamybą. Be to, šparagai teigiamai veikia širdį ir kraujagysles, stabdo krešulių susidarymą.

Tyrimai teigia, kad šiose daržovėse esantys oligasacharidai yra medžiaga, mažinanti lipidų, tokių kaip cholesterolis, kiekį kraujyje. Dažnas jų vartojimas – gali būti gera profilaktika nuo kai kurių onkologinių ligų.

Gausybę organizmui reikalingų medžiagų turinti daržovė yra mažai kaloringa, todėl labai tinka norintiesiems atsikratyti antsvorio. Vienoje porcijoje (maždaug 6 vidutinio dydžio ūgliuose) yra tik 20 kalorijų.

Tiesa, garsiausi virtuvės šefai smidrus labiau vertina dėl subtilaus ir malonaus skonio, todėl pataria ruošti kuo paprasčiau – įkaitinkite keptuvę, įpilkite aliejaus, sudėkite nepjaustytus šparagus, pagal konį pasūdykite bei pabarstykite pipirų, tuomet pakanka apkepti vos apie 5-10 min., kol sušils ir truputį suminkštės.

Tai puikus garnyras, tad jei gaminate žuvį, šiek tiek apkepę smidrus galite juos apšlakstyti citrinos sultimis ar pabarstyti mėtomis.

Taip pat skaitykite