Gyvenimas

2019.05.25 19:30

Daktaras Unikauskas: jūsų veidas išduoda, kokių maistinių medžiagų stinga organizmui

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2019.05.25 19:30

Įvairių maistinių medžiagų, įskaitant vitaminus, trūkumą anksčiau ar vėliau parodys mūsų išvaizda – taip pat ir veidas, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ pažymi Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Išvaizdos pokyčiai yra organizmo riksmas, kad kūne – tam tikrų maistinių medžiagų trūkumas.

Vitaminų ir mineralų stoka byloja apie organizme jau seniai vykstančius negerus procesus, dėl to į veide atsiradusius įtartinus požymius numoti ranka negalima. Daktaras papasakojo apie 6 vitaminų ir mineralų trūkumo požymius, kurie atsispindi jūsų veide.

1. Kraujuojančios dantenos rodo, kad jums labai trūksta vitamino C

Žymus vitamino C trūkumas sukelia dantenų kraujavimą, patinimą, žaizdeles. Net jei jūsų dantenos viso labo labai jautrios – reikėtų sunerimti.

„Kiti požymiai, kad jūsų organizmui trūksta vitamino C: lėtas žaizdų gijimas, sausi ir lūžinėjantys plaukai bei nagai, lengvai atsirandančios kraujosrūvos, paraudusi, sausa oda, nuovargis ar depresija“, – vardija profesorius.

Kad gautumėte vitamino C, valgykite daugiau vaisių, uogų, paprikų, brokolių, špinatų.

2. Jodo trūkumą išduoda maišeliai po akimis

Pastebite, kad ryte po akimis – maišeliai, o akys – užtinusios? Tai gali rodyti žemą jodo kiekį organizme. Tačiau tai taip pat gali reikšti, kad jūsų organizmui trūksta vandens arba tiesiog miegate ant netinkamo dydžio pagalvės.

„Nepasikliaukite vien valgomąja druska, kad gautumėte jodo. Šia forma jodą organizmas įsisavina itin sunkiai“, – perspėja medikas.

Pasak gydytojo, jodas padeda atsikratyti fluoro, chloro, bromo pertekliaus, palaiko skydliaukės funkciją, be jo lėtėja protinė veikla ir medžiagų apykaita.

„Papildžius jodo atsargas mažėja akių tinimas. Daugiausia jodo yra įvairiose žuvyse, jūrų gėrybėse, jūrų dumbliuose“, – teigia A. Unikauskas.

3. Itin išbalusi oda – ženklas, kad trūksta vitamino B12

Šio vitamino trūkumas pasireiškia nuovargio jausmu, kojų silpnumu ir mažakraujystės požymiais: oro trūkumu, svaiguliu ir kt.

Be vitamino B12 tinkamai susidaryti raudoniesiems kraujo kūneliams – neįmanoma: jų deguonis neišnešioja po žmogaus organizmą. Kad gautumėte vitamino B12, valgykite daugiau gyvulinės kilmės produktų.

4. Išbalusios lūpos gali būti ženklas, kad jums trūksta geležies

„Bet koks silpnumo ar nuovargio jausmas gali būti ženklas, kad trūksta geležies“, – sako A. Unikauskas.

5. Vitamino B7 trūkumas atsispindi plaukuose

Jei jūsų plaukai ploni, sausi, linkę skilinėti – akivaizdu, kad jums trūksta vitamino B7 (biotino). Pasak profesoriaus, atliktų studijų metu nustatyta, kad 4-ioms iš 10-ies moterims, kurios skundėsi slenkančiais plaukais, trūko biotino.

Vitamino B7 šaltiniais laikomi migdolai, avižos, kiaušiniai, špinatai, burokėliai.

6. Omega-3 riebalų rūgščių trūkumas matomas ant odos

Šių medžiagų trūkumas lemia sausesnę nei įprastai odą. Omega-3 riebalų rūgščių gausu riebiose žuvyse, graikiniuose riešutuose, šalavijų sėklose.

Plačiau – laidos įraše.

Parengė Indrė Česnauskaitė.

Klauskite daktaro. Vitaminų trūkumas: ką išduoda veidas? Tulžies pūslės pašalinimas